Test Auto.cz

Mercedes-Benz A 180 d – Když si s autem povídáte

10.10. 2018
Verdikt
 

Mercedes vyrobil auto, které vám skutečně rozumí. A je s podivem, že se nejedná o vlajkovou loď, ale o kompaktní hatchback třídy A.

Vstupenka mezi Mercedesy v podobě třídy A je tu s námi již přes dvě desetiletí. Během toho se ale dost zásadním způsobem změnila, od nadčasového modelu se sendvičovou podlahou se před šesti lety propracovala k poměrně konvenčnímu pětidveřovému hatchbacku. V jeho šlépějích teď pokračuje zbrusu nová generace, kterou zaručeně poznáte už podle těch zamračených světel charakterizujících poslední Mercedesy.

Mezigeneračně áčko výrazně narostlo, je o 120 milimetrů delší, s čímž jde ruku v ruce o 30 milimetrů delší rozvor. Je také o něco širší a o trochu vyšší. Obecně se auto hlavně natáhlo a rozšířilo, což kromě prostornějšího interiéru zajistilo také o poznání lepší proporce, než tomu bylo u předchůdce. Vedle toho se inženýrům podařilo shodit 20 kilogramů z hmotnosti, což je vždycky dobrá zpráva.

Nový Mercedes-Benz A prozradil české ceny. Nejlevněji pořídíte turbodiesel!

Design auta je minimalističtější a omezuje se jen na několik důležitých křivek. Na boku už proto nenajdete ten výrazný prolis, který charakterizoval minulou generaci. V základní verzi tak auto může vypadat trochu fádně, to ale neplatilo u testovaného kousku.

obrázek [600 x 299]  

Krom červeného laku Jupiter (bez příplatku) za to mohl hlavně paket AMG (+ 84.500 Kč), který vedle spousty dalších prvků přidává třeba diamantovou masku chladiče, osmnáctipalcové disky nebo agresivněji tvarované nárazníky. Sportovně se ale áčko jenom tváří, jakmile přijdete blíž, zjistíte, že výrazné boční otvory v předním nárazníku jsou zaslepené, stejně jako koncovky výfuku vzadu. Dnes už je to spíše standardem, zatímco poctivé koncovky výfuku se stávají výjimkou. Zvláštní doba.

Rozumí řeči vašeho kmene

Je obvyklé, že se různé komfortní prvky z vlajkových modelů postupem času dostávají do levnějších modelů. A tady tomu není jinak. Interiéru vládnou dva obří spojené displeje, které vystupují z palubní desky.

Architektura palubní desky je moderní a zpracování je přesně takové, jaké od modelu prémiové automobilky očekáváte. Použité materiály snesou ty nejpřísnější měřítka, měkčené plasty, jemná kůže, radost se dotýkat. Trochu nešťastné je jen použití leskle černých plastů, které jsou doslova magnetem na otisky. Jinak je ale interiér špičkový, ve třídě prémiových hatchbacků aktuálně nic lepšího nenajdete.

TEST 2015: Mercedes-Benz A 180 d – Za čtyři, maximálně za pět

Interiér nestrádá ani v otázce prostornosti, a to nejen v podélném směru. Výborná je pozice za volantem, což ještě umocňují sportovní sedačky s integrovanou hlavovou opěrkou. Dostatek prostoru nabídne interiér i na šířku a na poměry kompaktních hatchbacků nebudou trpět ani pasažéři na zadních sedadlech. Sedáky jsou sice ukotveny poměrně nízko, což bude vadit hlavně na delších cestách, ale prostor pro kolena je více než dostatečný. Mezigeneračně narostl i zavazadelník, a to na 370 litrů.

Minimalistické pojetí interiéru přesunulo většinu nastavení do infotainmentu. A tady přichází ta opravdová revoluce, kterou jsem už hodně dlouho v žádném jiném autě nezažil. Jmenuje se MBUX a je to nová generace multimediálního systému. Displeje jsou možná stejné jako u jiných mercedesů, ale „mozek“ auta je úplně nový. A tady si vývojáři opravdu vyhráli.

obrázek [600 x 405]  

Kromě ovládání skrze dotykové displeje můžete všechno nastavovat z volantu přes dotykové plošky, případně přes rozměrný touchpad. A je jen na vás, čemu dáte přednost. Nejste tedy třeba jako u Audi nuceni ovládat všechno přes dotykový displej. Trochu mě ale mrzí nahrazení ovládacího kolečka dotykovým touchpadem, který není tak intuitivní.

Vedle toho ovšem mercedes disponuje také hlasovým ovládáním, které nemá obdoby. K pokrytí všech funkcionalit se nejspíš nevyhnete otevření manuálu, protože šíře možností je v automobilovém světě neuvěřitelná. Stačí jen vyslovit pokyn „Můj Mercedesi“ a auto čeká na další pokyn. Můžete se ho zeptat na aktuální dojezd, nebo třeba nejbližší pekárnu.

Video

Stejně snadno ale dokáže změnit třeba i teplotu v interiéru, stačí jenom říct: „Nastav teplotu na 22 stupňů“, a vy přitom vůbec nemusíte spustit ruce z volantu. Díky připojení k internetu se auta klidně můžete zeptat na předpověď počasí nebo mu říct, ať vás naviguje domů. Odvézt už se ale musíte sami, byť i tohle vám áčko zvládne s adaptivním tempomatem a udržováním auta v jízdním pruhu dost ulehčit.

Aby byl dojem z interiéru opravdu „wow“, má áčko v rukávu schovaných ještě několik parádiček. Třeba podsvícení těch nádherných výdechů klimatizace mění barvu během nastavování teploty podle toho, jestli volíte studenější, nebo teplejší vzduch. Je to pěkné na pohled, ale to je tak všechno. Na rozdíl od navigace, která disponuje funkcí rozšířené reality. Když se blížíte ke křižovatce, tak se mapa s vyznačenou trasou změní na obraz z čelní kamery, do které mercedes přidává grafiku, kudy máte jet.

Na domech se také graficky zobrazují popisná čísla, což hodně usnadňuje hledání. A jde o jeden z mála prvků, který přináší výhody oproti navigaci v telefonu zrcadlené na displeji skrze systémy Android Auto nebo Apple Carplay. To áčko samozřejmě podporuje také, jen musíte počítat s výhradně novým USB typu C, tradiční USB konektor byste tady hledali marně.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz A 180 d

Cena v základní výbavě: 775 610 Kč Cena v testované výbavě: 940 819 Kč

Základní výbava:Automatická klimatizace THERMATIC, luxusní přední sedadla, multimediální systém MBUX, zpětná kamera pro couvání, asistent rychlostního omezení, aktivní asistent jízdy v pruzích, halogenové světlomety s integrovaným LED denním svícením, multifunkční sportovní volant potažený kůží, 16“ disky z lehké slitiny

Výbava testovaného vozu:Sada AMG (+ 84.500 Kč), Sada Premium (+ 50.000 Kč), Determální tmavá skla od B sloupku (+ 9.547 Kč), Rozšířená realita pro navigaci multimediálního systému MBUX (+ 7.956 Kč), Surround System Burmester (+ 13.207 Kč)

Prezident se mstí BIS kvůli Nikulinovi a novičoku, říká poslankyně Černochová Prezident se mstí BIS kvůli Nikulinovi a novičoku, říká poslankyně Černochová

Zeman je ve válce s Bezpečnostní a informační službou…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce

Drahé Vánoce Největšímu českému e-shopu rostou rekordním…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz A 180 d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 4 / 4.3
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / -
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1445 / 490
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4419
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2729
e) rozchod vpředu (mm): 1567
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz A 180 d – Když si s autem povídáte







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 



Euro NCAP 2018: Mercedes-Benz A – Pět hvězd bez zásadních nedostatků Euro NCAP 2018: Mercedes-Benz A – Pět hvězd bez zásadních nedostatků

Mercedes-Benz A ve své nejnovější generaci v testech Euro…

Mercedes-Benz A sedan přichází na český trh. Stojí stejně jako hatchback Mercedes-Benz A sedan přichází na český trh. Stojí stejně jako hatchback

Nová karosářská varianta třídy A je dostupná se čtyřmi…

 



 
Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Dnes 08:00

Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.




Blesk.cz

Lekce na větvi v Zoo Praha: Když vychovává táta panda, končí sranda! Flin občas slízne pohlavek

Lekce na větvi v Zoo Praha: Když vychovává táta…

Pane, pojďte si hrát! Pětiměsíční sameček pandy červené Flin v pražské zoo je stále rozvernější. Máma na…

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném chování dcery její otec

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném…

Náročné požadavky a chování primadony vévodkyně Meghan Markle (37) už nerozdýchalo několik zaměstnanců…

 

iSport.cz

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a další. Víte, co dělali ministři po odchodu z politiky?

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a…

Formálně byl první vládou ustavenou po sametové revoluci roku 1989 kabinet ustavený 7. prosince 1989, jehož…

Rozhodnuto: Zeman chlastá víc, než chlastal Havel. Dostal diplom a na Hradě se chlastalo až do rána

Rozhodnuto: Zeman chlastá víc, než chlastal Havel.…

Odvěká otázka, kdo chlastal víc, jestli Miloš Zeman, nebo Václav Havel, byla konečně vyřešena. Nezávislý tým…