Test Auto.cz

Mercedes-Benz S 560 kabriolet – Drahá dokonalost

31.8. 2018
Verdikt
 

Základní motorizace obvykle nenadchnou. Ne však v případě eskového kabria, u něhož je základem čtyřlitrový osmiválec.

Mercedes-Benz třídy S v dnešní generaci už není jen sedan nabízený v několika provedeních délky, tato modelová řada čítá také varianty kupé a kabriolet. První nahradilo někdejší CL, druhé je návratem Mercedesu mezi velká čtyřmístná kabria po mnoha desetiletích. Stejně jako výchozí sedany se loni dočkaly modernizace, která se spíše než na designové změny zaměřila na novou techniku a další cizelování komfortu. A jelikož se léto už blíží ke svému konci, nastal ideální čas ještě před koncem sezony vyvětrat inovovaný kabriolet. Je pořád tak skvělý?

Zjišťovali jsme to za volantem verze nazvané S 560 kabriolet, která je mimochodem nástupcem dříve testované, předfaceliftované varianty S 500 kabriolet. Po změně označení sice zůstává pod kapotou osm válců, už to však není motor o objemu 4,7 litru, ale čtyřlitr. Co dalšího se v rámci faceliftu změnilo?

Otestovali jsme: Mercedes-Benz S 500 kabrio – Tohle je král!

Jachta na kolech

Co se týče vzhledu, tak ani moc ne. V tomto směru šlo jen o jemňounké retuše. Na zádi se tak objevila nová koncová světla, standardně tvořená organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED). Celkem 66 diod je umístěno na skleněné desce a vytváří charakteristický světelný podpis. Třeba brzdová a směrová světla navíc umí upravit svoji intenzitu podle aktuálních podmínek, což je schopnost známá už i z jiných mercedesů.

Ono ale vlastně ani zásadních změn nebylo potřeba, protože tenhle kabriolet odjakživa vypadal fantasticky, což se ani tři roky po představení nemění. Přes pět metrů dlouhé kabrio nadále působí na silnici opravdu majestátně, ale nikoliv nabubřele. Vzhled testované verze navíc oživuje paket AMG, znamenající výraznější masku chladiče s „diamantovou“ mřížkou nebo mřížky v nárazníku ozdobené chromovanými lamelami.

Výhradu tak máme vlastně jen k barevné kombinaci zkoušeného auta, která se nám do vkusu moc netrefila. V bílé to sice tomuto kabrioletu náramně sluší, zvlášť v kontrastu s jeho tmavě červenou střechou, kombinace s bílou kůží uvnitř nám už ale přijde trochu moc. Sice kabinu oživuje červená kůže na palubní desce nebo příplatkové ozdobné výplně z klavírového černého laku s dekorem „flowing lines“, přesto celek vypadá trochu kýčovitě. Hrátky s ambientním osvětlením a nastavením třeba „kolotočářské“ kombinace červené a fialové, které se prolínají, tento pocit ještě zdůrazní. Navíc bílá kůže není moc praktická a rychle se ušpiní. Na to ale existuje jednoduché řešení, volba jiné barevné kombinace, kterých je v nabídce eSka více než dostatek.

Uvnitř baroko

Rozhodně bychom si ale připlatili za ta aktivní ortopedická přední sedadla za 54.099 korun, lepší sezení totiž budete v automobilovém světě hledat marně. Sedí se v nich sice poměrně vysoko, hýčkají vás ale takovým komfortem, že z auta budete vystupovat snad odpočatější, než když jste nastupovali.

Díky svým rozměrům, šířce a dlouhému sedáku výtečně podrží tělo, v zatáčkách navíc pro ještě lepší oporu přifukují své bočnice, což si lze upravit ve dvou stupních nastavení.

obrázek [600 x 350]  

Současně tu máte vyhřívání a masážní funkci, která patří mezi ty nejlepší v automobilovém světě. Nejde totiž jen o nějaký pohyb bederní opěrky, místo toho se o masírování starají vzduchové polštáře, což už docela připomíná práci skutečných masérů. Jsou navíc vyhřívané, a tak si můžete zvolit i režim evokující masáž lávovými kameny. A kdybyste naopak potřebovali trochu ochladit, řešením je spuštění jejich ventilování. S protažením zase pomůže nově nabízená „sada energizujícího komfortu“. Ta umí uvnitř navodit různou atmosféru, pomocí různé muziky nebo barevného podsvícení interiéru, přičemž specialitou je i režim pro uvolnění svalů.

Na poměry kabrioletů je dostatek prostoru také na zadních sedadlech. S nataženou střechou zůstává figurantce s výškou 175 centimetrů dostatečná rezerva i nad hlavou. Místo pro nohy navíc zvětšují vykrojená přední sedadla, která díky vysokému ukotvení uvolňují prostor pro chodidla cestujících vzadu. Výhodou je i to, že ani s nastupováním to na poměry kabrioletů není tak krkolomné, byť samozřejmě pro ztuhlé svaly a šlachy to není.

Ani uvnitř se přitom v rámci faceliftu tolik nezměnilo, provedené úpravy následují modernizovaný sedan třídy S. To znamená nový volant s dotykovými plochami pro jednodušší ovládání multimediálního systému a palubního počítače nebo nové obrazovky před řidičem. Mají úhlopříčku 12,3“ a konečně vynikající rozlišení, přičemž se v celku jeví elegantněji zakomponovány než dosud. Barokní tvary palubní desky známé i z dalších mercedesů ale byly zachovány, stejně jako ty nejvybranější materiály, které jsou navíc skvěle zpracovány.

Otestovali jsme: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

Samotná kabina je tedy prostorná, se zavazadelníkem je to ale už horší. Objem 350 litrů by se dal ještě překousnout, byť je to o padesát litrů méně než v případě odvozeného kupé, hlavním problémem je ale omezený vstup pro rozměrnější zavazadla. Může za to ochrana mechanismu stahovací střechy, která znemožňuje nakládání větších tašek, byť by na ně uvnitř místo bylo. Je přitom jedno, v jaké poloze elektricky ovládaná střecha zrovna je. Bagáž na delší cesty tak musíte volit s rozvahou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz S 560 kabriolet

Cena v základní výbavě: 3 968 800 Kč Cena v testované výbavě: 4 727 431 Kč

Základní výbava:Ambientní osvětlení, sada na opravu pneumatik, 19palcová kola z lehkých slitin, multimediální systém Comand Online, hudební systém Burmester, bezdrátové nabíjení pro chytré telefony, aktivní parkovací asistent, samostmívací zpětná zrcátka, přední sedadla s paměťovou funkcí, automatická klimatizace, diodové světlomety, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera.

Výbava testovaného vozu:Bílá metalíza Designo Diamond Bright (+23.549,-), ozdobné výplně dveří – klavírovaný černý lak s dekorem flowing lines (+50.917,-), sada Premium – paměťová sada pro přední sedadla, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, systém vyhřívání prostoru kolem krku Airscarf, sada jízdních asistentů Plus, bezklíčový vstup, kamera sledující okolí vozidla (+152.460,-), sada Air Balance – sada pro provonění interiéru (+9.731,-), sada Exclusive – sedadla čalouněná Nappa kůží (+211.941,-), sada energizujícího komfortu (+6.365,-), komfortní aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí (+54.099,-), head-up displej (+32.141,-), příprava pro digitální klíč k vozu do chytrého telefonu (+5.728,-), linie AMG – AMG bodykit, koberečky AMG, sportovní pedály AMG (+117.370,-), linie AMG Plus – 20“ kola z lehkých slitin, vyhřívání předních sedadel, sportovní volant čalouněný Nappa kůží (+92.287,-).

Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun

Na jaře se každý rok na její značku dívají miliony…

Zápisník Jany Havligerové: Chybička se vloudí Zápisník Jany Havligerové: Chybička se vloudí

Nový předseda horní komory parlamentu Jaroslav Kubera…

Hlasujte o největší českou průmyslovou ikonu Hlasujte o největší českou průmyslovou ikonu

Česká ekonomika už sto let stojí na silném průmyslu.…

Je čas být nepopulární, říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský Je čas být nepopulární, říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský

Na dosah měl po letošních volbách křeslo pražského…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz S 560 kabriolet
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3982
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 345 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 2000 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 6.5 / 8.7
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2150 / 475
Rozměr pneu:245/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5032
b) šířka (mm): 1899
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2945
e) rozchod vpředu (mm): 1625
f) rozchod vzadu (mm): 1649
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 740
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje

Ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží? Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží?

Systém nazvaný Digital Light debutoval v Ženevě…

Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel? Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel?

O pohodlí posádky ve vozidle nerozhoduje pouze odpružení…

 



 
Pojištění existuje už 320 let. Víte, jak staré je to automobilové?

Pojištění existuje už 320 let. Víte, jak staré je to automobilové?

Včera

Automobilový zákon odpovědnosti za škodu je starý právě 110 let. Dějiny českého pojišťovnictví však ještě o 210 let starší.




Blesk.cz

S nástrahami Vánoc poradí odborníci: Nejhorší triky obchodníků, největší úskalí půjček i pomoc psychologa

S nástrahami Vánoc poradí odborníci: Nejhorší triky…

Stres, dluhy, nesnáze s reklamací nebo nedostatek peněz kvůli rodiči neplatícímu výživné. Problémů, které můžou…

S vážnou nemocí bojující Kadeřávková: 500 tisíc za léčbu! A stále není konec

S vážnou nemocí bojující Kadeřávková: 500 tisíc za…

Zdraví je nade všechny peníze! Tím se řídí Anna Kadeřávková (21), která se už čtyři měsíce intenzivně léčí z…

 

iSport.cz

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal poprvé mistrem světa

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal…

Akrobatický pilot Martin Šonka vyhrál poprvé sérii Red Bull Air Race. Celkové vítězství si čtyřicetiletý rodák z…

Šilhavého asistent otevřeně o svém handicapu. Proč odmítl klub z ligy?

Šilhavého asistent otevřeně o svém handicapu. Proč…

O svém handicapu se nezdráhá mluvit, svou celoživotní překážku v podobě chybějící části předloktí umí i humorem…

 

Reflex.cz

Jste pro zvýšení televizních a rozhlasových poplatků? Já tedy určitě NE!

Jste pro zvýšení televizních a rozhlasových…

Veřejnoprávní Česká televize i rozhlas chtějí navýšit koncesionářské poplatky. Nic nového pod sluncem, asi…

Ostrov Capri: Rajská zahrada v Tyrhénském moři

Ostrov Capri: Rajská zahrada v Tyrhénském moři

Ať už sem pojedete kvůli palácům římských císařů, nebo nadčasové vile filantropa Axela Muntheho, úchvatné Modré…