Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mitsubishi Outlander 2.0 LPG – Přidej plyn!

Aleš Jungmann
Diskuze (34)
Vyzkoušeli jsme plynového Outlandera, lákajícího zákazníky na poloviční provozní náklady oproti běžné benzinové verzi.

Mitsubishi Outlander je oblíbené japonské SUV, které na český trh v roce 2012 přišlo už ve třetí generaci. Automobilka se poučila a pro Evropu má připravené nejen turbodieselové čtyřkolky, ale také možnost předělat benzinovou verzi pro spalování LPG.

Současně platný akční ceník zvýhodňuje diesel, sleva 55.000 korun na benzinové provedení skončila s poslední sekundou roku 2013. To je škoda, protože poctivě postavené SUV se základní cenou 550.000 Kč (a navíc s výbavou jako dvouzónová automatická klimatizace, bluetooth handsfree, sedmi airbagy nebo tempomatem) bylo jistě velmi zajímavou volbou.

U benzinového provedení se však musíme smířit s tím, že auto je nutno vzít jak stojí a leží, protože k dispozici je pouze jeden výbavový stupeň Intense a omezená možnost příplatkové výbavy.

suv mitsubishi lpg testy suv mitsubishi lpg testy  

Oproti dieselovým verzím s pohonem všech kol má benzinová předokolka handicap nejen v o něco nižší maximální užitečné hmotnosti, ale také při tahání přívěsu: za naší verzi můžete připojit brzděný přívěs o hmotnosti 1,6 tuny, čtyřkolky zvládnou dvoutunový. Největší slabinou testovaného modelu je však bezesporu pouze pětistupňová manuální převodovka. Ta má navíc občas problémy s přesností, koženou hlavici je lepší rukou vést poněkud precizněji.

Abychom si však jen nestěžovali, jízda na šestnáctipalcových litých kolech je příjemná, velké balónovité pneumatiky účinně filtrují malé nerovnosti a s těmi většími si tlumiče umějí poradit. V zatáčkách je však proti vznětovým kolegům na osmnáctipalcových kolech paradoxně více nedotáčivý.

Outlander je ideální rodinné auto s množstvím odkládacích prostor, byť jeho variabilitu oproti lépe vybaveným verzím snižuje absence zadních posuvných sedadel. Možnost upravit zde sklon opěradla však zůstává, což se na dlouhých výletech velmi hodí.

Táto, pusť plyn!

Podle automobilky se mají náklady na provoz snížit na zhruba polovinu. S tím lze v zásadě souhlasit, protože dlouhodobá spotřeba paliva se při provozu na LPG (zkapalněný plyn) výrazně nezvýší; my jsme naměřili rozdíl menší než jeden litr. Litr LPG je zhruba na polovině ceny litru benzinu či nafty, což při současných cenách znamená, že proinvestovaných 34.000 korun (za montáž systému od firmy Lovato) máte zpátky po zhruba třiceti tisících ujetých kilometrech. To se dá zvládnout za rok, pak už tedy pouze šetříte. Příjemná je také pětiletá tovární záruka, která se na kompletní montáž vztahuje.

suv mitsubishi lpg testy suv mitsubishi lpg testy  

Jízda na LPG je nepatrně hlučnější a při plně naloženém autě můžete pocítit malou ztrátu výkonu, nicméně v drtivé většině situací a při zapnutém autorádiu není možné rozdíl vnímat. Neznáme oficiální údaje výrobce, nicméně podle zkušeností s ostatními atmosférickými benzinovými agregáty nebudeme daleko od pravdy při předpokládání úbytku výkonu i točivého momentu v řádu jednotek procent, což se dá přežít.

Zato budete vnímat, a to dosti silně, doslova obrovskou změnu v dojezdu. Klasická nádrž na benzin o objemu 63 litrů zůstává nezměněna, k ní přibyla ještě 60litrová plynová nádrž, což znamená prodloužení reálného akčního rádiusu přes 1.200 kilometrů! Naplněnost plynového zásobníku je indikována pěticí zelených diod, řidič si samozřejmě může určit, které palivo hodlá ve spalovacích komorách měnit na mechanickou práci. Start probíhá vždy na benzin.

Závěr

Jak je vidět, lze přestavbou na LPG ušetřit nemalé finanční prostředky a zároveň velmi příjemně prodloužit dojezd vozu. Zákaz vjezdu do podzemních garáží nebo možné problémy při přepravě autovlakem jsou malé pihy na kráse. Nabídku pouze základní výbavy pro benzinový dvoulitr sice z principu musíme zmínit jako negativum, nicméně většina zákazníků by si zřejmě za širší výbavu stejně nepřiplatila.

suv mitsubishi lpg testy suv mitsubishi lpg testy  

Nejlevnější verze modelu605.000 Kč (2.0 MIVEC / 110 kW Intense)
Základ s testovaným motorem605.000 Kč (2.0 MIVEC / 110 kW Intense)
Testovaný vůz s výbavou663.658 Kč (2.0 MIVEC / 110 kW Intense)

Plusy

  • Tovární záruka na přestavbu 5 let
  • Velký jízdní dosah s LPG
  • Objemný zavazadelník
  • Základní cena

Minusy

  • Odhlučnění interiéru, zejména hluk od kol
  • Jednoduché plasty v interiéru
  • Omezená možnost výbavy
  • Pouze 5 stupňů pro jízdu vpřed

Foto: Petr Homolka

Aleš Jungmann
Diskuze (34)
Mitsubishi Outlander 2.0 LPG
Cena základní sestavy 605 000 Kč
Výbava základní sestavy Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, světelný a dešťový senzor, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, zadní parkovací čidla a kamera, bluetooth handsfree (včetně hlasového ovládání a ovládání na volantu), palubní počítač, polohovatelná opěradla v druhé řadě opěradel, autorádio se šesti reproduktory, přehrávač CD/MP3, přípojka USB, zatmavená zadní okna, litá 16" kola, podélné střešní ližiny. Kč
Cena testované sestavy 663 658 Kč
Výbava testované sestavy Přestavba na LPG (+33.900 Kč), metalíza (+14.000 Kč), textilní koberce (+2.168 Kč), spodní okrasné lišty bočních dveří (+7.400 Kč), sada zvětšení zavazadlového prostoru (1.190 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 195 / 4100 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.7 / 6.8
Emise CO2: 157
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 667 / 1608
Objem nádrže (l): 63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1665 / 595
Rozměr pneu: 215/70 R 16
Mitsubishi Outlander 2.0 LPG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4655
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
27. 1. 2014 21:37
Re: Idealni SUV do mesta
Zakon to zakazovat nemusi, staci ze to zakazuji vicemene vsichni jejich provozovatele.
27. 1. 2014 20:32
Re: Idealni SUV do mesta
Mam w aucie wlew gazu tak jak w Mitsubishi (obok wlewu benzyny). Wjeżdzam gdzie chce i nikomu nie spowiadam się, że mam LPG.
Avatar - rohYpnol
27. 1. 2014 17:51
Re: Idealni SUV do mesta
Parkování s LPG v garážích zákon nezakazuje :no:
27. 1. 2014 07:54
Re: kto chce SUV
S tou Mazdou teda nevim. Jejich system u Mazdy 6, kdy pokud clovek chce celkem standardni prvek vybavy jakym je bezklic a ktery se da bezne koupit i do aut nizsi tridy, tak si musi koupit nejvyssi vybavu za celkem slusnou raketu mi prijde stejne blby jako vybavy Hondy. Navic u te Hondy to neni o Japoncich, ale o dementech z ceskeho zastoupeni, protoze nemecka Honda dokaze byt ve vybavach mnohem flexibilnejsi.
27. 1. 2014 07:39
Re: kto chce SUV
Ano, auta s LPG bezne jezdi do podzemnich garazi, protoze je neni jak poznat, nicmene je treba si uvedomit, ze jsou tam na riziko tech majitelu. Pokud dojde v tech podzemnich garazich k pozaru, coz neni zas tak neobvykle staci zavada na elektroinstalaci jakehokoliv sousedniho auta, tak bude mit majitel dotycneho automobilu s LPG primo nuklearni prusvih a tu skodu bude splacet do konce zivota nemluve o riziku trestnepravni odpovednosti.