Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mitsubishi Outlander Rallitronic

8. 5. 2013 • 22:12
35
54
Zobrazit náhledy (35)
Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander
Po půl roce se vracíme k Mitsubishi Outlander - zlevnilo a díky chiptuningu nabízí vyšší výkon.

Třetí generace Mitsubishi Outlander vstoupila do prodeje se dvěma motory o výkonu 110 kW – zážehovým dvoulitrem a turbodieselem 2.2 DI-D. Zatímco u toho prvního to znamenalo mírné polepšení, vznětový čtyřválec si pohoršil ze 130 kW. Ovšem ne nadlouho.

Maximem točivého momentu 380 N.m se už základní naftové provedení nového Outlanderu vyrovnalo silákovi z předchozí generace – místo nahánění kilowattů pod omezovačem se Japonci zaměřili na vyladění průběhu křivky točivého momentu. Navíc vysoký maximální výkon je v mnoha zemích handicapem – tam, kde se podle něj počítá zdanění automobilů.

Mitsubishi ale dokáže ze svého motoru dostat ještě více. Důkazem je nová verze Rallitronic – přímo automobilkou nabízený chiptuning, který výrazně zlepší parametry motoru. Výkon se dostává na 132 kW, točivý moment vyrostl ještě výrazněji. Nástup je srovnatelný se slabší verzí, pokračuje ale až do maxima 450 N.m mezi 2200 a 2800 min-1 (vs. 380 N.m při 1750 až 2500 min-1).

suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy

Podle oficiálních údajů má silnější motor o sekundu lepší akceleraci na stovku a jede o 3 km/h rychleji (konkrétně 203 km/h). To ale nevyjadřuje všechno, co přináší třicetitisícový příplatek. Hlavní předností je razantní zlepšení pružnosti, rychlejší reakce na sešlápnutí pedálu plynu a podstatně širší pásmo využitelných otáček. Zatímco slabší provedení již před třemi tisíci začne polevovat v nadšení, Rallitronic poctivě táhne až ke čtyřem tisícům.

V běžném provozu motor nabídne větší flexibilitu a za všech okolností má více síly, než bývá u SUV zvykem. Směle by si mohl vyšlápnout na jinak nepřekonatelnou Mazdu CX-5 2.2 Skyactiv-D. Zároveň je však Outlander Rallitronic citlivější na způsob použití – alespoň co se spotřeby nafty týče. Ta se snadno vyšplhá a udrží okolo deseti litrů, stačí pravidelně zkoušet opojný dieselový zátah. Při běžném použití je ale vliv přeprogramování zanedbatelný. Dálniční spotřeba činí 7 l na 100 km, stejnou hodnotu je možné držet na palubním počítači i ve městě. Proti standardnímu provedení to představuje rozdíl v řádu několika decilitrů.

Vedle silnějšího motoru dostal testovaný vůz také sadu originálních doplňků. S nástavci prahů a nárazníků vypadá drsněji, zvlášť když se k tomu přidá bílý lak, karbonové polepy zrcátek a 20” černá kola. Výsledek neodpovídá evropskému vkusu, bling-bling efekt ne nepodobný Cadillacu Escalade ovšem může najít své příznivce.

suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy

Vkusu zákazníků SUV zase příliš neodpovídá jízdní projev Outlanderu na nízkoprofilových pneumatikách. Těžká kola důkladně kopírují povrch silnice, táhnou vůz do podélných vyjetých kolejí a při puštění volantu v zatáčce dokážou Outlander rychle srovnat do přímého směru. Na první dojem má takové Mitsubishi „sportovnější“ (a také méně komfortní) jízdní projev než nedávno testovaná Fiesta ST. Ovladatelností ale samozřejmě na perfektně naladěný hot hatch nestačí, i když musíme přiznat, že menší náklony karoserie díky minimální deformaci bočnic jinak dosti nedotáčivému Outlanderu výrazně pomohly.

Mimo tato vylepšení dostal testovaný vůz prostřední výbavu Intense+, které proti vrcholné Instyle chybí například kožené čalounění, vyhřívání sedadel, střešní okno, elektrické ovládání pátých dveří a vestavěná navigace. Proti tomu nabízí o 100.000 Kč nižší cenu, navíc Outlander oproti době prvního testu zlevnil o 70.000 korun. Ceny se díky tomu přiblížily konkurentům na dostřel.

Menším paradoxem je nutnost připlácet za pětimístnou verzi, byť symbolických 1890 korun. Na druhou stranu Mitsubishi alespoň takovou možnost nabízí, takže třetí řada sedadel nemusí ubírat prostor těm, kdo o dvě pohotovostní místa nad zadní nápravou nestojí. Cokoliv dalšího by bylo už jen opakováním předchozího testu, který podrobně vylíčil funkčnost interiéru i nedostatky, zejména co se pocitu vnímané kvality týká.

suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy

První cena vozu 550.000 Kč (2.0 MIVEC 2WD/110 kW Intense)
První cena vozu s testovanou motorizací 710.000 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense)
Základní cena testovaného vozu 820.000 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense+)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 876.536 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense+)

Plusy

  • Moderní a velmi úsporný motor
  • Pružnost motoru, rozsah využitelných otáček
  • Objemný zavazadelník, variabilita interiéru
  • Efektivní a spolehlivý pohon 4x4
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Svist turbodmychadla
  • Odhlučnění interiéru, zejména hluk od kol
  • Jednoduché plasty v interiéru
  • Složitější systém sklápění sedadel
  • Kontroverzní a nevýrazný design

Foto: P. Homolka

Související články

Témata
Mitsubishi Outlander Rallitronic
Cena základní sestavy 820 000 Kč
Výbava základní sestavy Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, pohon všech kol Multi Select s elektronickou volbou režimů (kromě 2.0 MIVEC 2WD), světelný a dešťový senzor, dvouzónová klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, zadní parkovací čidla a kamera, bluetooth handsfree (vč. hlasového ovládání a ovládání na volantu), palubní počítač, bezklíčového ovládání zámků dveří a start/stop, sedmimístné provedení, posuvná sedadla ve druhé řadě v rozsahu 250 mm, třetí řada sedadel dělená v poměru 50:50, xenonové světlomety, audiosystém Rockford Fosgate (710 W), barevný 6,1" dotykový displej, autorádio s přijímačem DAB, CD/MP3 přehrávač, 9 reproduktorů, litá 18" kola + pneu 225/55 R 18... Kč
Cena testované sestavy 876 536 Kč
Výbava testované sestavy Perleťový lak (14.000 Kč), textilní koberce (+2.168 Kč), hliníkové pedály (+2.905 Kč), ochranná fólie nárazníku (+767 Kč), rozšíření předního (+11.676 Kč) a zadního nárazníku (+6.672 Kč), prahové spoilery (+18.348 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.9 / 5.7
Emise CO2: 149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 667 / 1608
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1665 / 595
Rozměr pneu: 245/40 R20
Mitsubishi Outlander Rallitronic
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4655
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
12. 5. 2013 08:00
Re: Ada
VHO uvedla, že vdechování výfukových plynů z dieselových motorů zvyšuje riziko vzniku rakoviny plic a zřejmě také rakoviny močového měchýře!!!

PS.- Často potkávám ohavně čmoudící nafťáky ;-)
12. 5. 2013 07:29
Re: Ada
Tak perfektní :yes: >:D >:D >:D
12. 5. 2013 07:27
Re: Ada
ČR v loňském roce, čerpací stanice prodává více vozů s dieselovými motory:-
2,2 mld. litrů benzinu se prodalo loni v Česku,
4,8 mld. litrů nafty se prodalo loni v Česku.

Kolik CO2 vyprodukujete za rok? Je jedno, zda vytápění transport autem, autobusem nebo letadlem: u řady našich každodenních činností produkujeme takřka nepozorovaně CO2 – každý rok přibližně 11 tun na osobu doprava 100km. Vyplňte níže uvedenou tabulku a zjistěte, jak velkou máte Vaší osobní spotřebu CO2.

Benzín 6 160 017 kg/100km CO2 / rok :-)
Diesel 15 360 017 kg/100km CO2 / rok :-(

PS.- Největším škůdcem je dieselový motor, dvě třetiny prachových částic z vozů vyprodukují z dieselovým motorem též produkují více CO2 než benzín :-!
12. 5. 2013 00:23
Re: Ada
Jsi úplně blbý, blbý, blbý Ádo,
Tak :yes: , už jsem před dvěma lety, jen několik měsíců po propuštění z vězení Ruska :yes: vše v pořádku!

Ale takové největší lži jsi nech do nejnebezpečnější gangy světa ve věznicích USA, počtem vražd a brutalitou se řadí k nejhorším na světě. [odkaz]

Přesto je skutečnost, že ten, kdo v autě používá dieselový motor, by měl být potrestán CELOŽIVOTNĚ věznice !!! >:-[]

Já nerad slyšet ani vidět "Dieselový motor jsou ohavný" a "Diesel se nazývá masovým vrahem"
Dieselový znečištění ovzduší způsobuje každý rok předčasnou smrt asi 370.000 Evropanů a 9.000 obyvatel ČR. [odkaz]

Zdravím Irvin Gordon tipujem benzín :-! dobrou noc :-!

PS:- Vidím v tom, že jsi nedokážeš ;-) ,takže při použití benzínu :yes:
Avatar - Ada je zase tady
11. 5. 2013 23:22
Re: Ada
Blablabla. Takové lži si nech do Ruska.

Nicméně je fakt, že ten, kdo v autě používá benzínový motor, by měl být potrestán dvěma lety káznice.

[odkaz]
Články odjinud