2.6. 2017 Jan Mička Jan Mička

Peugeot 5008 GT 2.0 HDI AT vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG – Kde končí crossover a začíná SUV?

 

Středně velká SUV jsou do jisté míry náhradou za vymírající MPV. Na dva takové zástupce v nejsilnějším provedení jsme si posvítili v dnešním srovnávacím testu.

V řazení modelů do segmentů začíná být pomalu ale jistě zmatek. Automobilky mají obvykle vlastní teorie a považují za SUV to, co jiní nazývají crossoverem a naopak. Nebo si rovnou vymyslí vlastní segment, jako třeba v případě SAV BMW X6. Jednou z třešniček na dortu je například nový Renault Scénic, který sice působí jako crossover, ale Francouzi jej stále považují za MPV. Obecně vzato neplatí žádné pevně dané definice SUV a crossoveru, řídit se ale kolikrát nemůžeme ani výroky zástupců automobilek.

Kupříkladu české zastoupení Škody Auto nepovažuje jako konkurenta modelu Kodiaq nový Peugeot 5008, protože Francouz, který byl ve své první generaci ryzí MPV, nemá pohon všech kol. Peugeot zase bere SUV pouze jako designový styl a tvrdí, že 5008 nepotřebuje čtyřkolku, protože si vystačí se systémem Grip Control, který ale není ničím jiným, než kombinací stabilizačního a protiprokluzového systému, naprogramovaného do pěti volitelných režimů. Jednomu jde z toho až hlava kolem, proto se dnes oprostíme od marketingových výroků a porovnáme si oba zmíněné vozy hezky tváří v tvář.

Téměř dokonalí konkurenti

Základní parametry zkoušených vozů ostatně ke srovnávacímu testu přímo vybízely. Peugeot 5008 a Škoda Kodiaq mají pod kapotami dvoulitrové vznětové čtyřválce, výkony se téměř shodují (133 vs. 140 kW), převodovky jakbysmet – v obou případech máme k dispozici automaty, byť s rozdílnou konstrukcí (měnič vs. DSG). Jenom ty pohony nám trochu haprují. Zatímco Peugeot 5008 si s uvedeným motorem a převodovkou pořídíte pouze jako předokolku (vůz ani čtyřkolku mít nemůže), vrcholné provedení kodiaqu je vždy čtyřkolkou s mezinápravovou spojkou Haldex V. Nabízelo by se, že bude škodovka v základu dražší, jenomže to není pravda.

Peugeot 5008 sice láká základní cenou 545.000 Kč, ta se ale týká přeplňované dvanáctistovky PureTech o výkonu 96 kW, která v případě základní výbavy Access spolupracuje výhradně se šestistupňovým manuálem. Zkoušený turbodiesel se 133 kilowatty v základní nabídce také existuje, ve vrcholné výbavě Allure jej dokonce koupíte za velmi atraktivních 732.000 Kč, jenže i tady je jedinou možností manuální skříň. Automatická převodovka se k tomuto motoru pojí v samostatné linii GT, a tady už se dostáváme na 930.000 Kč.

To je na první pohled dost, vezměte ale v potaz, že dostanete litá devatenáctipalcová kola, navigaci, diodové světlomety, zadní parkovací kameru nebo čalounění sedadel kombinující látku a Alcantaru. Na druhou stranu půjde o „prostou“ předokolku, protože za zmíněný systém Grip Control, který podle názoru automobilky jako náhrada za pohon 4x4 stačí, musíte připlatit 12.000 Kč. Za pouhý otočný ovladač již přednastavených režimů (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP Off) by to bylo moc, proto dostanete také speciální osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami M+S a asistent pro sjíždění svahů, který však také pracuje hlavně s daty od ABS a ESP.

Poprvé za volantem Peugeotu 5008. Už není MPV, čtyřkolku prý ale nepotřebuje


Se Škodou Kodiaq se to má trochu jinak. S motorem 2.0 TDI/140 kW, převodovkou DSG a pohonem všech kol vychází nejméně na 848.900 Kč, jde ale o základní výbavu Active se sedmnáctipalcovými koly, halogenovými světlomety a jistými omezeními stran příplatkové výbavy. Nemůžete si například pořídit vestavěnou navigaci, kožené čalounění, zadní parkovací kameru nebo adaptivní tempomat, všechny tyto prvky jsou dostupné až od prostřední výbavy Ambition za 901.900 Kč.

Právě prostřední linie mi z hlediska poměru cena-výbava připadá nejatraktivnější, protože už v základu obsahuje infotainment s osmipalcovým dotykovým displejem, přední a zadní parkovací senzory, tempomat s omezovačem rychlosti, bezklíčové startování nebo praktické výsuvné lišty chránící hrany dveří před poškozením. Řada českých zákazníků však míří ještě výše a rovnou sahá po vrcholné (a zároveň testované) výbavě Style, která s uvedeným motorem začíná na 966.900 korunách.

Pořizovací nákladyPeugeot 5008Škoda Kodiaq
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy2.0 HDI AT GT,
930.000 Kč
2.0 TDI 4x4 AWD Active,
848.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Litá kola19"17"
Počet airbagů67
NavigaceSod výbavy Ambition za 9.000 Kč
Kožené čalounění64.000 Kčod výbavy Ambition za 48.000 Kč
Sedm míst20.000 Kč18.000 Kč
Automatická převodovkaSS
SvětlometyLEDhalogenové s LED denním svícením
Elektricky ovládané zadní víko12.000 Kčod výbavy Ambition za 10.000 Kč
Rezervní kolo-2.100 Kč
Elektricky nastavitelná přední sedadla37.000 Kč*-
Vyhřívaná přední/zadní sedadla-14.000 Kč
Zadní parkovací kameraSod výbavy Ambition za 12.000 Kč
Klimatizaceautomatická dvouzónováautomatická dvouzónová
Nezávislé topení-23.800 Kč
Adaptivní tempomat15.000 Kčod výbavy Ambition za 17.200 Kč
*V balíčku s masážní funkcí, vyhřívání nebo samočinným sklápěním vnějších zrcátek
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]29.648 (LED)/91606763/4557 + 3234
Přední/zadní nárazník [Kč]16.446/13.42013.476/13.656 + 3234
Přední blatník [Kč]64296518
Čelní sklo [Kč]12.1725312
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3675+6302732 + 395
Hodinová sazba v servisu [Kč]700790
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]22.3728138
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5/3/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/100.000 km - Optiway Garance zdarma5 let/100.000 km - 2000 Kč - Mobilita Plus

Zde již dostanete plně diodové přední světlomety a zadní svítilny, zadní kameru s ostřikovačem, ozvučení Canton s výkonem 575 W, bezklíčové odemykání a startování, barevný palubní počítač nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče. Výbava se tedy velmi podobá Peugeotu 5008 GT, avšak s tím rozdílem, že u škodovky dostanete za cenu vyšší o 36.900 Kč také zmíněný pohon všech kol.

Chleba se začíná lámat po nahlédnutí do tabulky cen vybraných náhradních dílů. Zatímco za nárazníky a přední blatník zaplatíte u obou značek zhruba stejně, za cenu jednoho čelního skla peugeotu si u škodovky koupíte dvě (uvedená cena platí k verzi bez výhřevu) a více vás bude mrzet také rozbitý světlomet. Je to dáno tím, že 5008 má už v základu dražší diodovou techniku a u kodiaqu dostanete pouze halogeny. Abychom však byli důslední, zjistil jsem také cenu příplatkového diodového světlometu škodovky – vychází na 18.295 korun.

Zajímavé je také srovnání záruk. Peugeot totiž ke standardní dvouleté na celý vůz automaticky přihazuje servisní smlouvu Optiway Garance, za kterou byste jinak museli připlácet. Velmi zjednodušeně to znamená, že po vypršení dvouleté tovární záruky bez omezení kilometrů bude za vůz po další tři roky, případně po naplnění stotisícového proběhu, ručit jiný, byť „domácí“ subjekt. U škodovky je standardem zákonná dvouletá záruka, případně si za 2000 Kč můžete objednat balíček Mobilita Plus, který prodlouží záruku na 5 let s omezením na 100.000 ujetých kilometrů.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 5008Škoda Kodiaq
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky76
Servis67
Záruky87
Průměr7,007,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 5008 GT 2.0 HDI AT

Cena v základní výbavě: 930 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 081 000 Kč

Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4

Cena v základní výbavě: 966 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 207 700 Kč

Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu

WLTP, tedy nový standard pro měření emisí u osobních…

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali před budovou…

Komentář Heleny Horské: Proč Češi nechtějí euro Komentář Heleny Horské: Proč Češi nechtějí euro

Euro zatím nepřijmeme, zvolaly unisono ministerstvo…

Banky budou odvádět více do rezerv na ochranu úvěrového trhu Banky budou odvádět více do rezerv na ochranu úvěrového trhu

Banky budou od roku 2020 odvádět více peněz do rezerv na…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 5008 GT 2.0 HDI ATŠkoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19971997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 3750140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000400 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.18.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.4 / 4.86.6 / 5.3 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 780 / 1940720 / 2065
Objem nádrže (l):5660
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 3651798 / 605
Rozměr pneu:235/50 R19235/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46414697
b) šířka (mm): 18441882
c) výška (mm): 16461655
d) rozvor (mm): 28402791
e) rozchod vpředu (mm): 16011586
f) rozchod vzadu (mm): 16101576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1130860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 900650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9501040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):9001000
k) šířka vpředu (mm): 14901530
l) šířka vzadu (mm): 14901500
délka sedáku vpředu (mm): 520490
délka sedáku vzadu (mm): 490460
výška opěradla vpředu (mm): 610670
výška opěradla vzadu (mm): 610640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 5008 GT 2.0 HDI AT vs. Škoda…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



Video: Peugeot Grip Control. Jak funguje náhražka za čtyřkolku? Video: Peugeot Grip Control. Jak funguje náhražka za čtyřkolku?

Francouzská značka ve svých crossoverech pohon všech čtyř…

Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku? Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku?

Hledá-li velká rodina ideálního společníka na čtyřech…

 



 
The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

Dnes 12:45

Po třech sezonách bude automobilová show pánů Clarksona, Hammonda a Maye přece jen prodloužena. Na co se můžeme těšit?




Blesk.cz

Tajemství Karla Svobody (†68): Operace srdce měsíc před sebevraždou!

Tajemství Karla Svobody (†68): Operace srdce měsíc…

Nedává to smysl... Skladatel Karel Svoboda (†68), který by za týden oslavil osmdesátku, si nechal operovat srdce…

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5 hodiny! „Hodně aut zhaslo, čekáme na vlky...“

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5…

„Začíná tu být tma, hodně aut zhaslo. Čekáme na vlky.“ Tuhle lehce humornou zprávu posílali mobilem domů ve…

 

iSport.cz

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Olayinka motal soupeře, Ngadeu působil jako zeď

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Olayinka motal soupeře, Ngadeu…

Fotbalisté Slavie splnili úkol, když ve čtvrtek večer doma zdolali ruský Zenit Petrohrad 2:0 a postoupili do…

Možní soupeři pro Slavii a Plzeň? Chelsea, Inter i Vaclík, nebo Čech

Možní soupeři pro Slavii a Plzeň? Chelsea, Inter i…

Dvojice českých zástupců si zahraje evropské poháry i na jaře! Slavia v Evropské lize uhájila druhé postupové…

 

Reflex.cz

23 špatných odpovědí v testech, ze kterých by šílel každý učitel

23 špatných odpovědí v testech, ze kterých by šílel…

Snaha se cení. Občas by se měla cenit i ve školách. Protože nechat nepopsaný kus papíru kvůli tomu, že nevíte…

Vydali jsme knihu s mrtvým Zemanem v otevřené rakvi a křtil ji Ovčáček. Je to humor, říkají TMBK a Landsman

Vydali jsme knihu s mrtvým Zemanem v otevřené rakvi…

Spisovatel Dominik Landsman a umělec Tomáš Břínek, též známý jako TMBK, se opět spojili, aby společně vydali…