Test Auto.cz

Peugeot 3008 2.0 HDi – Lví kříženec

9.12. 2013
Verdikt
 

Peugeot 3008 po faceliftu dostal novou tvář a zachoval si výhodné ceny. Stačí to však v boji se stále sílící konkurencí?

Crossover Peugeot 3008 je zvláštní směsicí SUV a MPV. Kdo by jej považoval za pravověrné SUV, ten se nechal oklamat vzhledem. Navzdory vizáži drsňáka nemůže mít klasický pohon všech kol (v nabídce ho supluje unikátní hybrid) a světlá výška 15 cm má blíže k osobním autům. Do klasického MPV zase tomuto Peugeotu chybí trocha variability. Takže 3008 je opravdový mix…

Vnější design byl od samého počátku nezaměnitelný, rozhodně ale ne doslova krásný. Letošní facelift nejspíše ani neměl ambici na tomto stavu něco měnit, místo toho přináší v rychlém sledu stylistické prvky prezentované na nové generaci hatchbacku 308. Konkrétně to znamená masku chladiče s tenkým chromovaným rámečkem, ozdobné lišty kolem mlhovek a nový tvar světlometů. „Vykousnutí“ v jejich spodní části je designérskou manýrou, diody denního svícení pak praktickou inovací. V souladu s novou 308 se změnila i grafika zadních svítilen.

Uvnitř útulný a praktický

Uvnitř už je změn méně. Unikátní head-up displej, který se ve výbavě Allure dodává standardně a mezi MPV a SUV je unikátem, má nově barevnou grafiku. Neumí ovšem zobrazovat pokyny navigace, čímž ztrácí na podobné systémy v BMW, Audi, ale i takové Toyotě Prius. Druhou novinkou je parkovací kamera, která se nabízí za příplatek v paketu společně s navigací. Tím výčet až na drobnosti (například jiný dekor na středovém tunelu) končí. Konstrukční přehmat v podobě masivních a výrazně skloněných sloupků čelního okna, které zhoršují výhled na křižovatkách, pochopitelně žádný facelift napravit nedokáže.

obrázek [600 x 355]

Palubní deska je ze všech Peugeotů před novou 308 ta nejpropracovanější a zub času na ní ještě nezačal hlodat ani náznakem. Vysoký středový tunel navozuje dojem útulnosti, zároveň slouží jako loketní opěrka a v jeho útrobách se nachází velká schránka. Efektním detailem jsou kolébkové spínače, které jsou k vidění stále vzácněji – dokonce i Alfa Romeo Giulietta se jich při letošním faceliftu vzdala. Tradicí se už u velkých Peugeotů stalo panoramatické střešní okno, stejně jako u kombi 508 SW dodávané v nejvyšší výbavě bez příplatku.

Pozitivně hodnotíme výsuvný displej navigace v horní části palubní desky, který je velmi blízko zorného pole řidiče. Horší už je to ovšem s její obsluhou prostřednictvím malého ovládacího panelu. Příliš přesvědčivá není ani kvalita zvuku u standardního autorádia WIP Sound. Díky zkušenosti z dlouhodobého testu Peugeotu 3008 přitom víme, že i příplatkový Hi-Fi systém JBL má k dokonalosti daleko. V odhlučnění interiéru naopak 3008 vyniká. Aerodynamický hluk se i ve vysokých rychlostech drží na nízké úrovni, motor je výrazněji slyšet jenom v městských rychlostech.

Zavazadlový prostor nabízí průměrný základní objem 432 l (podle metodiky VDA), má však mezipodlahu, kterou lze nastavit do třech úrovní. V té prostřední vytvoří se sklopenými sedadly téměř rovnou ložnou plochu, a tu v případě nutnosti dále prodloužit překlopením opěradla spolujezdce. Odkazem na svět velkých SUV jsou dělené páté dveře se sklopnou spodní částí – podobně to má třeba BMW X5 nebo Range Rover.

Automat bez výhrad

V oblasti motorů facelift nic nového nepřináší. Ze tří aktuálních možností jsme vybrali turbodieselový dvoulitr HDi ve spojení se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Příplatek za automat je velmi vstřícných 30.000 Kč, současně s tím se zvýší maximum výkonu ze 110 na 120 kW. Tandem motoru HDi a převodovky s měničem je dobře sladěný, oba agregáty hrají výrazně na komfortní notu. Automat podle starých zvyklostí nechává na první tři převody prokluzovat měnič, takže rozjezdy a akcelerace v nízkých rychlostech jsou vždy dokonale hladké. Daní za to je ovšem vyšší spotřeba, ve městě se pohybuje okolo osmi litrů.

obrázek [600 x 367]

Od čtyřky dál naopak automat maximálně využívá přemosťování měniče, takže rychlost auta a otáčky motoru jsou v přímé závislosti. Díky tomu může motor naplno rozvinout sílu až 340 Newtonmetrů. Dvoulitrové HDi přitom i dnes patří k nadprůměrně silným motorům, takže se ani v 1701 kg těžké 3008 příliš nezapotí. V mimoměstském provozu lze na jedné straně jezdit klidným tempem s pětilitrovou spotřebou, na straně druhé je zde sportovní režim řazení aktivovaný tlačítkem, který usnadní akceleraci a předjíždění při potřebě rychlejšího tempa. Na dálnici pak 3008 s automatem nárokuje v průměru 7,6 l na 100 km a otáčky motoru při 130 km/h činí obvyklých 2400 min-1.

Oproti moderním dvouspojkovým převodovkám, které si nacházejí cestu do stále většího počtu automobilů, je spotřeba s klasickým automatem mírně vyšší. Nespornou výhodou je ale komfort řazení a pak také cena – Peugeot žádá příplatek již zmíněných 30.000 korun, za dvouspojkové skříně se u konkurence připlácí klidně i dvojnásobek.

Nečekanou předností jsou jízdní vlastnosti. Právě model 3008 byl před čtyřmi lety prvním Peugeotem, který po dlouhé době vynesl do popředí ovladatelnost. A to tak výrazně, že mezi kompaktními MPV i SUV patří dodnes k těm nejlepším a najde jenom několik přemožitelů – například Mazdu CX-5.

Specialitou verze 2.0 HDi je zařízení Dynamic Rolling Control, které propojuje tlumiče zadní vlečené nápravy. Pasivní člen vložený mezi tlumiče potlačuje náklony karoserie v zatáčkách bez negativních dopadů na komfort tlumení. Při řízení je to znát, 3008 se navzdory vyšší karoserii a hmotnosti ovládá téměř jako kompaktní hatchback. Pomáhá tomu i relativně přesné řízení, které vyměnilo obvyklou vůli okolo středové polohy za rychlé reakce na prvotní natočení volantu.

obrázek [600 x 382]

Závěr

Nespornou výhodou Peugeotu 3008 je rovněž jeho cena. Základní provedení stojí po faceliftu rovných 370.000 Kč, dvoulitrový turbodiesel startuje s lepší výbavou na neméně zajímavých 475.000 korun. Testované vrcholné provedení Allure cenou jenom lehce přesahuje půlmilionovou hranici, v jeho výbavě přitom nechybí ani tak nadstandardní položky jako head-up displej nebo prosklená střecha. Tomu nemůže žádné SUV konkurovat. Z kompaktních MPV pro změnu pomalu mizí podobně silné motory, a tak se velkoprostoroví konkurenti musí většinou spolehnout – bez ohledu na cenu – na menší kubatury s nižším výkonem.

Video

Nejlevnější verze modelu370.000 Kč (1.6 VTi/88 kW Access)
Základ s testovaným motorem475.000 Kč (2.0 HDi/110 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou615.400 Kč (2.0 HDi AT/120 kW Allure)

Plusy

  • Výhodné ceny a bohatá základní výbava
  • Nízký příplatek za automatickou převodovku
  • Komfort řazení, přijatelná spotřeba
  • Odhlučnění interiéru
  • Kvalitní jízdní vlastnosti
  • Zdařilý mix vlastností na pomezí MPV a SUV

Minusy

  • Výhled šikmo přes sloupky čelního skla
  • Automat nemá páčky pro manuální volbu převodů
  • Světlá výška jen mírně překonává klasické hatchbacky
  • Pohon všech kol pouze ve verzi HYbrid4
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 3008 2.0 HDi

Cena v základní výbavě: 475 000 Kč Cena v testované výbavě: 615 400 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP, elektronická parkovací brzda, Dynamic Rolling Control, head-up displej, litá 17” kola, tempomat, parkovací čidla vzadu, diody denního svícení, zadní diodové svítilny, přední mlhovky, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zrcátka, dešťový a světelný senzor, akustické čelní sklo, zatmavená boční skla, elektrické stahování bočních oken, výškově nastavitelná sedadla vpředu, sklopné sedadlo spolujezdce, dvouzónová klimatizace, mezipodlaha zavazadlového prostoru, autorádio s USB a bluetooth, čalounění v kombinaci látka/kůže, vnější design Outdoor, prosklená střecha Cielo a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.000,-), paket přední parkovací senzory, měření parkovacího místa, zadní kamera a navigace (+34.000,-), samonatáčecí bixenonové světlomety (+22.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+8.900,-).

Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 

Štítky Peugeot Testy MPV

Technické údaje
Motor Peugeot 3008 2.0 HDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.5 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 432 / 1241
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1539 / 561
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4365
b) šířka (mm): 1837
c) výška (mm): 1625
d) rozvor (mm): 2613
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008 2.0 HDi – Lví kříženec







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 



Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového? Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového?

Speciál Peugeotu pro Dakar 2018 dostal přídomek Maxi, což…

Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory) Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory)

V rámci slavnostního vyhlášení evropského Auta roku jsme…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř obchodoval i s dalšími celebritami

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř…

Případ bankéře, který prodával celebritám padělky obrazů, narůstá do obrovských rozměrů! Vypadá to, že za…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…