Test Auto.cz

Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130 – Dvě mouchy jednou ranou

4.1. 2017
Verdikt
 

Od loňského podzimu se nabídka čtvrté generace Renaultu Mégane rozrostla o karosářskou verzi kombi, již tradičně pojmenovanou Grandtour. Po technické stránce se od hatchbacku příliš neliší, nabízí však dvě zásadní změny k lepšímu.

Na úvod několik čísel, která by mohla zajímat majitele předchozí generace Méganu Grandtour. Nové vydání je o 58 mm nižší, ale zároveň o 45 mm delší. Tím nejdůležitějším je ovšem rozvor náprav - oproti předchůdci narostl o 9 mm na 2712 mm. Ještě lépe ale zní skutečnost, že verze Grandtour má rozvor o 43 mm delší, než výchozí hatchback (2669 mm) a předpokládá se tak více místa pro kolena zadních cestujících.

Konečně si pohovíte

Jak už víte z našich starších testů, je to zejména prostornost ve druhé řadě sedadel, která je předmětem kritiky novinářů. Současné vydání tak v daném ohledu zaostává za konkurencí. Tím, že jsou u kombi nápravy dále od sebe, by měla být tato slabina eliminována. A naše měření tuto domněnku potvrzuje. I při zcela vzad posunutých předních sedadlech je vzdálenost od zadní plochy jejich opěradel k opěradlům zadní lavice 620 mm. Pokud přední sedadlo posunete zcela vpřed, zvětší se na 860 mm. V případě hatchbacku jsme naměřili hodnoty 540, respektive 760 mm. Kombi je na tom tedy výrazně lépe. Naproti tomu ve svislém směru jsme rozdíl nezaznamenali.

Grandtour ale maže ještě jednu slabinu hatchbacku - zavazadelník. V základu nabízí 521 litrů dle normy VDA, k tomu je ale k dispozici ještě dalších 50 litrů pod podlahou. Další míry jsou následující: délka 880 mm, šířka dokonce 1100 mm a výška nakládací hrany 600 mm nad vozovkou.

obrázek [600 x 404]  

Zvláštností je možnost překlopit opěradlo pravého předního sedadla, čímž vytvoříte ložnou délku 2700 mm. Jde o funkci, jež je součástí paketu Modularita. Testovaná výbava Intens je jediná, která jej má ve standardu. U nižší verze Zen vyjde na příplatek 7.500 korun. Naopak u vyšší výbavy Bose sice Modularitu objednat nelze, ovšem tato funkce sedadla ani tady nechybí. Vrcholná GT toto mít vůbec nemůže z důvodu použití sportovních sedadel.

Zima venku, zima uvnitř

Od běžného hatchbacku se v případě kombi Grandtour neliší ani kabina. Tedy pokud se bavíme o přední řadě sedadel. Za volantem se tak sedí překvapivě nízko. Kdo je zvyklý na starší francouzská auta, bude tím možná trochu zaskočen.

Všechny Grandtoury mají ve standardní výbavě klimatizaci, od testované verze Intens výše je dokonce dvouzonová samočinná. Sázka na její ovládání převážně prostřednictvím rozhraní R-Link 2 zůstala v otázce úspěšnosti jen na půli cesty. Alespoň že teplotu lze měnit samostatnými kruhovými ovladači. A dále je zde tlačítko samočinného režimu „Auto“. V porovnání s novým Peugeotem 308 tak Mégane v této oblasti vítězí. Bohužel náskok není nikterak velký a to hned z několika důvodů.

Samostatné tlačítko má i funkce rychlého odmrazení čelního skla. Po její aktivaci se sice ventilátor roztočí na nejvyšší otáčky, jenže jinde běžné současné zapnutí kompresoru klimatizace se nekoná. Musíte jej aktivovat manuálně a k čemuž se potřebujete přepnout do příslušného podmenu zmíněného rozhraní. Abychom byli objektivní, musíme dodat, že k tomu stačí ťuknout prstem na nejnižší řádek displeje, kde se indikuje činnost klimatizace/topení. Přesto tlačítkem by to bylo jednodušší.

Při jízdě v noci bude mnohým jistě velmi nepříjemné dost intenzivní podsvícení přístrojového štítu. Snaha jej ztmavit může přinést neznalým takřka infarktové stavy. Tlačítko či kolečko reostatu nenajdete ani vlevo od volantu, ba ani v „tyčinkách“, jimiž nulujete denní počítadlo kilometrů. I tato funkce se totiž ovládá přes rozhraní R-Link 2. Naštěstí není třeba se prokousávat různými podmenu. Stačí kliknout prstem na prostřední z trojice tlačítek po pravé straně obrazovky. A pak již vybrat, co chcete ztmavit. Když to znáte, je to jednoduché, když ne, patrně si trochu zaklejete.

obrázek [600 x 407]  

Nízké povánoční teploty ale odhalily ještě jednu slabinu pojící se s topením/ventilací. Prostě nám přišlo, že auto špatně topí. K očekávané tepelné pohodě jsme museli nastavovat teplotu tak na 25 stupňů. Pokud jsme zvolili obligátních „dvaadvacet“ a režim auto, „klepali jsme kosu“ ještě dlouho po ohřátí motoru. A přepnutí na režim rychlého vyhřátí kabiny problém prakticky nevyřešilo.

Těžko říci, zda to má souvislost s relativně pomalým ohříváním motoru. Zprvu jsme měli dokonce podezření na vadný termostat. Teprve později jsme si všimli, že teploměr chladicí kapaliny je cejchovaný tak, že při studeném startu ukazuje jeho rafička na hodnotu 50 stupňů Celsia. Znamená to, že se pohne, až když teplota vody zmíněné stupně přesáhne. Přesto si myslíme, že by auto mohlo topit lépe…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130

Cena v základní výbavě: 544 900 Kč Cena v testované výbavě: 610 900 Kč

Základní výbava:Samočinná dvouzonová klimatizace, kožený volant, dopředu sklopné opěradlo pravého předního sedadla, stavitelná bederní opěrka u sedadla řidiče, přístrojový štít s multifunkčním barevným TFT displejem, multimediální rozhraní R-Link 2 s audio systémem Arkamys, světlomety LED pro denní svícení, dešťový a světelný senzor, přední světlomety do mlhy, čalounění sedadel v kombinaci látka a koženka, 16palcová kola z lehké slitiny, zadní parkovací senzory, elektricky stavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, atd.

Výbava testovaného vozu:Systém rozpoznávání dopravních značek (+ 2.000,-), systém varování před opuštěním jízdního pruhu (+ 5.000,-), poloautomatická parkovací brzda (+ 4.000,-), full LED světlomety LED Pure Vision (+ 19.000,-), pack Design 17 (+ 12.000,-), pack Navigace Plus (+6.000,-), rezerva (+ 3.000,-), metalický lak šedá Platine (+ 15.000,-)

OBRAZEM: Nissan představil mobilní vesmírnou observatoř OBRAZEM: Nissan představil mobilní vesmírnou observatoř

Automobilka Nissan přichází se zajímavým konceptem, který…

Lékárníci chystají žalobu na Státní ústav pro kontrolu léčiv kvůli opožděným dodávkám léků Lékárníci chystají žalobu na Státní ústav pro kontrolu léčiv kvůli opožděným dodávkám léků

Česká lékárnická komora se chystá zažalovat Státní ústav…

Číňané posilují vliv v Hongkongu skrze novou železnici, varují kritici obřího projektu Číňané posilují vliv v Hongkongu skrze novou železnici, varují kritici obřího projektu

V přepočtu téměř 238 miliard korun stála čínskou státní…

Japonsko potvrdilo úspěšné přistání robotů na asteroidu Ryugu Japonsko potvrdilo úspěšné přistání robotů na asteroidu Ryugu

Dvojice robotických aparátů, kterou vypustila na asteroid…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.6 / 4
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 521 / 1504
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1394 / 558
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4626
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1449
d) rozvor (mm): 2712
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130 –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

 






 
První jízdní dojmy: Opel Corsa GSi je OPC v přestrojení

První jízdní dojmy: Opel Corsa GSi je OPC v přestrojení

Dnes 18:46

Nová sportovní Corsa GSi je takovým odvarem z modelu OPC. Je ale třeba říct, že velmi chutným.




Blesk.cz

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a Windows Vista. Nastal čas přejít na novější systém

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a…

Jak jsme téměř před rokem psali, tak se i stalo – Mozilla se svým Firefoxem hodila stará Windows XP a Visty do…

Módní téma týdne: Sólo pro ulici

Módní téma týdne: Sólo pro ulici

Fashion Weeky milovníky módy přitahují. Mladé zejména. Představují scénu pro vlastní exhibici, která je pro ně…

 

iSport.cz

Vydra zazářil, pomohl gólem Burnley! Liverpool vede, United zaváhali

Vydra zazářil, pomohl gólem Burnley! Liverpool vede,…

Český fotbalista Matěj Vydra poprvé od letního přestupu nastoupil v základní sestavě Burnley a svým prvním gólem…

SESTŘIHY: Sparta je nejméně na den v čele. Příbram a Boleslav nadělovaly

SESTŘIHY: Sparta je nejméně na den v čele. Příbram a…

V 9. kole FORTUNA:LIGY skončila jedna dlouhá série. Sparta se po výhře nad Libercem (4:1) dostala po 762 dnech…

 

Reflex.cz

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Na iDnes.cz vyšel článek, ze kterého je poznat, že autor nedomyslel, co vlastně sděluje. Kdyby to domyslel, asi…

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel, Paroubek i Konvička. Koho vybere Ostrava?

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel,…

Do senátních voleb v Ostravě jde letos půjde 9 kandidátů, je jich tedy o dva více než v posledních volbách v…