Test Auto.cz

Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130 – Dvě mouchy jednou ranou

4.1. 2017
Verdikt
 

Od loňského podzimu se nabídka čtvrté generace Renaultu Mégane rozrostla o karosářskou verzi kombi, již tradičně pojmenovanou Grandtour. Po technické stránce se od hatchbacku příliš neliší, nabízí však dvě zásadní změny k lepšímu.

Na úvod několik čísel, která by mohla zajímat majitele předchozí generace Méganu Grandtour. Nové vydání je o 58 mm nižší, ale zároveň o 45 mm delší. Tím nejdůležitějším je ovšem rozvor náprav - oproti předchůdci narostl o 9 mm na 2712 mm. Ještě lépe ale zní skutečnost, že verze Grandtour má rozvor o 43 mm delší, než výchozí hatchback (2669 mm) a předpokládá se tak více místa pro kolena zadních cestujících.

Konečně si pohovíte

Jak už víte z našich starších testů, je to zejména prostornost ve druhé řadě sedadel, která je předmětem kritiky novinářů. Současné vydání tak v daném ohledu zaostává za konkurencí. Tím, že jsou u kombi nápravy dále od sebe, by měla být tato slabina eliminována. A naše měření tuto domněnku potvrzuje. I při zcela vzad posunutých předních sedadlech je vzdálenost od zadní plochy jejich opěradel k opěradlům zadní lavice 620 mm. Pokud přední sedadlo posunete zcela vpřed, zvětší se na 860 mm. V případě hatchbacku jsme naměřili hodnoty 540, respektive 760 mm. Kombi je na tom tedy výrazně lépe. Naproti tomu ve svislém směru jsme rozdíl nezaznamenali.

Grandtour ale maže ještě jednu slabinu hatchbacku - zavazadelník. V základu nabízí 521 litrů dle normy VDA, k tomu je ale k dispozici ještě dalších 50 litrů pod podlahou. Další míry jsou následující: délka 880 mm, šířka dokonce 1100 mm a výška nakládací hrany 600 mm nad vozovkou.

obrázek [600 x 404]  

Zvláštností je možnost překlopit opěradlo pravého předního sedadla, čímž vytvoříte ložnou délku 2700 mm. Jde o funkci, jež je součástí paketu Modularita. Testovaná výbava Intens je jediná, která jej má ve standardu. U nižší verze Zen vyjde na příplatek 7.500 korun. Naopak u vyšší výbavy Bose sice Modularitu objednat nelze, ovšem tato funkce sedadla ani tady nechybí. Vrcholná GT toto mít vůbec nemůže z důvodu použití sportovních sedadel.

Zima venku, zima uvnitř

Od běžného hatchbacku se v případě kombi Grandtour neliší ani kabina. Tedy pokud se bavíme o přední řadě sedadel. Za volantem se tak sedí překvapivě nízko. Kdo je zvyklý na starší francouzská auta, bude tím možná trochu zaskočen.

Všechny Grandtoury mají ve standardní výbavě klimatizaci, od testované verze Intens výše je dokonce dvouzonová samočinná. Sázka na její ovládání převážně prostřednictvím rozhraní R-Link 2 zůstala v otázce úspěšnosti jen na půli cesty. Alespoň že teplotu lze měnit samostatnými kruhovými ovladači. A dále je zde tlačítko samočinného režimu „Auto“. V porovnání s novým Peugeotem 308 tak Mégane v této oblasti vítězí. Bohužel náskok není nikterak velký a to hned z několika důvodů.

Samostatné tlačítko má i funkce rychlého odmrazení čelního skla. Po její aktivaci se sice ventilátor roztočí na nejvyšší otáčky, jenže jinde běžné současné zapnutí kompresoru klimatizace se nekoná. Musíte jej aktivovat manuálně a k čemuž se potřebujete přepnout do příslušného podmenu zmíněného rozhraní. Abychom byli objektivní, musíme dodat, že k tomu stačí ťuknout prstem na nejnižší řádek displeje, kde se indikuje činnost klimatizace/topení. Přesto tlačítkem by to bylo jednodušší.

Při jízdě v noci bude mnohým jistě velmi nepříjemné dost intenzivní podsvícení přístrojového štítu. Snaha jej ztmavit může přinést neznalým takřka infarktové stavy. Tlačítko či kolečko reostatu nenajdete ani vlevo od volantu, ba ani v „tyčinkách“, jimiž nulujete denní počítadlo kilometrů. I tato funkce se totiž ovládá přes rozhraní R-Link 2. Naštěstí není třeba se prokousávat různými podmenu. Stačí kliknout prstem na prostřední z trojice tlačítek po pravé straně obrazovky. A pak již vybrat, co chcete ztmavit. Když to znáte, je to jednoduché, když ne, patrně si trochu zaklejete.

obrázek [600 x 407]  

Nízké povánoční teploty ale odhalily ještě jednu slabinu pojící se s topením/ventilací. Prostě nám přišlo, že auto špatně topí. K očekávané tepelné pohodě jsme museli nastavovat teplotu tak na 25 stupňů. Pokud jsme zvolili obligátních „dvaadvacet“ a režim auto, „klepali jsme kosu“ ještě dlouho po ohřátí motoru. A přepnutí na režim rychlého vyhřátí kabiny problém prakticky nevyřešilo.

Těžko říci, zda to má souvislost s relativně pomalým ohříváním motoru. Zprvu jsme měli dokonce podezření na vadný termostat. Teprve později jsme si všimli, že teploměr chladicí kapaliny je cejchovaný tak, že při studeném startu ukazuje jeho rafička na hodnotu 50 stupňů Celsia. Znamená to, že se pohne, až když teplota vody zmíněné stupně přesáhne. Přesto si myslíme, že by auto mohlo topit lépe…

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130

Cena v základní výbavě: 544 900 Kč Cena v testované výbavě: 610 900 Kč

Základní výbava:Samočinná dvouzonová klimatizace, kožený volant, dopředu sklopné opěradlo pravého předního sedadla, stavitelná bederní opěrka u sedadla řidiče, přístrojový štít s multifunkčním barevným TFT displejem, multimediální rozhraní R-Link 2 s audio systémem Arkamys, světlomety LED pro denní svícení, dešťový a světelný senzor, přední světlomety do mlhy, čalounění sedadel v kombinaci látka a koženka, 16palcová kola z lehké slitiny, zadní parkovací senzory, elektricky stavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, atd.

Výbava testovaného vozu:Systém rozpoznávání dopravních značek (+ 2.000,-), systém varování před opuštěním jízdního pruhu (+ 5.000,-), poloautomatická parkovací brzda (+ 4.000,-), full LED světlomety LED Pure Vision (+ 19.000,-), pack Design 17 (+ 12.000,-), pack Navigace Plus (+6.000,-), rezerva (+ 3.000,-), metalický lak šedá Platine (+ 15.000,-)

Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.6 / 4
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 521 / 1504
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1394 / 558
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4626
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1449
d) rozvor (mm): 2712
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130 –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 






 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Včera

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené prolomil mlčení o prezidentovi

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené…

Na Hradě si na konec roku naplánovali dovolenou a s jedinou výjimkou chtěli tiše odpočívat. Dlouho jim to ale…

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus! Všichni se snaží a málokdo vyhrává

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus!…

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…