12.2. 2013 redakce AUTO.CZ

TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online test (ukončeno)

TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online test (ukončeno)

Redakce Auto.cz převzala k testování Octavii III s turbomotorem 1,2 TSI o výkonu 77 kW. Podívejte se, jak jsme žhavou novinku testovali v přímém přenosu.

Plusy
  • Prostorný interiér, pohodlná sedadla
  • Komfort odpružení, směrová stabilita
  • Objemný a dobře přístupný zavazadlový prostor
  • Možnosti dovybavení (např. vyhřívání zadních sedadel)

Minusy

  • Valivý hluk v nízkých rychlostech (kola 17 palců)
  • Hluk zadní nápravy při přejezdu větších nerovností
  • Kratší naměřená délka zadního sedáku
  • Velká, avšak nízko umístěná obrazovka navigace

Aktualizováno 16:52 První den testování máme zdárně za sebou. Podmínky byly krajně nepříznivé, ale Octavia u nás zůstává až do příštího týdne. Již v pondělí 18. 2. přineseme plnohodnotný redakční test a chystáme také něco navíc.

 [600×453]

Aktualizováno 16:10 Podmínky opravdu nejsou příznivé, takže naměřené dynamické hodnoty zatím berme s rezervou. Zrychlení z 60 na 100 km/h (na čtyřku) trvalo dle měřícího zařízení Racelogic 10,4 sekundy, zrychlení na pátý, tedy předposlední převodový stupeň z 80 na 120 km/h pak zabralo 14,8 sekundy.

Aktualizováno 15:42 Při ustálených 130 km/h si motor vyžádá zhruba 6,7 l paliva na 100 km. Jak se ručička otáčkoměru blíží k třítisícové hranici, zvuk výrazně zesiluje, což nám trochu vadí.

Aktualizováno 15:15 Jsme opět na dálnici, silnice jsou prosolené a můžeme jet rychleji než ráno. Držíme povolenou stotřicítku.

Ovládání tempomatu je zde tradičně na páčce blinkru, vlevo pod volantem. Toto řešení se v praxi zdá být uživatelsky příjemnější než je tomu v případě Golfu VII, který má ovládání tempomatu přímo na volantu. Volant v Octavii na sobě nemá tolik multifunkčních tlačítek, takže se na něm dá zorientovat bez velkého přemýšlení pouze po hmatu.

Naši redaktoři jsou různých výšek, a proto jsme přišli na další rozdíl oproti Leonu: zatímco španělský hatchback výškově stavitelné pásy nemá, u Octavie jdou pásy nastavit v rozmezí zhruba 10 cm. To přijde vhod.

 [600×403]

Aktualizováno 14:45 V podmínkách jaké panují dnes by se hodil stírač zadního okna, tím však náš vůz vybaven není. Od kolegů ze spřátelené redakce Svět motorů jsme si půjčili silnější verzi 1,4 TSI (103 kW). Má o něco hezčí zvuk, ostřejší odezvu na sešlápnutí pedálu plynu a zdálo se nám, že stabilizační systém ESP je lehce benevolentnější.

Video

Aktualizováno 14:20 Počasí nám vůbec nepřeje, takže jsme se zaměřili jenom na to nejnutnější. Máme změřené rozměry interiéru, natočených několik záběrů na velkou kameru a jsme o pár dojmů bohatší. Třeba, že nová Octavia má perfektní grafiku navigačního systému (i když vyšší poloha obrazovky v Seatu se nám tedy líbí víc...), opravdu prostorný interiér a chytré tvarování palubní desky. V tomto modelu si nikdo na otlačená kolena stěžovat nebude. Sněží stále více, takže opouštíme letiště v Mnichově Hradišti, které necháváme volné pro dvě místní BMW, a vyrážíme zpět do pražské redakce.

 [600×328]

Rozměry interiéruŠkoda Octavia IIISeat LeonŠkoda Octavia II
Šířka vpředu [mm]147014701440
Délka sedáku vpředu [mm]480490520
Výška opěradla vpředu [mm]625630640
Výška nad sedadlem vpředu [mm]104010301030
Šířka vzadu [mm]147014301430
Délka sedáku vzadu [mm]440420500
Výška opěradla vzadu [mm]650650640
Výška nad sedadlem vzadu [mm]940950930
Výška sedáku nad podlahou vzadu [mm]360340360
Velikost volantu [mm]375365-
Vzdálenost pedálů brzda-plyn [mm]757550
Vzdálenost pedálů brzda-spojka [mm]808080
Hrana kufru nad zemí [mm]700750690

Aktualizováno 13:13 V Mnichově Hradišti nás přivítala vpravdě zimní sněhová nadílka. Původní plán důkladně změřit dynamiku motoru a sílu brzd padá, tak si krátíme čas řidičskými radovánkami. Stabilizační systém nejde úplně vypnout, klasická ruční brzda ale na pár efektních průjezdů stačí. Takže zatímco čekáme na kameramana a na fotografa, připravili jsme pro vás další kratičké video.

 [600×403]

Aktualizováno 12:30 Když sněží, těžko můžeme objektivně hodnotit spotřebu paliva. Pro zajímavost jsme si to ale zkusili. Jak si Octavia 1,2 TSI vede na zasněžené rychlostní komunikaci, to se dozvíte v přiloženém videu. Výkon 77 kW v relativně velkém automobilu vyvolává otazníky. Zatím se nám zdá dostatečný, ale na šestku se Octavii do kopce přece jenom moc zrychlovat nechce. Taky jak by ne, když jsme se konečně rozjeli na 130 km/h, otáčky motoru se teprve dostaly na 2800 min-1. Atmosféru na palubě hodnotíme vcelku pozitivně, nejvíce nás zatím ruší lehce vrzající stírače. Na první zastávce gumičky samozřejmě očistíme.

 [620×440]

Aktualizováno 12:20 Zasněžená R10 je při -1,5°C vzorově nasolená. Raději ale nikam nespěcháme, přece Octavii hned nerozbijeme (jako Kiu Cee'd...).

Aktualizováno 11:55 Právě opouštíme Prahu. Spotřeba od startu se ustálila na 8,4 litru na 100 kilometrů, provoz ale ztěžují ryze zimní podmínky. Ačkoliv je Octavia poháněna jedním ze slabších motorů, výbava je opravdu na úrovni. Společnost nám dělá navigace Columbus, elektrická sedadla nebo béžový interiér v kombinaci Alcantara kůže. Vlečená zadní náprava ve městě na kostkách trochu mlátila, na mladoboleslavské R10 ale není šance při běžné jízdě zjistit rozdíl proti víceprvkovému zavěšení. Přestože jde o kompakt, celkový jízdní projev připomíná auta střední třídy.

Aktualizováno 11:45 Právě vyrážíme, naši testovací Octavii si můžete za krátko prohlédnout na přiloženém videu.

Aktualizováno 10:50 Na proti pražskému Žofínu právě přebíráme Octavii 1,2 TSI do testu. Ta hnědá uprostřed bude "naše".

 [600×359]

Třetí generaci Škody Octavia jsme zatím zkoušeli jenom na pověstně kvalitních portugalských okreskách. Dnes přichází chvíle pravého tuzemského testu: v dopoledních hodinách převezmeme liftback s turbomotorem 1,2 TSI v silnější verzi se 77 kW a ihned zahájíme testování. Chystáme velký redakční test i video (s malým překvapením navíc) a vy u toho můžete být online. Po celý den totiž budeme přinášet aktualizace včetně videí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 

Štítky Škoda Octavia

 

Přidat názorDiskuse: TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace

Octavia je nejenom nejúspěšnějším modelem automobilky…

Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách! Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách!

První závod na Hungaroringu byl sice zrušen, zatím vám…

 



 
VW Golf GTI TCR je závoďák (téměř) pro každého. Prozkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

VW Golf GTI TCR je závoďák pro každého. Zkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

Dnes 18:15

U jezera Wörthersee jsme se důkladně seznámili s GTI pro sérii TCR.




Blesk.cz

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným je mladý miliardář

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným…

Exmanželka Legolase z Pána prstenů alias Orlanda Blooma (40), modelka Miranda Kerr (34) se podruhé vdala! Svatbu…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…