12.2. 2013 redakce AUTO.CZ

TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online test (ukončeno)

TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online test (ukončeno)

Redakce Auto.cz převzala k testování Octavii III s turbomotorem 1,2 TSI o výkonu 77 kW. Podívejte se, jak jsme žhavou novinku testovali v přímém přenosu.

Plusy
  • Prostorný interiér, pohodlná sedadla
  • Komfort odpružení, směrová stabilita
  • Objemný a dobře přístupný zavazadlový prostor
  • Možnosti dovybavení (např. vyhřívání zadních sedadel)

Minusy

  • Valivý hluk v nízkých rychlostech (kola 17 palců)
  • Hluk zadní nápravy při přejezdu větších nerovností
  • Kratší naměřená délka zadního sedáku
  • Velká, avšak nízko umístěná obrazovka navigace

Aktualizováno 16:52 První den testování máme zdárně za sebou. Podmínky byly krajně nepříznivé, ale Octavia u nás zůstává až do příštího týdne. Již v pondělí 18. 2. přineseme plnohodnotný redakční test a chystáme také něco navíc.

 [600×453]

Aktualizováno 16:10 Podmínky opravdu nejsou příznivé, takže naměřené dynamické hodnoty zatím berme s rezervou. Zrychlení z 60 na 100 km/h (na čtyřku) trvalo dle měřícího zařízení Racelogic 10,4 sekundy, zrychlení na pátý, tedy předposlední převodový stupeň z 80 na 120 km/h pak zabralo 14,8 sekundy.

Aktualizováno 15:42 Při ustálených 130 km/h si motor vyžádá zhruba 6,7 l paliva na 100 km. Jak se ručička otáčkoměru blíží k třítisícové hranici, zvuk výrazně zesiluje, což nám trochu vadí.

Aktualizováno 15:15 Jsme opět na dálnici, silnice jsou prosolené a můžeme jet rychleji než ráno. Držíme povolenou stotřicítku.

Ovládání tempomatu je zde tradičně na páčce blinkru, vlevo pod volantem. Toto řešení se v praxi zdá být uživatelsky příjemnější než je tomu v případě Golfu VII, který má ovládání tempomatu přímo na volantu. Volant v Octavii na sobě nemá tolik multifunkčních tlačítek, takže se na něm dá zorientovat bez velkého přemýšlení pouze po hmatu.

Naši redaktoři jsou různých výšek, a proto jsme přišli na další rozdíl oproti Leonu: zatímco španělský hatchback výškově stavitelné pásy nemá, u Octavie jdou pásy nastavit v rozmezí zhruba 10 cm. To přijde vhod.

 [600×403]

Aktualizováno 14:45 V podmínkách jaké panují dnes by se hodil stírač zadního okna, tím však náš vůz vybaven není. Od kolegů ze spřátelené redakce Svět motorů jsme si půjčili silnější verzi 1,4 TSI (103 kW). Má o něco hezčí zvuk, ostřejší odezvu na sešlápnutí pedálu plynu a zdálo se nám, že stabilizační systém ESP je lehce benevolentnější.

Video

Aktualizováno 14:20 Počasí nám vůbec nepřeje, takže jsme se zaměřili jenom na to nejnutnější. Máme změřené rozměry interiéru, natočených několik záběrů na velkou kameru a jsme o pár dojmů bohatší. Třeba, že nová Octavia má perfektní grafiku navigačního systému (i když vyšší poloha obrazovky v Seatu se nám tedy líbí víc...), opravdu prostorný interiér a chytré tvarování palubní desky. V tomto modelu si nikdo na otlačená kolena stěžovat nebude. Sněží stále více, takže opouštíme letiště v Mnichově Hradišti, které necháváme volné pro dvě místní BMW, a vyrážíme zpět do pražské redakce.

 [600×328]

Rozměry interiéruŠkoda Octavia IIISeat LeonŠkoda Octavia II
Šířka vpředu [mm]147014701440
Délka sedáku vpředu [mm]480490520
Výška opěradla vpředu [mm]625630640
Výška nad sedadlem vpředu [mm]104010301030
Šířka vzadu [mm]147014301430
Délka sedáku vzadu [mm]440420500
Výška opěradla vzadu [mm]650650640
Výška nad sedadlem vzadu [mm]940950930
Výška sedáku nad podlahou vzadu [mm]360340360
Velikost volantu [mm]375365-
Vzdálenost pedálů brzda-plyn [mm]757550
Vzdálenost pedálů brzda-spojka [mm]808080
Hrana kufru nad zemí [mm]700750690

Aktualizováno 13:13 V Mnichově Hradišti nás přivítala vpravdě zimní sněhová nadílka. Původní plán důkladně změřit dynamiku motoru a sílu brzd padá, tak si krátíme čas řidičskými radovánkami. Stabilizační systém nejde úplně vypnout, klasická ruční brzda ale na pár efektních průjezdů stačí. Takže zatímco čekáme na kameramana a na fotografa, připravili jsme pro vás další kratičké video.

 [600×403]

Aktualizováno 12:30 Když sněží, těžko můžeme objektivně hodnotit spotřebu paliva. Pro zajímavost jsme si to ale zkusili. Jak si Octavia 1,2 TSI vede na zasněžené rychlostní komunikaci, to se dozvíte v přiloženém videu. Výkon 77 kW v relativně velkém automobilu vyvolává otazníky. Zatím se nám zdá dostatečný, ale na šestku se Octavii do kopce přece jenom moc zrychlovat nechce. Taky jak by ne, když jsme se konečně rozjeli na 130 km/h, otáčky motoru se teprve dostaly na 2800 min-1. Atmosféru na palubě hodnotíme vcelku pozitivně, nejvíce nás zatím ruší lehce vrzající stírače. Na první zastávce gumičky samozřejmě očistíme.

 [620×440]

Aktualizováno 12:20 Zasněžená R10 je při -1,5°C vzorově nasolená. Raději ale nikam nespěcháme, přece Octavii hned nerozbijeme (jako Kiu Cee'd...).

Aktualizováno 11:55 Právě opouštíme Prahu. Spotřeba od startu se ustálila na 8,4 litru na 100 kilometrů, provoz ale ztěžují ryze zimní podmínky. Ačkoliv je Octavia poháněna jedním ze slabších motorů, výbava je opravdu na úrovni. Společnost nám dělá navigace Columbus, elektrická sedadla nebo béžový interiér v kombinaci Alcantara kůže. Vlečená zadní náprava ve městě na kostkách trochu mlátila, na mladoboleslavské R10 ale není šance při běžné jízdě zjistit rozdíl proti víceprvkovému zavěšení. Přestože jde o kompakt, celkový jízdní projev připomíná auta střední třídy.

Aktualizováno 11:45 Právě vyrážíme, naši testovací Octavii si můžete za krátko prohlédnout na přiloženém videu.

Aktualizováno 10:50 Na proti pražskému Žofínu právě přebíráme Octavii 1,2 TSI do testu. Ta hnědá uprostřed bude "naše".

 [600×359]

Třetí generaci Škody Octavia jsme zatím zkoušeli jenom na pověstně kvalitních portugalských okreskách. Dnes přichází chvíle pravého tuzemského testu: v dopoledních hodinách převezmeme liftback s turbomotorem 1,2 TSI v silnější verzi se 77 kW a ihned zahájíme testování. Chystáme velký redakční test i video (s malým překvapením navíc) a vy u toho můžete být online. Po celý den totiž budeme přinášet aktualizace včetně videí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Investice do bytu je dnes jistota Investice do bytu je dnes jistota

Pokud nemáte finanční vzdělání, jste v podstatě vydáni na…

Trump zrušil kontroverzní zákon o odebírání dětí migrantům Trump zrušil kontroverzní zákon o odebírání dětí migrantům

Americký prezident Donald Trump dnes podepsal dekret,…

Britský parlament schválil zákon o brexitu Britský parlament schválil zákon o brexitu

Britský parlament dnes schválil konečnou podobu zákona o…

 

Štítky Škoda Octavia

 

Přidat názorDiskuse: TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu? TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu…

 



Onboard z druhého závodu Octavia Cupu na Red Bull Ringu Onboard z druhého závodu Octavia Cupu na Red Bull Ringu

Ještě jednou se vrátím k víkendovému Octavia Cupu, a to…

Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my! Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my!

Poslední dubnový víkend odstartuje sezóna Octavia Cupu.…

 



 
Volvo S60: Sedan nové generace přijíždí zpoza Atlantiku

Volvo S60: Sedan nové generace přijíždí zpoza Atlantiku

Včera

Volvo odhalilo podobu sedanu S60 nové generace. Navíc na místě, kde bude vznikat, v už funkční továrně v Charlestonu (USA).




Blesk.cz

Nejlepší lázně v Česku: Poradíme, které se vybrat!

Nejlepší lázně v Česku: Poradíme, které se vybrat!

Máte zdravotní potíže nebo si jen potřebujete oddechnout? Pak popřemýšlejte o lázeňském pobytu. Na chronické…

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry dobré. Recenze Devil May Cry HD Collection

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry…

Série Devil May Cry je právem považována za legendu a zároveň zakladatele subžánru zběsilých akcí alias…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Martinec o vítězi Pastrňákovi: Je paráda, že chce vždy hrát za nároďák

Martinec o vítězi Pastrňákovi: Je paráda, že chce…

Podruhé za sebou vyhrál anketu Zlatá hokejka David Pastrňák, dvaadvacetiletá hvězdička Bostonu. Na první místo…

 

Reflex.cz

Vyrovnat se mužům nechci, říká bývalá ministryně Daniela Kovářová

Vyrovnat se mužům nechci, říká bývalá ministryně…

Mám za sebou feministické období, ale musela jsem se stát ministryní, abych si uvědomila, že toužím po ocenění…

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených zádech neduživého Hamáčka

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených…

Česká postemigrační sociální demokracie se obnovovala ztěžka. V atmosféře, kdy pojem „levice“ značil bezmála…