12.2. 2013 redakce AUTO.CZ

TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online test (ukončeno)

TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online test (ukončeno)

Redakce Auto.cz převzala k testování Octavii III s turbomotorem 1,2 TSI o výkonu 77 kW. Podívejte se, jak jsme žhavou novinku testovali v přímém přenosu.

Plusy
  • Prostorný interiér, pohodlná sedadla
  • Komfort odpružení, směrová stabilita
  • Objemný a dobře přístupný zavazadlový prostor
  • Možnosti dovybavení (např. vyhřívání zadních sedadel)

Minusy

  • Valivý hluk v nízkých rychlostech (kola 17 palců)
  • Hluk zadní nápravy při přejezdu větších nerovností
  • Kratší naměřená délka zadního sedáku
  • Velká, avšak nízko umístěná obrazovka navigace

Aktualizováno 16:52 První den testování máme zdárně za sebou. Podmínky byly krajně nepříznivé, ale Octavia u nás zůstává až do příštího týdne. Již v pondělí 18. 2. přineseme plnohodnotný redakční test a chystáme také něco navíc.

 [600×453]

Aktualizováno 16:10 Podmínky opravdu nejsou příznivé, takže naměřené dynamické hodnoty zatím berme s rezervou. Zrychlení z 60 na 100 km/h (na čtyřku) trvalo dle měřícího zařízení Racelogic 10,4 sekundy, zrychlení na pátý, tedy předposlední převodový stupeň z 80 na 120 km/h pak zabralo 14,8 sekundy.

Aktualizováno 15:42 Při ustálených 130 km/h si motor vyžádá zhruba 6,7 l paliva na 100 km. Jak se ručička otáčkoměru blíží k třítisícové hranici, zvuk výrazně zesiluje, což nám trochu vadí.

Aktualizováno 15:15 Jsme opět na dálnici, silnice jsou prosolené a můžeme jet rychleji než ráno. Držíme povolenou stotřicítku.

Ovládání tempomatu je zde tradičně na páčce blinkru, vlevo pod volantem. Toto řešení se v praxi zdá být uživatelsky příjemnější než je tomu v případě Golfu VII, který má ovládání tempomatu přímo na volantu. Volant v Octavii na sobě nemá tolik multifunkčních tlačítek, takže se na něm dá zorientovat bez velkého přemýšlení pouze po hmatu.

Naši redaktoři jsou různých výšek, a proto jsme přišli na další rozdíl oproti Leonu: zatímco španělský hatchback výškově stavitelné pásy nemá, u Octavie jdou pásy nastavit v rozmezí zhruba 10 cm. To přijde vhod.

 [600×403]

Aktualizováno 14:45 V podmínkách jaké panují dnes by se hodil stírač zadního okna, tím však náš vůz vybaven není. Od kolegů ze spřátelené redakce Svět motorů jsme si půjčili silnější verzi 1,4 TSI (103 kW). Má o něco hezčí zvuk, ostřejší odezvu na sešlápnutí pedálu plynu a zdálo se nám, že stabilizační systém ESP je lehce benevolentnější.

Video

Aktualizováno 14:20 Počasí nám vůbec nepřeje, takže jsme se zaměřili jenom na to nejnutnější. Máme změřené rozměry interiéru, natočených několik záběrů na velkou kameru a jsme o pár dojmů bohatší. Třeba, že nová Octavia má perfektní grafiku navigačního systému (i když vyšší poloha obrazovky v Seatu se nám tedy líbí víc...), opravdu prostorný interiér a chytré tvarování palubní desky. V tomto modelu si nikdo na otlačená kolena stěžovat nebude. Sněží stále více, takže opouštíme letiště v Mnichově Hradišti, které necháváme volné pro dvě místní BMW, a vyrážíme zpět do pražské redakce.

 [600×328]

Rozměry interiéruŠkoda Octavia IIISeat LeonŠkoda Octavia II
Šířka vpředu [mm]147014701440
Délka sedáku vpředu [mm]480490520
Výška opěradla vpředu [mm]625630640
Výška nad sedadlem vpředu [mm]104010301030
Šířka vzadu [mm]147014301430
Délka sedáku vzadu [mm]440420500
Výška opěradla vzadu [mm]650650640
Výška nad sedadlem vzadu [mm]940950930
Výška sedáku nad podlahou vzadu [mm]360340360
Velikost volantu [mm]375365-
Vzdálenost pedálů brzda-plyn [mm]757550
Vzdálenost pedálů brzda-spojka [mm]808080
Hrana kufru nad zemí [mm]700750690

Aktualizováno 13:13 V Mnichově Hradišti nás přivítala vpravdě zimní sněhová nadílka. Původní plán důkladně změřit dynamiku motoru a sílu brzd padá, tak si krátíme čas řidičskými radovánkami. Stabilizační systém nejde úplně vypnout, klasická ruční brzda ale na pár efektních průjezdů stačí. Takže zatímco čekáme na kameramana a na fotografa, připravili jsme pro vás další kratičké video.

 [600×403]

Aktualizováno 12:30 Když sněží, těžko můžeme objektivně hodnotit spotřebu paliva. Pro zajímavost jsme si to ale zkusili. Jak si Octavia 1,2 TSI vede na zasněžené rychlostní komunikaci, to se dozvíte v přiloženém videu. Výkon 77 kW v relativně velkém automobilu vyvolává otazníky. Zatím se nám zdá dostatečný, ale na šestku se Octavii do kopce přece jenom moc zrychlovat nechce. Taky jak by ne, když jsme se konečně rozjeli na 130 km/h, otáčky motoru se teprve dostaly na 2800 min-1. Atmosféru na palubě hodnotíme vcelku pozitivně, nejvíce nás zatím ruší lehce vrzající stírače. Na první zastávce gumičky samozřejmě očistíme.

 [620×440]

Aktualizováno 12:20 Zasněžená R10 je při -1,5°C vzorově nasolená. Raději ale nikam nespěcháme, přece Octavii hned nerozbijeme (jako Kiu Cee'd...).

Aktualizováno 11:55 Právě opouštíme Prahu. Spotřeba od startu se ustálila na 8,4 litru na 100 kilometrů, provoz ale ztěžují ryze zimní podmínky. Ačkoliv je Octavia poháněna jedním ze slabších motorů, výbava je opravdu na úrovni. Společnost nám dělá navigace Columbus, elektrická sedadla nebo béžový interiér v kombinaci Alcantara kůže. Vlečená zadní náprava ve městě na kostkách trochu mlátila, na mladoboleslavské R10 ale není šance při běžné jízdě zjistit rozdíl proti víceprvkovému zavěšení. Přestože jde o kompakt, celkový jízdní projev připomíná auta střední třídy.

Aktualizováno 11:45 Právě vyrážíme, naši testovací Octavii si můžete za krátko prohlédnout na přiloženém videu.

Aktualizováno 10:50 Na proti pražskému Žofínu právě přebíráme Octavii 1,2 TSI do testu. Ta hnědá uprostřed bude "naše".

 [600×359]

Třetí generaci Škody Octavia jsme zatím zkoušeli jenom na pověstně kvalitních portugalských okreskách. Dnes přichází chvíle pravého tuzemského testu: v dopoledních hodinách převezmeme liftback s turbomotorem 1,2 TSI v silnější verzi se 77 kW a ihned zahájíme testování. Chystáme velký redakční test i video (s malým překvapením navíc) a vy u toho můžete být online. Po celý den totiž budeme přinášet aktualizace včetně videí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 

Štítky Škoda Octavia

 

Přidat názorDiskuse: TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 






 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil výbuchy min z války

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil…

Lesní požár, který se rozšířil do jižního Chorvatska ze sousední Černé Hory, zřejmě v noci na dnešek způsobil…

 

iSport.cz

Droppa míří do Slovanu! Jarolím na něj dal dobré reference, tvrdí klub

Droppa míří do Slovanu! Jarolím na něj dal dobré…

Člen širšího reprezentačního kádru Lukáš Droppa má po konci v Turecku opět angažmá. Se Slovanem Bratislava se…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…