Test Auto.cz

Subaru Impreza 2.0i Lineartronic – Tohle auto musíte pochopit!

5.1. 2018
Verdikt
 

Abyste novou imprezu pochopili, musíte se s ní svést v příhodných podmínkách. A taky jí leccos odpustit.

Když jsem si přebíral novou imprezu k testu, kladl mi na srdce vždycky dobře naladěný pan Zikmund ze Subaru, že „tohle auto musím pochopit“. Dobře, budu se snažit.

Rovnou vám můžu říct, že po týdnu za volantem japonské novinky jsem už dlouho neměl tak rozporuplné pocity. Na jednu stranu jsem si s novou imprezou užil tak, že bych nejradši do záhlaví prdnul pět hvězdiček, na stranu druhou mě subaru štvalo tak, že by dvě hvězdičky byly moc.

Tak se pojďme na tu schizofrenii mrknout. Třeba mě pochopíte. Nebo se o to alespoň snažte. Já se u Subaru Impreza taky snažil.

Co to máš za ojetinu?

Moji blízcí a kamarádi jsou zvyklí na to, že se pohybuji novými auty, často novinkami, které na českých silnicích ještě moc nepotkáte. Jo, je to super práce, uznávám… Kdekoliv jsem se však objevil s novou imprezou, známí se dotazovali, jestli jsem po Tomášovi Dusilovi náhodou nepodědil bazarovou rubriku. Jako nejčerstvější japonský vítr impreza moc nevypadá.

Video

Subaru si vždycky šlo vlastní cestou, design nevyjímaje. Zatímco ale třeba pro Evropu bohužel poslední WRX STI je díky vhodným doplňkům nepřehlédnutelné a nedávno testovaný červený levorg taky působí vlastně docela atraktivně a moderně, modrá impreza beznadějně zapadá. Nezáživným stylem nestylem mi trochu připomněla Nissan Pulsar, tedy rovněž takový japonský oldschool. Nevím, přijde mi, že i když si Subaru z designu nikdy moc nedělalo, že to stejně uměli daleko líp. Viz třeba moje milované poslední Subaru Legacy s bezrámovými okny. To bylo přece tak nádherné auto! A jak jezdilo…

Tady to znám!

No nic, zanechme marné nostalgie a věnujme se současnosti. V interiéru je to už trochu jinak. I tady se občas ozývají devadesátky, je to ale daleko příjemnější ozvěna než v případě fádního vnějšího designu. V prvé řadě potěší staromilský důraz na klasické rozvržení řidičova pracoviště, tohle jako bych si pamatoval ještě z autoškoly. Dokonce nechybí ani klasické budíky pod volantem! Pak tu ale máme vyloženě soudobou techniku v podobě osmipalcového dotykového displeje, kterému sekundují klasická a normální tlačítka. Nebýt občas mírně zastaralé grafiky (hlavně u navigace), byl bych pomalu v nebi. Jo a s konektivitou si můžete vyhrát do aleluja, to je jasná věc.

obrázek [600 x 436]

Našlo by se i pár takových těch typických subaráckých přešlapů, jako třeba kolébkové spínače vyhřívání předních sedaček. Nic podobného jsem neviděl snad ani ve svém civicu z poloviny devadesátek. Kůží obšitou přístrojovku (a to tak že hodně důkladně) tady ale máte, takže se těch pár úsměvných tlačítek docela ztratí. Je to takový zvláštní mix – kvalita celkově ok, moderní infotainment taky trůní uprostřed přístrojovky, stejně je to ale uvnitř vlastně důvěrně známé prostředí. Ještě bych si tedy dokázal odpustit ten karbonový obklad na výplních předních dveří.

Impreza je postavená na komplet nové platformě a jedním z benefitů nové techniky je nárůst vnitřního prostoru. Ten je asi nejlíp vidět na středovém tunelu – zatímco u předchůdce se musely držáky na kafe seskupit za sebe, nyní se již tulí vedle sebe. A je pravda, že hlavně na šířku je v impreze místa mnoho, zvětšil se i zavazadlový prostor – mezigeneračně o pět litrů na konečných 385. Smutno mi bylo po náhradním kole, rezervu si bohužel nejde ani objednat.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Impreza 2.0i Lineartronic

Cena v základní výbavě: 720 000 Kč Cena v testované výbavě: 732 000 Kč

Základní výbava:Natáčecí BiLED přední světlomety, mlhovky, elektricky sklopná zrcátka, dešťový senzor, litá sedmnáctipalcová kola, vyhřívané přední sedačky, bezklíčkový vstup, dvouzónová automatická klimatizace, navigace, bluetooth handsfree, parkovací kamera, adaptivní tempomat, bezpečnostní systém EyeSight.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+12.000 Kč).

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu…

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

 
Technické údaje
Motor Subaru Impreza 2.0i Lineartronic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 196 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.6 / 6.6
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 1290
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1406 / 439
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4460
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1545
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Impreza 2.0i Lineartronic – Tohle…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 



Rychlé kolo se Subaru Impreza: Jak moc vadilo CVT? Rychlé kolo se Subaru Impreza: Jak moc vadilo CVT?

Zajeli jsme si do Bělé pod Bezdězem, abychom proklepli…

Euro NCAP 2017: Subaru Impreza – Poprvé s plným počtem hvězd Euro NCAP 2017: Subaru Impreza – Poprvé s plným počtem hvězd

Subaru Impreza absolvovalo testy organizace Euro NCAP…

 



 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které nemáte rádi

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které…

Zlobí vás Babiš? Zeman? Okamura? Filip? Klaus? Někdo další? Otevřete každý článek, který informuje o tom, co…

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…