Test Auto.cz

Subaru Impreza 2.0i Lineartronic – Tohle auto musíte pochopit!

5.1. 2018
Verdikt
 

Abyste novou imprezu pochopili, musíte se s ní svést v příhodných podmínkách. A taky jí leccos odpustit.

Když jsem si přebíral novou imprezu k testu, kladl mi na srdce vždycky dobře naladěný pan Zikmund ze Subaru, že „tohle auto musím pochopit“. Dobře, budu se snažit.

Rovnou vám můžu říct, že po týdnu za volantem japonské novinky jsem už dlouho neměl tak rozporuplné pocity. Na jednu stranu jsem si s novou imprezou užil tak, že bych nejradši do záhlaví prdnul pět hvězdiček, na stranu druhou mě subaru štvalo tak, že by dvě hvězdičky byly moc.

Tak se pojďme na tu schizofrenii mrknout. Třeba mě pochopíte. Nebo se o to alespoň snažte. Já se u Subaru Impreza taky snažil.

Co to máš za ojetinu?

Moji blízcí a kamarádi jsou zvyklí na to, že se pohybuji novými auty, často novinkami, které na českých silnicích ještě moc nepotkáte. Jo, je to super práce, uznávám… Kdekoliv jsem se však objevil s novou imprezou, známí se dotazovali, jestli jsem po Tomášovi Dusilovi náhodou nepodědil bazarovou rubriku. Jako nejčerstvější japonský vítr impreza moc nevypadá.

Video

Subaru si vždycky šlo vlastní cestou, design nevyjímaje. Zatímco ale třeba pro Evropu bohužel poslední WRX STI je díky vhodným doplňkům nepřehlédnutelné a nedávno testovaný červený levorg taky působí vlastně docela atraktivně a moderně, modrá impreza beznadějně zapadá. Nezáživným stylem nestylem mi trochu připomněla Nissan Pulsar, tedy rovněž takový japonský oldschool. Nevím, přijde mi, že i když si Subaru z designu nikdy moc nedělalo, že to stejně uměli daleko líp. Viz třeba moje milované poslední Subaru Legacy s bezrámovými okny. To bylo přece tak nádherné auto! A jak jezdilo…

Tady to znám!

No nic, zanechme marné nostalgie a věnujme se současnosti. V interiéru je to už trochu jinak. I tady se občas ozývají devadesátky, je to ale daleko příjemnější ozvěna než v případě fádního vnějšího designu. V prvé řadě potěší staromilský důraz na klasické rozvržení řidičova pracoviště, tohle jako bych si pamatoval ještě z autoškoly. Dokonce nechybí ani klasické budíky pod volantem! Pak tu ale máme vyloženě soudobou techniku v podobě osmipalcového dotykového displeje, kterému sekundují klasická a normální tlačítka. Nebýt občas mírně zastaralé grafiky (hlavně u navigace), byl bych pomalu v nebi. Jo a s konektivitou si můžete vyhrát do aleluja, to je jasná věc.

obrázek [600 x 436]

Našlo by se i pár takových těch typických subaráckých přešlapů, jako třeba kolébkové spínače vyhřívání předních sedaček. Nic podobného jsem neviděl snad ani ve svém civicu z poloviny devadesátek. Kůží obšitou přístrojovku (a to tak že hodně důkladně) tady ale máte, takže se těch pár úsměvných tlačítek docela ztratí. Je to takový zvláštní mix – kvalita celkově ok, moderní infotainment taky trůní uprostřed přístrojovky, stejně je to ale uvnitř vlastně důvěrně známé prostředí. Ještě bych si tedy dokázal odpustit ten karbonový obklad na výplních předních dveří.

Impreza je postavená na komplet nové platformě a jedním z benefitů nové techniky je nárůst vnitřního prostoru. Ten je asi nejlíp vidět na středovém tunelu – zatímco u předchůdce se musely držáky na kafe seskupit za sebe, nyní se již tulí vedle sebe. A je pravda, že hlavně na šířku je v impreze místa mnoho, zvětšil se i zavazadlový prostor – mezigeneračně o pět litrů na konečných 385. Smutno mi bylo po náhradním kole, rezervu si bohužel nejde ani objednat.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Impreza 2.0i Lineartronic

Cena v základní výbavě: 720 000 Kč Cena v testované výbavě: 732 000 Kč

Základní výbava:Natáčecí BiLED přední světlomety, mlhovky, elektricky sklopná zrcátka, dešťový senzor, litá sedmnáctipalcová kola, vyhřívané přední sedačky, bezklíčkový vstup, dvouzónová automatická klimatizace, navigace, bluetooth handsfree, parkovací kamera, adaptivní tempomat, bezpečnostní systém EyeSight.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+12.000 Kč).

Trump pohrozil Číně dalšími cly. Musí změnit své praktiky, řekl Trump pohrozil Číně dalšími cly. Musí změnit své praktiky, řekl

Americký prezident Donald Trump požádal Úřad obchodního…

Spory o nominaci Pocheho? Jen kvůli výhradám prezidenta ČSSD paty nesklapne, říká Chvojka Spory o nominaci Pocheho? Jen kvůli výhradám prezidenta ČSSD paty nesklapne, říká Chvojka

Aktuální překážkou vzniku koaliční vlády ČSSD s hnutím…

Útočník v centru švédského Malmö postřelil nejméně čtyři lidi Útočník v centru švédského Malmö postřelil nejméně čtyři lidi

V centru jihošvédského Malmö bylo dnes večer postřeleno…

 
Technické údaje
Motor Subaru Impreza 2.0i Lineartronic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 196 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.6 / 6.6
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 1290
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1406 / 439
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4460
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1545
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Impreza 2.0i Lineartronic – Tohle…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

 



Rychlé kolo se Subaru Impreza: Jak moc vadilo CVT? Rychlé kolo se Subaru Impreza: Jak moc vadilo CVT?

Zajeli jsme si do Bělé pod Bezdězem, abychom proklepli…

Euro NCAP 2017: Subaru Impreza – Poprvé s plným počtem hvězd Euro NCAP 2017: Subaru Impreza – Poprvé s plným počtem hvězd

Subaru Impreza absolvovalo testy organizace Euro NCAP…

 



 
Audi A1 oficiálně: Ryze benzinové motory v dynamičtějším těle a balík technologií k tomu

Audi A1 oficiálně: Ryze benzinové motory v dynamičtějším těle

Dnes 08:03

Nejmenší automobil v nabídce čtyř kruhů odhaluje svá poslední tajemství. Zapomeňte na diesel, přivítejte svěží vzhled a řadu bezpečnostních asistentů.




Blesk.cz

Božská dovolená na Krétě: Aby ne, když se tu narodil vládce olympských bohů Zeus

Božská dovolená na Krétě: Aby ne, když se tu narodil…

Pozůstatky minojské civilizace, tradiční vesnice, vysoké hory, ale především nádherné pláže, skvělý gyros,…

Těhotná Adriana Sklenaříková: Měsíc před porodem se sotva valí!

Těhotná Adriana Sklenaříková: Měsíc před porodem se…

Už za měsíc by měla modelka Adriana Sklenaříková (46) porodit své první dítě, i tak se ale vydala na cesty! Z…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Šok u šampiona NHL! Ve Washingtonu rezignoval trenér, dostal málo peněz

Šok u šampiona NHL! Ve Washingtonu rezignoval…

Deset dnů po zisku Stanleyova poháru rezignoval trenér Washingtonu Barry Trotz. Hokejisty Capitals i se třemi…

 

Reflex.cz

Velké evropské srovnání: Mladí Češi jsou na tom s prací daleko lépe než většina evropských států

Velké evropské srovnání: Mladí Češi jsou na tom s…

Pokud jde o práci, vzdělávání či zapojení do odborných kurzů, jsou mladí Češi ve věku 18 až 24 let v absolutní…

(HOTOVO) Petr Mazal: Drsný učitel hudby na cestě kolem světa

(HOTOVO) Petr Mazal: Drsný učitel hudby na cestě kolem světa

Pokud lze o někom říci, že klame tělem, pak je to sedmatřicetiletý Petr Mazal, učitel hudby z Poličky. Malá…