reklama


Test Auto.cz

Subaru Outback Diesel CVT – Černoočko

7.12. 2013
Verdikt
 

Model Outback prodělal v novém modelovém roce lehoučký facelift. Co se změnilo?

Nové Outbacky se mohou před svými staršími sourozenci na parkovišti vytahovat, že mají dvojče v Americe. Proběhlo totiž sjednocení vzhledu, i naše české Outbacky dostaly drsnější prahové nástavce nebo inovované střešní ližiny s výsuvnými a nastavitelnými příčníky.

Sedmnáctipalcová litá kola v modrošedém odstínu a světlomety s černým podkladem jsou však, zdá se, naopak novinkou pro některé další trhy mimo USA, kde jsme je v konfigurátoru u auta pro modelový rok 2014 (na rozdíl třeba od Austrálie) nenašli. Tím však výčet změn pomalu končí, Outback tedy nyní o trochu lépe vypadá, jízdní vlastnosti zůstávají stejné.

TEST Subaru Outback Diesel Lineartronic – Jde to i s automatem

obrázek [600 x 367]

Protože jsme turbodieselový Outback s Lineartronicem, tedy s automatickou převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT), již testovali, příznivá spotřeba ani dobré sladění převodovky a motoru nás už nepřekvapily. I tak se k nim ještě vrátíme, hned po tom, co připomeneme, že spojení naftového motoru, pohonu všech kol a převodovky CVT je v praxi úspěšně použito vůbec poprvé, což oceňuje například také nominace do ankety Technická inovace roku, probíhající v rámci vyhlášení Auto roku 2014.

Jízda

Tak se dočkali i zájemci o dieselové Subaru s automatickou převodovkou. Nabízený Lineartronic však není zcela shodný s automatem, dodávaným k benzinovým motorům, má například upravený měnič točivého momentu, silnější přemosťovací spojku a řetěz mezi kužely má kvůli vibracím vznětového motoru zkrácenou rozteč. Vyššímu točivému momentu se přizpůsobilo také složení převodového oleje. Změnil se i celkový rozsah převodů a zkrátil se stálý převodový poměr.

TEST Subaru Outback 2.5i Lineartronic – Allroad s atmosférou

Výsledkem je velmi živé a uživatelsky příjemné auto. Rozjezdy s Lineartronicem jsou hezky svižné a to nemusíte ani příliš šlapat na plyn. Na druhou stranu to chce o trochu více citu při manévrování při parkování, zvyknete si však velmi rychle. Na dálnici se otáčky drží příjemně nízko (při 130 km/h zhruba kolem 2.200), takže i relativně těžké auto s velkou čelní plochou dokáže udržet spotřebu nafty velmi blízko sedmilitrové hranici. Ani zrychlení na 160 km/h neudělá vír v nádrži, spotřeba se zastavila na hranici 8,5 litru na sto ujetých kilometrů.

Zajímavý je projev převodovky: při běžné zátěži se chová jako klasické CVT, pokud však potřebujete přidat a sešlápnete pedál akcelerátoru více, začne sama od sebe řadit v režimu přednastavených převodů. Možná si říkáte, k čemu to je? Inu, převodovky CVT za normálních podmínek při akceleraci „vystřelí“ otáčky vzhůru, kde je drží. To není nikterak příjemné, poslouchat monotónní zvuk vytočeného čtyřválce nepatří k nejlepším zážitkům za volantem a proto je nucený přechod k přednastaveným stupňům vlastně logický. Technicky vzato jde o krok vzad a ztrátu malé části účinnosti, jak jsme si však už řekli, negativa zůstávají pouze na papíře: praxe dává tomuto řešení zelenou.

obrázek [600 x 312]

TEST Subaru Outback 3.6R - Vlajková loď bez soupeřů

Připojení zadních kol lamelovou spojkou místo přes mezinápravový diferenciál (jako v případě aut s manuální převodovkou) sice tomuto Subaru ubírá na atraktivitě (a zároveň přichází o argumenty v boji s konkurenty se spojkou Haldex), z hlediska jízdních vlastností se však nic zásadního neděje. Protože jste pod pečlivějším dohledem elektroniky, budou rozjezdy na kluzkém povrchu spíše klidnější, ale síla se na všechna čtyři kola dostane vždy spolehlivě.

Závěr

Dieselový Outback s automatem je velmi dobré auto, bohužel dovozní cla ženou cenu v Japonsku vyráběného vozu do nebezpečně vysokých výšin. Nejlevněji jej pořídíte ve verzi Active za 939.000 korun, testovaná nejlépe vybavená varianta přišla na téměř 1,1 milionu. A to se, přes zjevné kvality Outbacku, v dnešní těžké konkurenci na prodejních výsledcích projevit musí.

obrázek [600 x 399]

Jake auto: Přehled všech testů a článků o Subaru Outback

Nejlevnější verze modelu879.000 Kč (2.5i/127 kW Active)
Základ s testovaným motorem899.000 Kč (2.0D/110 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou1.079.000 Kč (2.0D/110 kW CVT Executive)

Plusy

  • Spotřeba jen nepatrně vyšší než s manuální převodovkou
  • Změny chování převodovky v závislosti na jízdním stylu
  • Stabilita v zatáčkách, minimální boční náklony
  • Prostorný interiér, parádní výhled všemi směry
  • Zpětná vazba řízení, přesné reakce
  • Světlá výška překonává většinu SUV
  • Záruka 5 let, nebo 200.000 km

Minusy

  • Vyšší základní cena
  • Nabídka pevně daných konfigurací
  • Ovládání palubního počítače
  • Chybí denní svícení, nižší výkon světlometů
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback Diesel CVT

Cena v základní výbavě: 1 079 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 079 000 Kč

Základní výbava:Xenonové světlomety se samočinným vyrovnáváním výšky, mlhovky, elektricky sklopitelná zpětná zrcátka s vyhříváním, dešťový senzor, litá 17” kola, elektrické střešní okno, vyrovnání světlé výšky na zadní nápravě, kožený volant, interiér, sedadla a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním, dělení zadních opěradel 3:2 s polohováním, sklápění zadních opěradel tlačítkem ze zavazadlového prostoru, elektrické ovládání oken, bezklíčkové centrální zamykání a startování, dvouzónová klimatizace, navigační systém SD a audiosystém s Dolby Prologic 1-CD, šest reproduktorů, ovládání audia na volantu, bluetooth, vstup AUX a AV, parkovací kamera, multiinformační displej, tempomat, stabilizační systém, hill holder, elektronická parkovací brzda, elektrický posilovač řízení, stálý pohon všech kol, šest airbagů, uchycení dětské sedačky Isofix, opravná sada na pneumatiky.

Výbava testovaného vozu:základní

Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback Diesel CVT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.6 / 6.3
Emise CO2:166
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1677
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1699 / 431
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Outback Diesel CVT – Černoočko



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 







 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama