Test Auto.cz

Subaru Outback Diesel CVT – Černoočko

7.12. 2013
Verdikt
 

Model Outback prodělal v novém modelovém roce lehoučký facelift. Co se změnilo?

Nové Outbacky se mohou před svými staršími sourozenci na parkovišti vytahovat, že mají dvojče v Americe. Proběhlo totiž sjednocení vzhledu, i naše české Outbacky dostaly drsnější prahové nástavce nebo inovované střešní ližiny s výsuvnými a nastavitelnými příčníky.

Sedmnáctipalcová litá kola v modrošedém odstínu a světlomety s černým podkladem jsou však, zdá se, naopak novinkou pro některé další trhy mimo USA, kde jsme je v konfigurátoru u auta pro modelový rok 2014 (na rozdíl třeba od Austrálie) nenašli. Tím však výčet změn pomalu končí, Outback tedy nyní o trochu lépe vypadá, jízdní vlastnosti zůstávají stejné.

TEST Subaru Outback Diesel Lineartronic – Jde to i s automatem

obrázek [600 x 367]

Protože jsme turbodieselový Outback s Lineartronicem, tedy s automatickou převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT), již testovali, příznivá spotřeba ani dobré sladění převodovky a motoru nás už nepřekvapily. I tak se k nim ještě vrátíme, hned po tom, co připomeneme, že spojení naftového motoru, pohonu všech kol a převodovky CVT je v praxi úspěšně použito vůbec poprvé, což oceňuje například také nominace do ankety Technická inovace roku, probíhající v rámci vyhlášení Auto roku 2014.

Jízda

Tak se dočkali i zájemci o dieselové Subaru s automatickou převodovkou. Nabízený Lineartronic však není zcela shodný s automatem, dodávaným k benzinovým motorům, má například upravený měnič točivého momentu, silnější přemosťovací spojku a řetěz mezi kužely má kvůli vibracím vznětového motoru zkrácenou rozteč. Vyššímu točivému momentu se přizpůsobilo také složení převodového oleje. Změnil se i celkový rozsah převodů a zkrátil se stálý převodový poměr.

TEST Subaru Outback 2.5i Lineartronic – Allroad s atmosférou

Výsledkem je velmi živé a uživatelsky příjemné auto. Rozjezdy s Lineartronicem jsou hezky svižné a to nemusíte ani příliš šlapat na plyn. Na druhou stranu to chce o trochu více citu při manévrování při parkování, zvyknete si však velmi rychle. Na dálnici se otáčky drží příjemně nízko (při 130 km/h zhruba kolem 2.200), takže i relativně těžké auto s velkou čelní plochou dokáže udržet spotřebu nafty velmi blízko sedmilitrové hranici. Ani zrychlení na 160 km/h neudělá vír v nádrži, spotřeba se zastavila na hranici 8,5 litru na sto ujetých kilometrů.

Zajímavý je projev převodovky: při běžné zátěži se chová jako klasické CVT, pokud však potřebujete přidat a sešlápnete pedál akcelerátoru více, začne sama od sebe řadit v režimu přednastavených převodů. Možná si říkáte, k čemu to je? Inu, převodovky CVT za normálních podmínek při akceleraci „vystřelí“ otáčky vzhůru, kde je drží. To není nikterak příjemné, poslouchat monotónní zvuk vytočeného čtyřválce nepatří k nejlepším zážitkům za volantem a proto je nucený přechod k přednastaveným stupňům vlastně logický. Technicky vzato jde o krok vzad a ztrátu malé části účinnosti, jak jsme si však už řekli, negativa zůstávají pouze na papíře: praxe dává tomuto řešení zelenou.

obrázek [600 x 312]

TEST Subaru Outback 3.6R - Vlajková loď bez soupeřů

Připojení zadních kol lamelovou spojkou místo přes mezinápravový diferenciál (jako v případě aut s manuální převodovkou) sice tomuto Subaru ubírá na atraktivitě (a zároveň přichází o argumenty v boji s konkurenty se spojkou Haldex), z hlediska jízdních vlastností se však nic zásadního neděje. Protože jste pod pečlivějším dohledem elektroniky, budou rozjezdy na kluzkém povrchu spíše klidnější, ale síla se na všechna čtyři kola dostane vždy spolehlivě.

Závěr

Dieselový Outback s automatem je velmi dobré auto, bohužel dovozní cla ženou cenu v Japonsku vyráběného vozu do nebezpečně vysokých výšin. Nejlevněji jej pořídíte ve verzi Active za 939.000 korun, testovaná nejlépe vybavená varianta přišla na téměř 1,1 milionu. A to se, přes zjevné kvality Outbacku, v dnešní těžké konkurenci na prodejních výsledcích projevit musí.

obrázek [600 x 399]

Jake auto: Přehled všech testů a článků o Subaru Outback

Nejlevnější verze modelu879.000 Kč (2.5i/127 kW Active)
Základ s testovaným motorem899.000 Kč (2.0D/110 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou1.079.000 Kč (2.0D/110 kW CVT Executive)

Plusy

  • Spotřeba jen nepatrně vyšší než s manuální převodovkou
  • Změny chování převodovky v závislosti na jízdním stylu
  • Stabilita v zatáčkách, minimální boční náklony
  • Prostorný interiér, parádní výhled všemi směry
  • Zpětná vazba řízení, přesné reakce
  • Světlá výška překonává většinu SUV
  • Záruka 5 let, nebo 200.000 km

Minusy

  • Vyšší základní cena
  • Nabídka pevně daných konfigurací
  • Ovládání palubního počítače
  • Chybí denní svícení, nižší výkon světlometů
Foto: Petr Homolka
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback Diesel CVT

Cena v základní výbavě: 1 079 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 079 000 Kč

Základní výbava:Xenonové světlomety se samočinným vyrovnáváním výšky, mlhovky, elektricky sklopitelná zpětná zrcátka s vyhříváním, dešťový senzor, litá 17” kola, elektrické střešní okno, vyrovnání světlé výšky na zadní nápravě, kožený volant, interiér, sedadla a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním, dělení zadních opěradel 3:2 s polohováním, sklápění zadních opěradel tlačítkem ze zavazadlového prostoru, elektrické ovládání oken, bezklíčkové centrální zamykání a startování, dvouzónová klimatizace, navigační systém SD a audiosystém s Dolby Prologic 1-CD, šest reproduktorů, ovládání audia na volantu, bluetooth, vstup AUX a AV, parkovací kamera, multiinformační displej, tempomat, stabilizační systém, hill holder, elektronická parkovací brzda, elektrický posilovač řízení, stálý pohon všech kol, šest airbagů, uchycení dětské sedačky Isofix, opravná sada na pneumatiky.

Výbava testovaného vozu:základní

Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman

Svět stále nedokázal rozhodně zasáhnout proti terorismu.…

Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž

Česká společnost Liglass Trading CZ (LTD CZ) nedostala…

Český Bike Fun dodává kola Škodě. Získal i zakázku Volkswagenu Český Bike Fun dodává kola Škodě. Získal i zakázku Volkswagenu

Kopřivnická firma vyrobila za uplynulý rok přes 160 tisíc…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback Diesel CVT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.6 / 6.3
Emise CO2:166
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1677
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1699 / 431
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Outback Diesel CVT – Černoočko







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 






 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Dnes 18:49

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Už léta vypadá, jako by nějak zastavila čas. Teď herečka Jana Krausová (63) navíc přivedla do společnosti svoji…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však v MOL Cupu postupují

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však…

Fotbalisté Teplic ve 3. kole českého poháru udolali Táborsko na jeho hřišti 4:3. Nad druholigovým soupeřem sice…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…