Test Auto.cz

Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet – Z neviditelného drsňákem

26.10. 2016
Verdikt
 

Kompaktní SUV Suzuki S-Cross v rámci faceliftu výrazně proměnilo svoji tvář. To však není ta hlavní změna – tu najdeme pod kapotou, kde se objevují nové turbomotory.

Možná se to ani nezdá, Suzuki S-Cross je ale s námi už od roku 2013. Tři roky na trhu jsou v automobilovém světě ideální doba na modernizaci, a tak se S-Cross (v některých materiálech SX4 S-Cross) letos takové inovace dočkal. A změny jsou zásadní, což si žádá podrobný redakční test.

Facelift tak jistým způsobem pokračuje v trendu, který S-Cross nastolil po nástupu na trh. Automobil postupně nahradil model SX4, proti němuž se však výrazně změnil. S-Cross se proti předchůdci natáhl do délky o 150 milimetrů a na rozvoru o 100 mm, díky čemuž se z malého crossoveru stalo kompaktní SUV. Dnes je S-Cross dlouhý 4.300 mm, přičemž jeho rozvor činí 2.600 milimetrů.

Kdysi nudný, teď drsný

Jestliže v mnoha případech bývají facelifty z hlediska designu jemné a někdy i doslova neviditelné, S-Cross modelového roku 2017 je zcela odlišný případ. Při vzájemném srovnání aktuální verze s předchůdcem by neznalý ani nepoznal, že jsou obě auta technicky totožná a že se jedná jen o modernizaci.

Zatímco dosavadní model byl taková nenápadná šedá myška, novinka je s výrazně chromovanou maskou chladiče s deseti vertikálními lamelami ryzí drsňák, což si zákazníci údajně přáli. Zároveň je však vzhled poněkud kontroverzní, jedněm připomíná mercedesy, druhým buicky a třetím „nějakého Číňana.“ Pravdou je, že na poprvé vzhled modernizovaného S-Crossu možná neosloví, po týdnu testování jsem si ale na jeho podobu zvyknul a nijak mě neurážel.

TEST 2014: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS AllGrip – Krása není všechno


To vnitřek už tak ráznou proměnou neprošel. Nejvýznamnější změnou je totiž aplikace multimediálního systému známého z vitary nebo balena, který se ovládá prostřednictvím sedmipalcové dotykové obrazovky. Systém se nám líbí přehledným menu i hbitými reakcemi na pokyn. Jen ta mapa navigace je ve výsledku docela malá, je totiž značně překrytá dodatečnými informacemi (vzdálenost do cíle apod.). Někomu pak může vadit i ovládání v cizím jazyce, Suzuki však na letošním pařížském autosalonu naznačilo, že počítá i s českou verzí.

obrázek [600 x 400]

Základní stavba palubní desky jinak zůstala zachována, což znamená jednoduchou kombinaci tvrdých a měkčených plastů bez větších ozdob. Nějaký dekor by tu možná neškodil, k charakteru drsňáka se ale jednoduché tvary celkem hodí. Navíc se jedná o vcelku příjemné místo k žití, ve kterém nic nevrže ani neskřípe. Jednotlivá tlačítka jsou dostatečně rozměrná a logicky uspořádaná, přístrojový štít s jednoduchou grafikou je přehledný. Jen nám nesedí modré orámování tachometru a otáčkoměru, které neladí s podsvícením ostatních tlačítek. Už tradiční kritikou je nešikovné ovládání palubního počítače kolíčkem v přístrojovém štítu. Opravdu Japoncům přijde toto řešení pořád přijatelné?

Ve většině SUV se sedí výše, v S-Crossu je to ale ještě výraznější. Přední sedadla jsou ukotvena výše, což v kombinaci s nízkou palubní deskou a nízkým čelním sklem znamená, že se řidič cítí opravdu vysoko. Výsledkem vyššího posazu a jednoduchých tvarů karoserie je však dobrý rozhled do všech stran, což kvitujeme. Méně už se nám líbí malé odkládací kapsy ve dveřích.

Suzuki S-Cross – srovnání s konkurencí
ModelSuzuki S-CrossHonda HR-VSubaru XVŠkoda Yeti
Motor1.4 BoosterJet1,5 i-VTEC2.0i1.4 TSI
Pohon4x44x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]1373149819951395
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]103/550096/6600110/6200110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]220/1500-4000155/4600196/4200250/1500-3500
Převodovka6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]200192187195
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,210,210,58,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65,67,06,3
Základní cena [Kč]512.900489.900599.000548.900

Sedadla jsou spíše taková křesla, boční vedení je vpředu i vzadu minimální. V zatáčkách tudíž moc nepodrží. Dozadu se díky velkému úhlu otevření dveří snadno nastupuje, místa je dost. Sedáky jsou ale tužšího ražení, a tak příliš komfortu neposkytnou. Výhodou je možnost nastavení sklonu opěradla.

Zavazadelník nabízí v závislosti na poloze opěradel zadních sedadel objem 430 až 440 litrů. V základním uspořádání se může zdát mělký, je to ale způsobeno tím, že je S-Cross standardně vybaven mezipodlahou. Pod nižším dnem je navíc prostor pro sadu na opravu pneumatik. K dispozici je i háček na tašku nebo 12V zásuvka.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet

Cena v základní výbavě: 556 900 Kč Cena v testované výbavě: 569 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická dvouzónová klimatizace, multimediální systém, navigace, zadní parkovací kamera, vyhřívání předních sedadel, střešní ližiny z eloxovaného hliníku, přední mlhovky, světlomety s LED projektorem, zadní LED svítilny, světelný a dešťový senzor, vnější vyhřívaná zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, multifunkční volant obšitý kůží, adaptivní tempomat, palubní počítač, 17palcová kola z lehkých slitin,

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.000,-).

Je zlé, když vás pochválí člověk bez vkusu, tvrdí Plesl s Velčovským Je zlé, když vás pochválí člověk bez vkusu, tvrdí Plesl s Velčovským

Oba patří ke špičce současného českého designu. Rony…

Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

 
Technické údaje
Motor Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1373
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1500 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 5.2 / 5.6
Emise CO2:127
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 875
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1215 / 515
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet – Z…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 



Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si…

Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

 



 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Nad čím jsme letos mastili: PornHub zveřejnil nemravné statistiky pro rok 2018

Nad čím jsme letos mastili: PornHub zveřejnil…

Rok 2018 je pomalu za námi a největší pornostránka na světě PornHub zveřejnila tradičně již pošesté nemravné…

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

 

iSport.cz

Naděje Davidová: Už tuší, kdy chce končit, reaguje i na názory Koukalové

Naděje Davidová: Už tuší, kdy chce končit, reaguje i…

Pro řadu lidí se stala nástupkyní Gabriely Koukalové. Usměvavá, rychlá, úspěšná… pro ni je však v 21 letech vše…

Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes kolaps Realu

Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes…

Fotbalisté Plzně v závěrečném utkání Ligy mistrů doma porazili AS Řím 2:1, ve skupině G obsadili třetí místo a…

 

Reflex.cz

Stáří brzdím prací a nejraději vzpomínám na Vladimíra Menšíka, říká herec Petr Nárožný

Stáří brzdím prací a nejraději vzpomínám na…

Herec a komik Petr Nárožný je pozoruhodný muž.  Chodí jako dvacetiletý, mluví jako čtyřicetiletý, vypadá na…

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…