Test Auto.cz

Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet – Z neviditelného drsňákem

26.10. 2016
Verdikt
 

Kompaktní SUV Suzuki S-Cross v rámci faceliftu výrazně proměnilo svoji tvář. To však není ta hlavní změna – tu najdeme pod kapotou, kde se objevují nové turbomotory.

Možná se to ani nezdá, Suzuki S-Cross je ale s námi už od roku 2013. Tři roky na trhu jsou v automobilovém světě ideální doba na modernizaci, a tak se S-Cross (v některých materiálech SX4 S-Cross) letos takové inovace dočkal. A změny jsou zásadní, což si žádá podrobný redakční test.

Facelift tak jistým způsobem pokračuje v trendu, který S-Cross nastolil po nástupu na trh. Automobil postupně nahradil model SX4, proti němuž se však výrazně změnil. S-Cross se proti předchůdci natáhl do délky o 150 milimetrů a na rozvoru o 100 mm, díky čemuž se z malého crossoveru stalo kompaktní SUV. Dnes je S-Cross dlouhý 4.300 mm, přičemž jeho rozvor činí 2.600 milimetrů.

Kdysi nudný, teď drsný

Jestliže v mnoha případech bývají facelifty z hlediska designu jemné a někdy i doslova neviditelné, S-Cross modelového roku 2017 je zcela odlišný případ. Při vzájemném srovnání aktuální verze s předchůdcem by neznalý ani nepoznal, že jsou obě auta technicky totožná a že se jedná jen o modernizaci.

Zatímco dosavadní model byl taková nenápadná šedá myška, novinka je s výrazně chromovanou maskou chladiče s deseti vertikálními lamelami ryzí drsňák, což si zákazníci údajně přáli. Zároveň je však vzhled poněkud kontroverzní, jedněm připomíná mercedesy, druhým buicky a třetím „nějakého Číňana.“ Pravdou je, že na poprvé vzhled modernizovaného S-Crossu možná neosloví, po týdnu testování jsem si ale na jeho podobu zvyknul a nijak mě neurážel.

TEST 2014: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS AllGrip – Krása není všechno


To vnitřek už tak ráznou proměnou neprošel. Nejvýznamnější změnou je totiž aplikace multimediálního systému známého z vitary nebo balena, který se ovládá prostřednictvím sedmipalcové dotykové obrazovky. Systém se nám líbí přehledným menu i hbitými reakcemi na pokyn. Jen ta mapa navigace je ve výsledku docela malá, je totiž značně překrytá dodatečnými informacemi (vzdálenost do cíle apod.). Někomu pak může vadit i ovládání v cizím jazyce, Suzuki však na letošním pařížském autosalonu naznačilo, že počítá i s českou verzí.

obrázek [600 x 400]

Základní stavba palubní desky jinak zůstala zachována, což znamená jednoduchou kombinaci tvrdých a měkčených plastů bez větších ozdob. Nějaký dekor by tu možná neškodil, k charakteru drsňáka se ale jednoduché tvary celkem hodí. Navíc se jedná o vcelku příjemné místo k žití, ve kterém nic nevrže ani neskřípe. Jednotlivá tlačítka jsou dostatečně rozměrná a logicky uspořádaná, přístrojový štít s jednoduchou grafikou je přehledný. Jen nám nesedí modré orámování tachometru a otáčkoměru, které neladí s podsvícením ostatních tlačítek. Už tradiční kritikou je nešikovné ovládání palubního počítače kolíčkem v přístrojovém štítu. Opravdu Japoncům přijde toto řešení pořád přijatelné?

Ve většině SUV se sedí výše, v S-Crossu je to ale ještě výraznější. Přední sedadla jsou ukotvena výše, což v kombinaci s nízkou palubní deskou a nízkým čelním sklem znamená, že se řidič cítí opravdu vysoko. Výsledkem vyššího posazu a jednoduchých tvarů karoserie je však dobrý rozhled do všech stran, což kvitujeme. Méně už se nám líbí malé odkládací kapsy ve dveřích.

Suzuki S-Cross – srovnání s konkurencí
ModelSuzuki S-CrossHonda HR-VSubaru XVŠkoda Yeti
Motor1.4 BoosterJet1,5 i-VTEC2.0i1.4 TSI
Pohon4x44x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]1373149819951395
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]103/550096/6600110/6200110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]220/1500-4000155/4600196/4200250/1500-3500
Převodovka6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]200192187195
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,210,210,58,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65,67,06,3
Základní cena [Kč]512.900489.900599.000548.900

Sedadla jsou spíše taková křesla, boční vedení je vpředu i vzadu minimální. V zatáčkách tudíž moc nepodrží. Dozadu se díky velkému úhlu otevření dveří snadno nastupuje, místa je dost. Sedáky jsou ale tužšího ražení, a tak příliš komfortu neposkytnou. Výhodou je možnost nastavení sklonu opěradla.

Zavazadelník nabízí v závislosti na poloze opěradel zadních sedadel objem 430 až 440 litrů. V základním uspořádání se může zdát mělký, je to ale způsobeno tím, že je S-Cross standardně vybaven mezipodlahou. Pod nižším dnem je navíc prostor pro sadu na opravu pneumatik. K dispozici je i háček na tašku nebo 12V zásuvka.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet

Cena v základní výbavě: 556 900 Kč Cena v testované výbavě: 569 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická dvouzónová klimatizace, multimediální systém, navigace, zadní parkovací kamera, vyhřívání předních sedadel, střešní ližiny z eloxovaného hliníku, přední mlhovky, světlomety s LED projektorem, zadní LED svítilny, světelný a dešťový senzor, vnější vyhřívaná zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, multifunkční volant obšitý kůží, adaptivní tempomat, palubní počítač, 17palcová kola z lehkých slitin,

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.000,-).

Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají

SPD a komunisté si počkají, s čím policie přijde. Pokud…

Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu

Skoro polovina lidí (45 procent) by uvítala existenci…

Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu

Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního…

 
Technické údaje
Motor Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1373
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1500 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 5.2 / 5.6
Emise CO2:127
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 875
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1215 / 515
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet – Z…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si…

Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

 



 
Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Dnes 16:51

Čerpací stanice by do budoucna mohly rozšířit sortiment o vodík. Za volantem Hondy Clarity Fuel Cell jsme si vyzkoušeli, jak probíhá jeho tankování.




Blesk.cz

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů. Stačit bude softwarový update

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů.…

Letošní iPhony vůbec poprvé nabízí možnost bezdrátového nabíjení díky podpoře standardu Qi. Od představení v…

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Tají Aňa Geislerová (41) sladké tajemství? Trojnásobná matka a jedna z nejúspěšnějších českých hereček totiž…

 

iSport.cz

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím. Brání ho i spoluhráči

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím.…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie přiznal, že ho zaskočil trest od vedení NHL za seknutí útočníka…

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i Baník se Zlínem

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i…

Zájemci aby si poslušně stoupli do fronty. O Martina Filla se po skončení podzimní části ligového ročníku…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…