Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i – Zlatý základ

Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i – Zlatý základ

 
 

Motor z malého Yarisu se ani v kompaktním Aurisu neztratí.

I Toyota nabízí rodinný hatchback za méně než 300 tisíc. Konkrétně jde o Auris s motorem 1,33 Dual VVT-i, známým z menšího Yarisu. V Aurisu plní třináctistovka se 73 kW, nejmenší atmosférický motor v kompaktním segmentu, roli základní varianty. Nabízí se jen v nižší výbavě Terra Cool a stojí baťovských 299.900,- Kč.

Vkrádá se ale otázka, jestli motor se skromným objemem vůbec stačí na 4,25 metru dlouhý hatchback. Přece jen maximum točivého momentu 128 Nm není mnoho – přesněji společně s Fiatem Bravo 1,4 16v je to mezi konkurenty nejméně.

A s nejslabším Bravem má Auris společnou jednu fintu: základní motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Ve srovnání s motorem 1,4 VVT-i (71 kW) , který se do Aurisu dodával dříve, se proto zmenšily přeskoky mezi převody a zároveň zvětšil rozsah převodů. Konkrétně v dálniční rychlosti klesly otáčky na nejvyšší stupeň o 500 na 3500 min-1.

obrázek [600 x 379]  

Dosud jsme testovali Toyotu Auris ve verzích:

Mimochodem, točivý moment vrcholí už při 3800 min-1, což přijde při běžném použití vhod. Jízdu ustálenou rychlostí zvládá motor i v mnohem nižších otáčkách, zatímco potřebu akcelerace uspokojí pořádné vytočení. Samozřejmě vzhledem k relativně skromným parametrům motoru je potřeba akceptovat spíše defenzivní styl jízdy.

obrázek [600 x 273]  

K největším přednostem základní motorizace patří spotřeba paliva. Ve městě, kam tato verze primárně míří, si vystačí s 6,5 l/100 km. V dálničních 130 km/h si pak vůz obsazený řidičem nárokuje 6,8 l/100 km, při konstantních 100 km/h velmi slušných 4,7 l/100 km. Tato hodnota však platí jen v případě, že se daří držet vůz na šestý převodový stupeň při 2700 min-1. Vyšší zátěž spojená s podřazováním zvedne spotřebu mimo město opět do rozmezí šesti až sedmi litrů.

Není bez zajímavosti, že si Auris 1,33 Dual VVT-i vystačí se stejným přídělem paliva jako menší a lehčí Yaris vybavený shodným pohonem.

ModelToyota AurisToyota Yaris
Motor1,33 Dual VVT-i1,33 Dual VVT-i
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]4,7 / 27005,6 / 2700
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]6,8 / 35008,1 / 3500

Podvozek Aurisu je stavěný na mnohem větší kalibry. Vyspělá konstrukce má proto limity na hony vzdálené tomu, co potřebuje relativně slabý základní motor.

Právě díky němu by mohla Toyota naladění ošidit, ale nestalo se tak. Třísettisícový Auris se vyvaroval všech potenciálních nešvarů – nezná nedotáčivost, časné zásahy stabilizačního systému ani nepřesné řízení.

obrázek [600 x 383]  

Interiér už před lety vsadil na inspiraci MPV a předloňský facelift na tom nic nezměnil. Jasným kladem jsou praktické detaily jako výsuvné držáky na nápoje pod výdechy klimatizace, dvojice schránek před spolujezdcem nebo nastavitelný sklon opěradel v druhé řadě sedadel.

Čitelnost optitronových přístrojů, ač narušená zastarávajícím oranžovým podsvícením, je bezchybná, stejně jako ergonomie, včetně zvýšeného umístění řadicí páky. A nic na tom nemění roztodivné detaily jako zprohýbaná oblá středová konzole nebo kliky dveří ve tvaru prstíků.

obrázek [600 x 393]  

Mimochodem, motor o objemu 1,33 litru je ideálem pro ty, kdo sledují sazby povinného ručení. Téměř dokonale totiž využívá pásma do 1350 cm3. A není to jediný finanční aspekt, který hovoří pro volbu tohoto motoru.

Právě rovina financí je tím, co dává Aurisu 1,33 Dual VVT-i smysl. Ve srovnání se silnějším benzinovým 1,6 Valvematic (97 kW) je o 15 tisíc korun levnější – tento rozdíl může spořivý zákazník investovat například do prodloužení záruky na 5 let, resp. 160 tisíc kilometrů. Navíc se slabší motor odvděčí o litr nižší spotřebou, což při dnešních cenách paliv znamená úsporu 0,4 Kč s každým ujetým kilometrem.

Bez ohledu na zvolený motor je pak Auris v závěru své kariéry stále zajímavou volbou. Když nepotřebujete sportovní design, má toho hodně co nabídnout. Nestrhává na sebe pozornost, ve skutečnosti je ale velmi schopným a dobře sladěným autem. Hlavní problém této nevýrazně vyhlížející Toyoty tak bude asi navždy fakt, že první dojem při setkání s ní je… žádný.

obrázek [600 x 382]  

První cena vozu284.900 ,- Kč (třídveřový, 1,33 Dual VVT-i, Terra Cool)
Základní cena testovaného vozu299.900,- Kč (1,33 Dual VVT-i, Terra Cool)
Cena testovaného vozu vč. příplatků314.300,- Kč (1,33 Dual VVT-i, Terra Cool)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Příznivá cena i provozní náklady
  • Šestistupňová převodovka s přesnou kulisou řazení a lehkým chodem spojky
  • Jízdní komfort
  • Příkladná ovladatelnost

Minusy

  • V základní verzi nižší úroveň bezpečnostní výbavy
  • Nemožnost individualizace
  • Naprosto nevýrazný design
  • Na pohled levné materiály v interiéru
  • Prodleva při puštění plynového pedálu
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i

Cena v základní výbavě: 299 900 Kč Cena v testované výbavě: 314 300 Kč

Základní výbava:ABS + EBD + BA, airbag řidiče a vypínatelný u spolujezdce, airbagy boční, airbagy elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, pneu 205/55 R16, elektricky ovládaná okna přední, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrický posilovač řízení (EPS), optitronové přístroje, palubní počítač s ovládáním na volantu, manuální klimatizace, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA + Aux-In/USB, ovládání audiosystému na volantu.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (14.400,-).

Fiat Chrysler prodá svou divizi Magneti Marelli, s ní i její český závod Fiat Chrysler prodá svou divizi Magneti Marelli, s ní i její český závod

Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles…

Podnikatelé si pro peníze chodí hlavně do bank, ukazuje průzkum Podnikatelé si pro peníze chodí hlavně do bank, ukazuje průzkum

Nákup strojů a vybavení, posílení cash flow a nákup…

Plaťme jen to, co chceme, říká anarchokapitalista Urza Plaťme jen to, co chceme, říká anarchokapitalista Urza

Je stát legalizovanou mafií? Programátor a…

Sinčák končí ve vedení ČSA. Zůstávají po něm mnohem menší, ale ziskové aerolinky Sinčák končí ve vedení ČSA. Zůstávají po něm mnohem menší, ale ziskové aerolinky

Předseda představenstva Českých aeroliní Sinčák po pěti…

 
Technické údaje
Motor Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1329
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 73 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 128 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.2 / 6
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 777
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1245 / 505
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4245
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1515
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i – Zlatý základ







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 



Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky

Auris nahradil v roce 2006 tradiční model Corolla. S…

Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW

Nová generace Aurisu se představí za rok na autosalonu v Ženevě.

 



 
To nejlepší od mrtvých značek: Oldsmobile – Průkopník v technice i designu

To nejlepší od mrtvých značek: Oldsmobile – Průkopník v technice i designu

Dnes 08:00

Oldsmobile měl ve své dlouhé historii řadu zajímavých modelů. Nejvíce pozornosti k této značce přitahují modely, které vynikaly svým designem či netradiční koncepcí.




Blesk.cz

Vyšší důchody i více peněz pro marody! Jaké jsou další novinky? Na Horké lince Blesku odborníci z ČSSZ

Vyšší důchody i více peněz pro marody! Jaké jsou…

Tápete a marně sháníte informace? Nevíte, odkdy se vám zvýší důchod, zda máte šanci na otcovskou dovolenou a…

Nemocnice na Bulovce nakoupila léky a implantáty za 800 milionů bez výběrového řízení, ukázal audit

Nemocnice na Bulovce nakoupila léky a implantáty za…

Nemocnice na Bulovce zadala bez výběrového řízení zakázky za více než 800 milionů, a to v letech 2016 a…

 

iSport.cz

Kolář o střetu: Bolelo to fakt hodně. Mikula hned věděl, že dostane kartu

Kolář o střetu: Bolelo to fakt hodně. Mikula hned…

Dostal ránu do hlavy, zdálo se, že je po něm. Slávistický brankář Ondřej Kolář ale nakonec vypjaté utkání v…

Rittich výkonem kariéry oslnil New York, Kämpf poprvé v sezoně skóroval

Rittich výkonem kariéry oslnil New York, Kämpf…

SOUHRN | Brankář David Rittich se v nedělním utkání NHL vyznamenal 44 zákroky, kterými pomohl Calgary k výhře…

 

Reflex.cz

Vrozené a naučené: Stále nevíme, která z těchto vlastností víc ovlivňuje naše chování

Vrozené a naučené: Stále nevíme, která z…

Spor o rozhodující vliv vrozeného či v průběhu života získaného chování zůstává zatím stále bez vítěze.

Hinduističtí kněží odmítají pustit do chrámu v Indii ženy v menstruačním věku, vyvolalo to nepokoje

Hinduističtí kněží odmítají pustit do chrámu v Indii…

Závažný náboženský a společenský spor se vede už mnoho let kolem velmi významné hinduistické svatyně Sabarimala…