Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i – Zlatý základ

Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i – Zlatý základ

 
 

Motor z malého Yarisu se ani v kompaktním Aurisu neztratí.

I Toyota nabízí rodinný hatchback za méně než 300 tisíc. Konkrétně jde o Auris s motorem 1,33 Dual VVT-i, známým z menšího Yarisu. V Aurisu plní třináctistovka se 73 kW, nejmenší atmosférický motor v kompaktním segmentu, roli základní varianty. Nabízí se jen v nižší výbavě Terra Cool a stojí baťovských 299.900,- Kč.

Vkrádá se ale otázka, jestli motor se skromným objemem vůbec stačí na 4,25 metru dlouhý hatchback. Přece jen maximum točivého momentu 128 Nm není mnoho – přesněji společně s Fiatem Bravo 1,4 16v je to mezi konkurenty nejméně.

A s nejslabším Bravem má Auris společnou jednu fintu: základní motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Ve srovnání s motorem 1,4 VVT-i (71 kW) , který se do Aurisu dodával dříve, se proto zmenšily přeskoky mezi převody a zároveň zvětšil rozsah převodů. Konkrétně v dálniční rychlosti klesly otáčky na nejvyšší stupeň o 500 na 3500 min-1.

obrázek [600 x 379]  

Dosud jsme testovali Toyotu Auris ve verzích:

Mimochodem, točivý moment vrcholí už při 3800 min-1, což přijde při běžném použití vhod. Jízdu ustálenou rychlostí zvládá motor i v mnohem nižších otáčkách, zatímco potřebu akcelerace uspokojí pořádné vytočení. Samozřejmě vzhledem k relativně skromným parametrům motoru je potřeba akceptovat spíše defenzivní styl jízdy.

obrázek [600 x 273]  

K největším přednostem základní motorizace patří spotřeba paliva. Ve městě, kam tato verze primárně míří, si vystačí s 6,5 l/100 km. V dálničních 130 km/h si pak vůz obsazený řidičem nárokuje 6,8 l/100 km, při konstantních 100 km/h velmi slušných 4,7 l/100 km. Tato hodnota však platí jen v případě, že se daří držet vůz na šestý převodový stupeň při 2700 min-1. Vyšší zátěž spojená s podřazováním zvedne spotřebu mimo město opět do rozmezí šesti až sedmi litrů.

Není bez zajímavosti, že si Auris 1,33 Dual VVT-i vystačí se stejným přídělem paliva jako menší a lehčí Yaris vybavený shodným pohonem.

ModelToyota AurisToyota Yaris
Motor1,33 Dual VVT-i1,33 Dual VVT-i
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]4,7 / 27005,6 / 2700
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]6,8 / 35008,1 / 3500

Podvozek Aurisu je stavěný na mnohem větší kalibry. Vyspělá konstrukce má proto limity na hony vzdálené tomu, co potřebuje relativně slabý základní motor.

Právě díky němu by mohla Toyota naladění ošidit, ale nestalo se tak. Třísettisícový Auris se vyvaroval všech potenciálních nešvarů – nezná nedotáčivost, časné zásahy stabilizačního systému ani nepřesné řízení.

obrázek [600 x 383]  

Interiér už před lety vsadil na inspiraci MPV a předloňský facelift na tom nic nezměnil. Jasným kladem jsou praktické detaily jako výsuvné držáky na nápoje pod výdechy klimatizace, dvojice schránek před spolujezdcem nebo nastavitelný sklon opěradel v druhé řadě sedadel.

Čitelnost optitronových přístrojů, ač narušená zastarávajícím oranžovým podsvícením, je bezchybná, stejně jako ergonomie, včetně zvýšeného umístění řadicí páky. A nic na tom nemění roztodivné detaily jako zprohýbaná oblá středová konzole nebo kliky dveří ve tvaru prstíků.

obrázek [600 x 393]  

Mimochodem, motor o objemu 1,33 litru je ideálem pro ty, kdo sledují sazby povinného ručení. Téměř dokonale totiž využívá pásma do 1350 cm3. A není to jediný finanční aspekt, který hovoří pro volbu tohoto motoru.

Právě rovina financí je tím, co dává Aurisu 1,33 Dual VVT-i smysl. Ve srovnání se silnějším benzinovým 1,6 Valvematic (97 kW) je o 15 tisíc korun levnější – tento rozdíl může spořivý zákazník investovat například do prodloužení záruky na 5 let, resp. 160 tisíc kilometrů. Navíc se slabší motor odvděčí o litr nižší spotřebou, což při dnešních cenách paliv znamená úsporu 0,4 Kč s každým ujetým kilometrem.

Bez ohledu na zvolený motor je pak Auris v závěru své kariéry stále zajímavou volbou. Když nepotřebujete sportovní design, má toho hodně co nabídnout. Nestrhává na sebe pozornost, ve skutečnosti je ale velmi schopným a dobře sladěným autem. Hlavní problém této nevýrazně vyhlížející Toyoty tak bude asi navždy fakt, že první dojem při setkání s ní je… žádný.

obrázek [600 x 382]  

První cena vozu284.900 ,- Kč (třídveřový, 1,33 Dual VVT-i, Terra Cool)
Základní cena testovaného vozu299.900,- Kč (1,33 Dual VVT-i, Terra Cool)
Cena testovaného vozu vč. příplatků314.300,- Kč (1,33 Dual VVT-i, Terra Cool)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Příznivá cena i provozní náklady
  • Šestistupňová převodovka s přesnou kulisou řazení a lehkým chodem spojky
  • Jízdní komfort
  • Příkladná ovladatelnost

Minusy

  • V základní verzi nižší úroveň bezpečnostní výbavy
  • Nemožnost individualizace
  • Naprosto nevýrazný design
  • Na pohled levné materiály v interiéru
  • Prodleva při puštění plynového pedálu
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i

Cena v základní výbavě: 299 900 Kč Cena v testované výbavě: 314 300 Kč

Základní výbava:ABS + EBD + BA, airbag řidiče a vypínatelný u spolujezdce, airbagy boční, airbagy elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, pneu 205/55 R16, elektricky ovládaná okna přední, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrický posilovač řízení (EPS), optitronové přístroje, palubní počítač s ovládáním na volantu, manuální klimatizace, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA + Aux-In/USB, ovládání audiosystému na volantu.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (14.400,-).

Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech na…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
Technické údaje
Motor Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1329
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 73 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 128 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.2 / 6
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 777
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1245 / 505
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4245
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1515
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i – Zlatý základ







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky

Auris nahradil v roce 2006 tradiční model Corolla. S…

Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW

Nová generace Aurisu se představí za rok na autosalonu v Ženevě.

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Dnes 17:36

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

Kocour ušel 20 km za svou rodinou, která ho odkopla. Když ho uviděli, vzali ho do útulku utratit!

Kocour ušel 20 km za svou rodinou, která ho odkopla.…

Americkému kocourovi Tobymu moc chyběla jeho rodina, která mu našla nový domov. Aby se vrátil ke svým původním…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

United jsou po výhře 2:1 ve finále FA Cupu, Tottenham bude zase bez trofeje

United jsou po výhře 2:1 ve finále FA Cupu,…

Fotbalisté Manchesteru United postoupili podvacáté v historii do finále Anglického poháru. Svěřenci trenéra…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…