Test Auto.cz

Volkswagen Caddy Cup 1.6 TDI – Máme tip pro sportovce

3.9. 2014
Verdikt
 

Volkswagen Caddy se edicí Cup snaží zamaskovat dodávkový původ. Zjišťovali jsme, jak se mu to daří.

Volkswagen Caddy je v nabídce německé značky opravdovým univerzálem. Auto je možné pořídit v mnoha verzích užitkových i osobních. Nabídku rozšířila edice Cup, která svým vzhledem a výbavou maskuje původ vozu a chce se stát konkurentem pro běžná MPV.

Edice s názvem Cup jsou ve světě automobilů většinou spojeny se závodními okruhy a odlehčenými modely. To však v případě modelu Caddy neplatí, propagační materiály decentně odkazují na fotbalový šampionát a obecně na sportovce. Uvnitř tak nehledejme karbonová vlákna nebo Recaro sedačky, ale sedadla se speciálním potahem Recife, elegantní černé leštěné výdechy ventilace lemované chromem nebo kožené doplňky (volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy) s kontrastními flanelově šedými švy. To aby si sportovci při jízdě z tréninku hověli pěkně v pohodlí...

V našem případě byl vůz lakován elegantním odstínem Bambus Garden, který Volkswagen označuje jako zelený, naživo má ale blíže k modré. Spolu s hliníkovými ližinami, mlhovkami s chromovanými lemy a šestnáctipalcovými litými koly Fortaleza to Caddy Cup vyloženě sluší a člověk by rázem zapomněl na jeho užitkový původ. Na parkovišti před sportovním stadionem vám tak automobil ostudu rozhodně neudělá.

Test 2012: VW Caddy 2,0 TDI – Das dodávka


Kabina i pro basketbalisty

Původ v dodávce Caddy Cup nezapře uvnitř. Řidič i spolujezdci sedí vysoko, posádka je navíc obklopena tvrdými plasty, které však hodně vydrží. Robustnost pracovního stroje připomínají rovněž boční posuvné dveře, se kterými je stejně jako v případě víka zavazadelníku nutné při zavírání bouchnout, aby se dovřely – vyložené “baletky” budou mít v tomto ohledu problém.

Pocit běžného auta se Caddy snaží navodit několika prvky převzatými z osobních Volkswagenů – volantem s ideálním průměrem věnce, ovládáním klimatizace nebo panelem autorádia. Majitelé Golfu VI nebo Passatu B7 se v autě díky těmto detailům budou cítit jako doma.

obrázek [600 x 389]  

Kabina je vzhledem k bohatému prosklení velmi vzdušná, k čemuž přispívá také čelní sklo umístěné daleko před předními sedadly. Z auta je díky tomu dobře vidět do všech stran. Posádka má opravdu bohatě místa nad hlavou, do Caddy by se klidně vešla i jedna lajna basketbalového družstva. Zatímco vpředu si dlouháni budou hovět, vzadu budou mít trochu problém s místem v oblasti kolenou. Osoby běžného vzrůstu si ale nějakého nedostatku místa nevšimnou.

Prostor pro tenisty i vzpěrače

Caddy obecně boduje množstvím odkládacích prostorů, což platí i pro verzi Cup. Opravdu praktická je polička u stropu, kam je možné uložit třeba tenisovou raketu, dále nechybí ani schránka na vrchu palubní desky nebo před řadicí pákou, do předních dveří se pak vejde 1,5litrová láhev, nejen iontového nápoje. Skvělá je variabilita interiéru: zadní sedadla lze jednoduše sklopit, případně zcela vyjmout z vozu. Poté se dovnitř vejdou více než 3 m3 nákladu.

obrázek [290 x 270]

Zavazadlový (tedy už spíše nákladový) prostor nabízí v základu objem 750 litrů. Zavazadelník má pravidelný tvar, je dlouhý 950, široký 1120 a pod plato vysoký 560 milimetrů. S platem souvisí jedna slabina – nezvedá se spolu s pátými dveřmi. Po vyjmutí zadních sedadel jsme od víka zavazadelníku k opěrce sedadla spolujezdce naměřili 1920 mm. Praktické jsou háčky na uchycení nákladu, dvojité dno tu ale nehledejte, rezerva se skrývá pod karoserií. Nejen při převozu těžkých činek potěší nízká nakládací hrana, ležící jenom 570 milimetrů nad povrchem. Páté dveře se vyklápějí opravdu vysoko, tady se do hlavy nepraští ani pivot basketbalového družstva.

Spíše maratonec než sprinter

Pod kapotou testované verze Caddy Cup pracoval turbodiesel 1.6 TDI o výkonu 75 kW a točivém momentu 250 N.m, který byl kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou. I přestože motor nemá plastový kryt, je vcelku slušně odhlučněn, pouze při akceleraci a jízdě na dálnici dává najevo svojí dieselovou hrubost. Ve vyšších rychlostech se hlásí o slovo aerodynamický hluk způsobený vyšší stavbou karoserie a rozměrnými vnějšími zrcátky, na boční vítr ale auto náchylné není, směr drží s přehledem.

Při jízdě na dálnici tento Caddy není žádný Usain Bolt, 75 kW je zkrátka 75 kW, a tak automobil už kolem stovky ztrácí dech a nechce se mu dále moc zrychlovat. Nesvižnost vozu ostatně naznačuje i údaj o zrychlení z nuly na stovku, které trvá bezmála 13 sekund. Z toho důvodu je na dálnici mnohdy třeba podřadit na čtyřku, aby ve stoupáních nezdržoval auta za sebou. Na pětku motor ve 130 km/h točí 2600 min-1.

Při jízdě ve městě sice elektronika radí přeřadit na čtyřku, následných 1200 min-1 při padesátce ale znamená, že se turbodiesel začíná dusit. Řidič přeřadí opět na trojku, aby agregát netrápil, výsledkem je pak 1800 min-1.

obrázek [600 x 340]  

Při úspornější jízdě se s Caddy dá dostat na dohled udávané kombinované spotřebě 5,7 litru na 100 kilometrů, svižnější jízda nebo cestování na dálnici znamená spotřebu okolo sedmi litrů.

I kvůli velkému nákladovému prostoru Caddy disponuje zadní vlečenou nápravou. Ta se typicky projevuje na hrbolatém povrchu, kdy každá nerovnost prostupuje autem, tento problém ale vyřeší naložení nějakých věcí. Celkově se o jízdě dá říci, že v tomto ohledu automobil úspěšně skrývá svůj dodávkový původ – Caddy má jízdními schopnostmi blíže k osobním autům než k dodávkám.

Test 2013: Volkswagen Cross Caddy 4Motion – Po práci legraci


Závěr

Volkswagen Caddy v edici Cup je prezentován jako automobil pro sportovně založené zákazníky. Ti na voze ocení vzdušnou kabinu a obrovský zavazadelník, kam se vejde rozličné sportovní náčiní na pěkně dlouhou aktivní dovolenou. Turbodiesel 1.6 TDI s výkonem 75 kW ale se sportem moc neladí, na vůz je příliš slabý, proto by stálo za to se porozhlédnout po silnější jednotce, třeba 2.0 TDI se 103 kW. Někomu mohou vadit i bytelné plasty, které jasně připomínají dodávkový původ auta.

Při hodnocení modelu Caddy bychom neměli zapomenout na srovnání s jeho soupeřem přímo z dílny Volkswagenu – Golfem Sportsvan. Ten za podobné peníze nabízí mnohem vyšší komfort a silnější turbodiesel, tolik zavazadel jako Caddy do něj ale rozhodně nenaložíte. Caddy má pak jednu ryze subjektivní výhodu – familiérní název si oblíbí rodiče s dětmi i tým sportovců, pro který se „Kedy“ může stát milým a zároveň velice praktickým maskotem...

Nejlevnější verze modelu344.897 Kč (1.2 TSI/63 kW Caddy skříňový vůz)
Základ s testovaným motorem431.959 Kč (1.6 TDI/75 kW Caddy skříňový vůz)
Testovaný vůz s výbavou552.691 Kč (1.6 TDI/75 kW Cup)

Plusy

  • Prostornost a vnitřní variabilita
  • Množství odkládacích přihrádek
  • Ovladatelnost a komfort na úrovni osobního vozu
  • Atraktivní vnější vzhled

Minusy

  • Odpružení nezatíženého vozu na nerovnostech
  • Nevýkonný a nepružný motor
  • Aerodynamický svist
  • Vyšší základní cena

JAKE.AUTO.CZ: Vše o Volkswagenu Caddy na jednom místě

Foto: Josef Dvořák
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Caddy Cup 1.6 TDI

Cena v základní výbavě: 431 959 Kč Cena v testované výbavě: 552 691 Kč

Základní výbava:Litá 16“ kola, palubní počítač, šest airbagů, elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaná zadní okna, nárazníky v barvě karoserie, kožený volant, stříbrně lakované ližiny, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček, autorádio, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zrcátka atd.

Výbava testovaného vozu:Bederní opěrka předních sedadel (+4.055,-), dvouzónová klimatizace (+3.217,-), multifunkční kožený volant (+7.140,-), zadní parkovací čidla (+9.576,-), příprava pro mobilní telefon (+8.096,-), autorádio s MP3 přehrávačem (+4.201,-), tempomat (+9.096,-).

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa

Podívejte se na devět největších lodí různých kategorií.…

Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

 

Štítky Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor Volkswagen Caddy Cup 1.6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 5.2 / 5.7
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 750 / 3030
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1547 / 717
Rozměr pneu:205/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4406
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1856
d) rozvor (mm): 2681
e) rozchod vpředu (mm): 1537
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1140
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1110
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Caddy Cup 1.6 TDI – Máme tip…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (1. díl): Prvních tisíc Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (1. díl): Prvních tisíc

Tři měsíce budeme prověřovat Caddy s nejsilnějším…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak přijdou bouřky

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak…

Také sobotním dnem nás budou provázet místy silné bouřky. Očekáváme polojasno až oblačno, během dne přibývání…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku k disku a zase zpět

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku…

Po sedmi letech strávených hlavně péčí o rodinu a své dvě děti se letos na jaře na hudební scénu vrátil…

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy vést letadla, situace začíná být alarmující

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy…

Ředitel britského Národního úřadu řízení leteckého provozu uvádí, že pokud nedojde ve Velké Británii k radikální…