Test Auto.cz

Volkswagen Caddy Cup 1.6 TDI – Máme tip pro sportovce

3.9. 2014
Verdikt
 

Volkswagen Caddy se edicí Cup snaží zamaskovat dodávkový původ. Zjišťovali jsme, jak se mu to daří.

Volkswagen Caddy je v nabídce německé značky opravdovým univerzálem. Auto je možné pořídit v mnoha verzích užitkových i osobních. Nabídku rozšířila edice Cup, která svým vzhledem a výbavou maskuje původ vozu a chce se stát konkurentem pro běžná MPV.

Edice s názvem Cup jsou ve světě automobilů většinou spojeny se závodními okruhy a odlehčenými modely. To však v případě modelu Caddy neplatí, propagační materiály decentně odkazují na fotbalový šampionát a obecně na sportovce. Uvnitř tak nehledejme karbonová vlákna nebo Recaro sedačky, ale sedadla se speciálním potahem Recife, elegantní černé leštěné výdechy ventilace lemované chromem nebo kožené doplňky (volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy) s kontrastními flanelově šedými švy. To aby si sportovci při jízdě z tréninku hověli pěkně v pohodlí...

V našem případě byl vůz lakován elegantním odstínem Bambus Garden, který Volkswagen označuje jako zelený, naživo má ale blíže k modré. Spolu s hliníkovými ližinami, mlhovkami s chromovanými lemy a šestnáctipalcovými litými koly Fortaleza to Caddy Cup vyloženě sluší a člověk by rázem zapomněl na jeho užitkový původ. Na parkovišti před sportovním stadionem vám tak automobil ostudu rozhodně neudělá.

Test 2012: VW Caddy 2,0 TDI – Das dodávka


Kabina i pro basketbalisty

Původ v dodávce Caddy Cup nezapře uvnitř. Řidič i spolujezdci sedí vysoko, posádka je navíc obklopena tvrdými plasty, které však hodně vydrží. Robustnost pracovního stroje připomínají rovněž boční posuvné dveře, se kterými je stejně jako v případě víka zavazadelníku nutné při zavírání bouchnout, aby se dovřely – vyložené “baletky” budou mít v tomto ohledu problém.

Pocit běžného auta se Caddy snaží navodit několika prvky převzatými z osobních Volkswagenů – volantem s ideálním průměrem věnce, ovládáním klimatizace nebo panelem autorádia. Majitelé Golfu VI nebo Passatu B7 se v autě díky těmto detailům budou cítit jako doma.

obrázek [600 x 389]  

Kabina je vzhledem k bohatému prosklení velmi vzdušná, k čemuž přispívá také čelní sklo umístěné daleko před předními sedadly. Z auta je díky tomu dobře vidět do všech stran. Posádka má opravdu bohatě místa nad hlavou, do Caddy by se klidně vešla i jedna lajna basketbalového družstva. Zatímco vpředu si dlouháni budou hovět, vzadu budou mít trochu problém s místem v oblasti kolenou. Osoby běžného vzrůstu si ale nějakého nedostatku místa nevšimnou.

Prostor pro tenisty i vzpěrače

Caddy obecně boduje množstvím odkládacích prostorů, což platí i pro verzi Cup. Opravdu praktická je polička u stropu, kam je možné uložit třeba tenisovou raketu, dále nechybí ani schránka na vrchu palubní desky nebo před řadicí pákou, do předních dveří se pak vejde 1,5litrová láhev, nejen iontového nápoje. Skvělá je variabilita interiéru: zadní sedadla lze jednoduše sklopit, případně zcela vyjmout z vozu. Poté se dovnitř vejdou více než 3 m3 nákladu.

obrázek [290 x 270]

Zavazadlový (tedy už spíše nákladový) prostor nabízí v základu objem 750 litrů. Zavazadelník má pravidelný tvar, je dlouhý 950, široký 1120 a pod plato vysoký 560 milimetrů. S platem souvisí jedna slabina – nezvedá se spolu s pátými dveřmi. Po vyjmutí zadních sedadel jsme od víka zavazadelníku k opěrce sedadla spolujezdce naměřili 1920 mm. Praktické jsou háčky na uchycení nákladu, dvojité dno tu ale nehledejte, rezerva se skrývá pod karoserií. Nejen při převozu těžkých činek potěší nízká nakládací hrana, ležící jenom 570 milimetrů nad povrchem. Páté dveře se vyklápějí opravdu vysoko, tady se do hlavy nepraští ani pivot basketbalového družstva.

Spíše maratonec než sprinter

Pod kapotou testované verze Caddy Cup pracoval turbodiesel 1.6 TDI o výkonu 75 kW a točivém momentu 250 N.m, který byl kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou. I přestože motor nemá plastový kryt, je vcelku slušně odhlučněn, pouze při akceleraci a jízdě na dálnici dává najevo svojí dieselovou hrubost. Ve vyšších rychlostech se hlásí o slovo aerodynamický hluk způsobený vyšší stavbou karoserie a rozměrnými vnějšími zrcátky, na boční vítr ale auto náchylné není, směr drží s přehledem.

Při jízdě na dálnici tento Caddy není žádný Usain Bolt, 75 kW je zkrátka 75 kW, a tak automobil už kolem stovky ztrácí dech a nechce se mu dále moc zrychlovat. Nesvižnost vozu ostatně naznačuje i údaj o zrychlení z nuly na stovku, které trvá bezmála 13 sekund. Z toho důvodu je na dálnici mnohdy třeba podřadit na čtyřku, aby ve stoupáních nezdržoval auta za sebou. Na pětku motor ve 130 km/h točí 2600 min-1.

Při jízdě ve městě sice elektronika radí přeřadit na čtyřku, následných 1200 min-1 při padesátce ale znamená, že se turbodiesel začíná dusit. Řidič přeřadí opět na trojku, aby agregát netrápil, výsledkem je pak 1800 min-1.

obrázek [600 x 340]  

Při úspornější jízdě se s Caddy dá dostat na dohled udávané kombinované spotřebě 5,7 litru na 100 kilometrů, svižnější jízda nebo cestování na dálnici znamená spotřebu okolo sedmi litrů.

I kvůli velkému nákladovému prostoru Caddy disponuje zadní vlečenou nápravou. Ta se typicky projevuje na hrbolatém povrchu, kdy každá nerovnost prostupuje autem, tento problém ale vyřeší naložení nějakých věcí. Celkově se o jízdě dá říci, že v tomto ohledu automobil úspěšně skrývá svůj dodávkový původ – Caddy má jízdními schopnostmi blíže k osobním autům než k dodávkám.

Test 2013: Volkswagen Cross Caddy 4Motion – Po práci legraci


Závěr

Volkswagen Caddy v edici Cup je prezentován jako automobil pro sportovně založené zákazníky. Ti na voze ocení vzdušnou kabinu a obrovský zavazadelník, kam se vejde rozličné sportovní náčiní na pěkně dlouhou aktivní dovolenou. Turbodiesel 1.6 TDI s výkonem 75 kW ale se sportem moc neladí, na vůz je příliš slabý, proto by stálo za to se porozhlédnout po silnější jednotce, třeba 2.0 TDI se 103 kW. Někomu mohou vadit i bytelné plasty, které jasně připomínají dodávkový původ auta.

Při hodnocení modelu Caddy bychom neměli zapomenout na srovnání s jeho soupeřem přímo z dílny Volkswagenu – Golfem Sportsvan. Ten za podobné peníze nabízí mnohem vyšší komfort a silnější turbodiesel, tolik zavazadel jako Caddy do něj ale rozhodně nenaložíte. Caddy má pak jednu ryze subjektivní výhodu – familiérní název si oblíbí rodiče s dětmi i tým sportovců, pro který se „Kedy“ může stát milým a zároveň velice praktickým maskotem...

Nejlevnější verze modelu344.897 Kč (1.2 TSI/63 kW Caddy skříňový vůz)
Základ s testovaným motorem431.959 Kč (1.6 TDI/75 kW Caddy skříňový vůz)
Testovaný vůz s výbavou552.691 Kč (1.6 TDI/75 kW Cup)

Plusy

  • Prostornost a vnitřní variabilita
  • Množství odkládacích přihrádek
  • Ovladatelnost a komfort na úrovni osobního vozu
  • Atraktivní vnější vzhled

Minusy

  • Odpružení nezatíženého vozu na nerovnostech
  • Nevýkonný a nepružný motor
  • Aerodynamický svist
  • Vyšší základní cena

JAKE.AUTO.CZ: Vše o Volkswagenu Caddy na jednom místě

Foto: Josef Dvořák
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Caddy Cup 1.6 TDI

Cena v základní výbavě: 431 959 Kč Cena v testované výbavě: 552 691 Kč

Základní výbava:Litá 16“ kola, palubní počítač, šest airbagů, elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaná zadní okna, nárazníky v barvě karoserie, kožený volant, stříbrně lakované ližiny, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček, autorádio, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zrcátka atd.

Výbava testovaného vozu:Bederní opěrka předních sedadel (+4.055,-), dvouzónová klimatizace (+3.217,-), multifunkční kožený volant (+7.140,-), zadní parkovací čidla (+9.576,-), příprava pro mobilní telefon (+8.096,-), autorádio s MP3 přehrávačem (+4.201,-), tempomat (+9.096,-).

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Caddy Cup 1.6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 5.2 / 5.7
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 750 / 3030
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1547 / 717
Rozměr pneu:205/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4406
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1856
d) rozvor (mm): 2681
e) rozchod vpředu (mm): 1537
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1140
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1110
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Caddy Cup 1.6 TDI – Máme tip…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…