Toyota Celica: Oživí její jméno druhá generace modelu GT86 nebo to bude úplně jinak?

 

Toyota obnovila registraci jména Celica, spojeného s jejími sportovními vozy a ve hře je nyní několik variant jeho návratu na novém voze této japonské značky.

Toyota se v současnosti soustředí na finální fázi vývoje nové vlajkové lodi mezi svými sportovními vozy. Ta ponese tradiční jméno Supra, jímž se pyšnily vrcholné sportovní vozy značky v letech 1978 až 2002.

Vedle této očekávané novinky má v nabídce i nadále figurovat model GT86. Ten se má dočkat druhé generace, jejíž příchod byl již dříve potvrzen na rok 2019. Toyota ovšem podle informací magazínu Car and Driver obnovila na konci letošního srpna svá práva na jméno Celica u amerického úřadu pro patenty a ochranné známky.

Právě díky tomuto kroku se objevují spekulace o budoucím využití jména Celica, které neslo v letech 1970 až 2006 celkem sedm generací sportovních vozů značky Toyota. V současnosti je v souvislosti s ním zmiňováno několik variant využití.

Bazar Auto.cz: Ojetá Toyota Celica (1999-2005): Šetřit se vyplatí

První z nich se nabízí právě v souvislosti s druhou generací modelu GT86, kdy se dočkáme očekávaného sportovního kupé se čtyřválcovým motorem vpředu a pohonem zadních kol, ale pod jménem Celica.

Tento krok dává celkem smysl, protože označení GT86 příliš mnoho zákazníků neoslovilo, zatímco jméno Celica proniklo za téměř čtyři desetiletí aktivního používání automobilkou i k těm, které sportovní vozy vůbec nezajímají.

Test Auto.cz: Toyota GT86 – Slabý motor, silný zážitek!

Další možností je rozšíření nabídky sportovních modelů značky Toyota o zcela novou řadu, využívající tradiční jméno Celica. V tomto případě se má jednat o model, který využije novou modulární architekturu TNGA a podobně jako poslední generace původního modelu Celica bude disponovat pohonem předních kol. V hierarchii své značky pak má představovat vstupní model do světa jejích sportovních vozů, nad nímž budou v nabídce stát nové generace modelů GT86 a Supra.

Toyota Celica – japonský Mustang (1. část)

Toyota nemusí ovšem jméno Celica vůbec použít pro sériový model a oživí jej jen v souvislosti s výstavním konceptem, jehož prostřednictvím jen poodhalí budoucnost svých sportovních vozů.

Pro příznivce sportovních vozů značky Toyota pak tou nejméně přitažlivou variantu představuje použití jména Celica pro nový crossover, což rovněž není nemožné. Důkazem je ostatně automobilka Mitsubishi, která v letech 1990 až 2011 používala jméno Eclipse pro čtyři generace sportovních kupé a kabrioletů, aby jej nyní využila pro crossover Eclipse Cross.

Toyota Celica – japonský Mustang (2. část)

Budoucnost jména Celica je tedy u automobilky Toyota otevřená a možnosti jeho využití jsou opravdu široké.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Paříž chce integrovat automobilky Renault a Nissan Paříž chce integrovat automobilky Renault a Nissan

Delegace francouzské vlády informovala Tokio, že hodlá…

Zdravých kanceláří v Česku přibývá Zdravých kanceláří v Česku přibývá

Kancelářská výstavba prochází proměnou. Budovy se stávají…

U lidovců mi chybí mladý drzý člen, co by dal straně dynamiku, říká Cyril Svoboda U lidovců mi chybí mladý drzý člen, co by dal straně dynamiku, říká Cyril Svoboda

Poradce Andreje Babiše a bývalý šéf KDU-ČSL Cyril Svoboda…

Babiš: Vláda chce zrušit superhrubou mzdu až v roce 2021 Babiš: Vláda chce zrušit superhrubou mzdu až v roce 2021

Vláda znovu odloží nejméně o rok snížení daní a odvodů.…

 
Zdroj: Car and Driver

Štítky Toyota Nové modely Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště? The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště?

Jedenáct dlouhých měsíců. Tak dlouho jsme čekali na…

 



Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye! Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye!

V první polovině 90. let kralovala světovým rallye…

Ojetá Toyota Celica (1999-2005): Šetřit se vyplatí Ojetá Toyota Celica (1999-2005): Šetřit se vyplatí

Celica bývala tradiční sportovní modelovou řadou japonské…

 



 
Poškozené dopravní značky: V jakých případech si jimi nemusíme řídit?

Poškozené dopravní značky: V jakých případech si jimi nemusíme řídit?

Dnes 07:00

Ne všechny dopravní značky jsou celoročně v plné kondici. Musejí se motoristé řídit značením, které je nejasné, poškozené, nečitelné, nebo zakryté? A komu si stěžovat?




Blesk.cz

Princ Harry s těhotnou Meghan se stěhují. Došly jim peníze?

Princ Harry s těhotnou Meghan se stěhují. Došly jim peníze?

Loni v květnu se princ Harry (34) s vévodkyní Meghan (37) přestěhovali do rozlehlého sídla Cotswolds Farmhouse…

S kouřením přestaňte ze dne na den, radí expertka. Varuje i před e-cigaretami

S kouřením přestaňte ze dne na den, radí expertka.…

Každé šesté úmrtí v Česku je spojené s kouřením cigaret. I když není snadné závislost na nikotinu překonat, není…

 

iSport.cz

Masopust se těší zpět do tepla: Pauza byla znát, ale bude to jenom lepší

Masopust se těší zpět do tepla: Pauza byla znát, ale…

„Snad jsem to zvládnul, ne?“ usmál se Lukáš Masopust na tiskového mluvčího Slavie Michala Býčka, když absolvoval…

Čert vytažený do nebe. Černík o hráčské kariéře i Naganu

Čert vytažený do nebe. Černík o hráčské kariéře i Naganu

Kariéru vítkovické legendy Františka Černíka (65) trefně vystihuje hláška jeho bývalého spoluhráče z národního…

 

Reflex.cz

Před 50 lety začali stavbaři razit první tunel pražského metra

Před 50 lety začali stavbaři razit první tunel…

Úvahy o výstavbě podzemní dráhy v Praze se datují už do posledních let 19. století, plány na metro se znovu…

Co do nás hustí reklamy: Poctivost nade vše

Co do nás hustí reklamy: Poctivost nade vše

S poctivostí nejdál dojdeš? Možná… Pokud ovšem nemáte na mysli výraz poctivost v tuzemské reklamní branži. Jeho…