Toyota Celica: Oživí její jméno druhá generace modelu GT86 nebo to bude úplně jinak?
Toyota se v současnosti soustředí na finální fázi vývoje nové vlajkové lodi mezi svými sportovními vozy. Ta ponese tradiční jméno Supra, jímž se pyšnily vrcholné sportovní vozy značky v letech 1978 až 2002.
Vedle této očekávané novinky má v nabídce i nadále figurovat model GT86. Ten se má dočkat druhé generace, jejíž příchod byl již dříve potvrzen na rok 2019. Toyota ovšem podle informací magazínu Car and Driver obnovila na konci letošního srpna svá práva na jméno Celica u amerického úřadu pro patenty a ochranné známky.
Právě díky tomuto kroku se objevují spekulace o budoucím využití jména Celica, které neslo v letech 1970 až 2006 celkem sedm generací sportovních vozů značky Toyota. V současnosti je v souvislosti s ním zmiňováno několik variant využití.
První z nich se nabízí právě v souvislosti s druhou generací modelu GT86, kdy se dočkáme očekávaného sportovního kupé se čtyřválcovým motorem vpředu a pohonem zadních kol, ale pod jménem Celica.
Tento krok dává celkem smysl, protože označení GT86 příliš mnoho zákazníků neoslovilo, zatímco jméno Celica proniklo za téměř čtyři desetiletí aktivního používání automobilkou i k těm, které sportovní vozy vůbec nezajímají.
Další možností je rozšíření nabídky sportovních modelů značky Toyota o zcela novou řadu, využívající tradiční jméno Celica. V tomto případě se má jednat o model, který využije novou modulární architekturu TNGA a podobně jako poslední generace původního modelu Celica bude disponovat pohonem předních kol. V hierarchii své značky pak má představovat vstupní model do světa jejích sportovních vozů, nad nímž budou v nabídce stát nové generace modelů GT86 a Supra.
Toyota nemusí ovšem jméno Celica vůbec použít pro sériový model a oživí jej jen v souvislosti s výstavním konceptem, jehož prostřednictvím jen poodhalí budoucnost svých sportovních vozů.
Pro příznivce sportovních vozů značky Toyota pak tou nejméně přitažlivou variantu představuje použití jména Celica pro nový crossover, což rovněž není nemožné. Důkazem je ostatně automobilka Mitsubishi, která v letech 1990 až 2011 používala jméno Eclipse pro čtyři generace sportovních kupé a kabrioletů, aby jej nyní využila pro crossover Eclipse Cross.
Budoucnost jména Celica je tedy u automobilky Toyota otevřená a možnosti jeho využití jsou opravdu široké.