Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla: Consumer Reports chválí novou generaci

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Jedenáctá generace Corolly se za mořem docela chytla. Chválí jí i americká organizace na ochranu spotřebitelů.

Consumer Reports vyzdvihl nejnovější generaci Corolly v mnoha ohledech. Především díky výrazné modernizaci oproti předchůdci. Byť je nutné dodat, že americká specifikace „desítky“ se v mnohém lišila od té, kterou známe my. Základ včetně skeletu karoserie byl ovšem totožný. U aktuální řady to však platí takřka bezezbytku. Každopádně udělala hodně velký skok kupředu.

Na americkém trhu jsou k dispozici dva zážehové čtyřválce: 1,8 l s 98 kW (133 k) a motor stejného objemu, ale s proměnným časováním a zdvihem ventilů Valvematic, který má o 2 kW více. Kombinují se s čtyřstupňovým automatem, přímo řazenou převodovkou se šesti rychlostmi nebo bezstupňovým ústrojím CVT. To snižuje spotřebu paliva nejen na papíře, ale i v reálném provozu, díky čemuž vůz rozhodně nestojí stranou zájmu. Výbava S Plus navíc obsahuje větší kola, nějaký ten spoiler a hlavně tvrdší podvozek. V kombinaci se zmíněným šestistupňovým manuálem si tak zaoceánští zákazníci mohou užít za volantem i trochu sportovní jízdy, pochopitelně v amerických měřítkách.

Je nutné dodat, že Corolla neuspěla v bariérovém testu IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), konkrétně při čelním nárazu s pětadvacetiprocentním přesahem. Řidičova hlava se vychýlila příliš vlevo a minula airbag! Při zkouškách Euro NCAP si však evropská specifikace odnesla pětihvězdičkové hodnocení. Za ochranu dospělých získala 94 %, v případě dětí 82 % a chodců 67 %. Asistenční systémy znamenaly výsledek 66 %.

U nás je sedan momentálně k dostání se zážehovými čtyřválci 1,33 l Dual-VVT-i/66 kW, 1,6 Valvematic/97 kW a malým turbodieselem 1,4 D-4D/66 kW. Základní model stojí 364.900 Kč, šestnáctistovka je o 20 tisíc dražší. Za naftový motor připlatíte dalších 40.000 korun. Sedany to mají v Čechách obecně oproti hatchbackům, liftbackům a kombi těžké. Nová Corolla se však obecně celkem líbí. Pochopitelně se nejedná o žádného sportovce, designem ale boduje i na starém kontinentu.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - Cuba66
24. 3. 2016 15:38
Re: No - je to vošklivý... ale asi to nebude špatný auto.
Jj, Japonec je výhodou.
Ať si říká kdo chce co chce, jsou to sice konzervy a moderní řešení nasazují pomalu, ale sakra dobře vědí, proč to dělají. Mimochodem to vypadá na LED přední světlomety, v USA jsou standardem u Corolly ve všech verzích.

P.S.: Jaký auto máš ty - Ja Prvni 123? Nebo co je podle tebe krásný, já jen abych si udělal představu :-) Páč s autama je to jako s děvčaty, jaksi podle vkusu každého soudruha :-)
EDIT: Jo promiň, ty si jak vidím na Italky. No tak to je smůla, ty jsou v mládí hezký, ale jak je tomu 40, dá si to černej šátek na hlavu a je konec :-)
Avatar - Katikakus
22. 10. 2013 08:53
Re: No - je to vošklivý... ale asi to nebude špatný auto.
V tom videu je ovsem americka verze. Evropska vypada mnohem lepe: [odkaz]

To, ze je to Japonec je jedna z nejvetsich vyhod tohoto vozu. ;-)
Avatar - Choochoo
22. 10. 2013 06:41
Re: No - je to vošklivý... ale asi to nebude špatný auto.
To neni vada, to je plus ;-)
21. 10. 2013 22:43
Re: No - je to vošklivý... ale asi to nebude špatný auto.
A čo je to za vadu, že je Japonec? Z výfuku padá sushi? Alebo sa na križovatke všetkým ukloní, kým sa rozbehne?
Inak mne spredu evokuje Fluence.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 10. 2013 22:18
No - je to vošklivý... ale asi to nebude špatný auto.
Jen má - z mého pohledu - tu vadu, že je to Japonec.
:-(