Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota RAV4 Active s bohatou výbavou od 714.900,- Kč (2,0 Valvematic) do 769.900,- Kč (2,2 D-4D)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Modernizovaná Toyota RAV4 dorazila na český trh v první polovině letošního roku a standardní nabídku výbav nyní doplňuje akční provedení Active, jehož ceny začínají na 714.900,- Kč.

Toyota RAV4 má po faceliftu uhlazenější vzhled a dostala motory z nového Avensise. Výkon benzinového 2,0 Valvematic 116 kW znamená nárůst o 4 %, točivý moment vrcholí 196 Nm při 4000 min-1. Kombinovaná spotřeba se přitom snížila o 5 % na 8,1 l/100 km. Na výběr je nová šestistupňová manuální převodovka a nově také bezestupňová převodovka CVT, která nahrazuje čtyřstupňový automat.

Výkon i točivý moment nového turbodieselu 2,2 D-4D jsou o 10 % vyšší – 110 kW a 340 Nm při 2000-2800 min-1. Motor je standardně vybaven filtrem pevných částic a šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek je šestistupňová automatická převodovka. V nabídce je i 130kW verze 2,2 D-Cat dodávaná výhradně v nejvyšším stupni výbavy.

Toyota RAV4 je v současnosti nabízena s výbavami označenými Base, Terra, Sol, Lux a X, které nyní doplňuje akční provedení Active. To je v ceníku umístěno mezi Sol a Lux, přičemž jeho ceny jsou nižší než u verze Sol, zatímco výbava je téměř shodná s verzí Lux. Liší se prakticky jen tím, že Lux má podélné střešní nosiče standardně, zatímco u Active jsou za příplatek 8.000,- Kč. Druhou odlišností je Multimedia Pack, který je pro Lux k dispozici za příplatek 40.000,-Kč, zatímco u Active není možné si jej objednat.

Vedle uvedení verze Active Toyota zúžila nabídku motorizací u některých verzí výbav. Tento zákrok se týká konkrétně verze Terra, která již není k dispozici s benzinovým motorem a bezestupňovou převodovkou CVT. Verze Sol a Lux již nejsou k dispozici s nejvýkonnější verzí turbodieselu.

Přehled výbav

Základní provedení Base je určeno pouze pro benzinový dvoulitr s pohonem předních kol. V jeho výbavě je obsažena manuální klimatizace, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních a zadních oken, vyhřívaná zpětná zrcátka s elektrickým nastavováním a integrovanými směrovkami a volant nastavitelný ve dvou osách. O bezpečnost se stará 7 airbagů, ABS, brzdový asistent, stabilizace VSC, kontrola trakce TRC a asistent rozjezdů do kopce. Pneumatiky 215/70 R16 jsou obuty na ocelových ráfcích.

Druhý stupeň Terra má stejnou výbavu a přináší tedy jen pohon všech kol a možnost volby mezi zážehovým nebo vznětovým motorem.

V provedení Sol už nechybí automatická dvouzónová klimatizace, litá kola s pneumatikami 225/65 R17, zatmavená zadní skla, přední mlhovky, elektricky sklopná zpětná zrcátka, kožený volant a hlavice řadicí páky, klimatizovaný box u spolujezdce, měnič na 6 CD, připojení Bluetooth, ovládání autorádia a palubního počítače na volantu, tempomat, dešťový a světelný senzor.

Nad výbavou Sol je umístěn akční model Active, jehož standardní výbava navíc obsahuje kožené čalounění sedadel, elektricky stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívání předních sedadel a bezklíčový vstup Smart Entry & Start. I přes bohatší standardní výbavu je Active o 39.000,- Kč levnější než srovnatelné motorizace s výbavou Sol.

Výbava Lux se od provedení Active liší jen standardně montovanými podélnými střešními nosiči a možností objednat si za 40.000,-Kč Multimedia Pack, který obsahuje navigační systém s 40 GB pevným diskem. Odlišností je i cena, která je o 59.000,-Kč vyšší.

Nejvyšší stupeň X přidává pouze 18palcová litá kola s pneumatikami o rozměrech 235/55 R18, zadní dveře bez rezervy umístěné zvenku, parkovací kameru a pro nejvýkonnější turbodiesel pneumatiky Run-Flat.

Pro vozy ve verzích Sol, Active, Lux a X vybavené bezestupňovou převodovkou CVT nebo šestistupňovou automatickou převodovkou je standardem systém DAC, což je asistent pro jízdu ze svahu.

Toyota RAV4 - ceny na českém trhu po faceliftu
Motor2,0 Valvematic 4x22,0 Valvematic2,0 Valvematic2,2 D-4D 1502,2 D-Cat 180
Převodovka6M6MCVT6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]19871987198722312231
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]116/6200116/6200116/6200110/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]198/4000198/4000198/4000340/2000-2800400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]185185185190 (185)200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,210,51110,2 (10,8)9,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,47,67,56,0 (7,2)6,7
Cena Base [Kč]620.900,-----
Cena Terra [Kč]-665.900,--720.900,--
Cena Sol [Kč]-753.900,-798.900,-808.900,--
Cena Active [Kč]-714.900,-759.900,-769.900,--
Cena Lux [Kč]-773.900,-818.900,-828.900,--
Cena X [Kč]---(892.900,-)888.900,-

Údaje v závorkách platí pro šestistupňovou automatickou převodovku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Avatar - kolmar
10. 10. 2009 21:21
Re: A co levnější 2,0 D4-D?
Ako som pisal vyssie, batozinak nebol u mna nikdy dovod ku kupe (ja napr. v strednej na passat nepozrem a beriem Accord) cize som falosne dna neskusal...resp. uz nepamatam kto mal aku rezervu...Forester tam ma plnohodnotnu? dobre pamatam? Ja som mal z RAVky dojem ovela stiesnenejsieho interieru - no kazdy potrebuje nieco ine, moj bracho je rovnako vysoky a poskladat sa za mna do auta je dost problem.

Vyskusaj este Outlander a mne sa velmi nepaci no za obzretie stoji X-trail!! Motor (170 k) je super (poznam z koleosa) a batozinak velky, no tie zasuvky ti mozno budu vadit ;-\ , kvalita spracovania a sedadla parada, no ceny netusim...
10. 10. 2009 08:40
Re: A co levnější 2,0 D4-D?
Ten batozinovy je uplne jasny, skus si tie 2 auta porovnat napr na autosalone, tam stoja skoro vedla seba a uz volnym okom vidis ze Ravka ho ma ovela vacsi. Ide hlavne o to, ze forester ho ma plytky, pretoze pod dnom kufra je umiestnena rezerva. Ravka pod dnom naproti tomu ma este velmi velky dalsi ulozny priestor, kde sa Ti zmestia aj balik mineralky hehe. V tom prospekte sa museli pomylit. Ja kedze mam 2 decka tak prave ten je pre mna dost dolezity.
Inak, keby bola cela foresteru a ravky porovnatelna, tak by som aj rozmyslal, ale pri tom cenovom rozdieli sa proste ta ravka oplati viac. Uvidime zaciatkom roka ak by dalo subaru dobru akciu ...
Avatar - kolmar
10. 10. 2009 01:29
Re: A co levnější 2,0 D4-D?
Nazdar, tak udaj 410 je z prospektu priamo z Toyoty! Videl som udaje uz aj to cislo co pises ty, no nechce sa mi verit, to asi merali tak ze sedadla posunuly celkom dopredu a vnutorny priestor merali tak ze to naopak narvali celkom dozadu...inak si to neviem vysvetlit...ale to je jedno, batozinak je jedno z poslednych ktore riesim...

S tym podvozkom sa asi nezhodneme ;-\ mne rozdiel prisiel priepastny...isiel si po rozbitych cestach alebo dialnica? Ja som tak doplatil na testovanie Superba... chvalil som podovzok aj motor 1.8 TSI za neskutocne tichy, no ak som jazdil 2.0 TD CR po poplatanych rozbitych cestach, tak uz som pocul toho v interieri haba dej! S foresterom som isiel po brutalnom schode, aj cez zeleznice a podobne...mne pripadalo ovela komfortnejsie...ravka tuzsia...

Outlander ma podvozok nieco medzi RAVkou a Foresterom...prevodovka asi najlepsia, no riadenie ma Forester lepsie... ale aj tamto je OK a co sa tyka vnutorneho priestoru a batozinaku, tak najviac! Na mna spravil dobry dojem, no bolo to uz pred rokom a v Instyle a priplatkami na objednavku - cize plnka plniek...mozno aj preto. Ak ho otestujes aj s 2.4 MIVEC a CVT tak daj SZ, zaujima ma to, ja jazdil "len" 2.2 "HDI"

ps:to driftovanie chapem, OK! to som dal len priklad, lebo si chcel test oproti RAV 4 ci subaristi nekecaju...nebolo to priame ale vypovedaciu hodnotu to aku-taku ma!
9. 10. 2009 19:22
Re: A co levnější 2,0 D4-D?
Kde si nabral ze Rav ka ma 410 litrov? To mozno starsia generacia tak mala. Inak nova ma 586 litrov, takze tam nie je o com. Co sa tyka miesta pre vodica tak budiz - ja patrim medzi mensich (175) takze tento problem som absolutne neriesil, ale verim, ze mas pravdu. S tym rozdielom v tvrdosti nesuhlasim. Ze by bola tvrda jak poleno, to urcite nie, aj ked verim, ze pri foresteri vdaka nizsiemu tazisku pri boxeri si mohli dovolit o nieco maksie perovanie, ale rozdiel nie je ani zdaleka taky markantny ako pises.
Outlander idem vyskusat v blizkej dobe - som nan moc zvedavy a chcem skusit aj verziu s CVT prevodovkou uvidim aky bude rozdiel s ravkou. Inac ten by mozno vedel aj mna presvedcit, velmi sa mi paci.
Take * ako driftovanie serpentin ma absolutne nezaujimaju a preto to skusat nebudem, asi som z toho vyrastol. Pekny den
Avatar - kolmar
9. 10. 2009 17:03
Re: A co levnější 2,0 D4-D?
Nazdar, no ceny pozeral brat, a aky je on expert tak mohol porovnat diesel vs. bendzin alebo mizsiu vs. vyssiu tak sorry...

Co sa tyka priestrannosti, tak lesnik ma 450 l a Ravka 410 a Subaru je mensia?????

Mam 190 cm, v predu si nastavim sedadlo a sadam za seba, Forester OK, no RAVka bieda... dokonca maximalne sedadlo v zadu mi bolo malo!!! ale ked som ho dal nizko (co 2x rad nemam) potom som bol od volantu vzdialeny dostatocne!!!

Komfort som nemyslel hracky v interieri ale to najhlavnejsie!!!! Ak si ich jazdil, tak vies, ze ravka je tvrda ako poleno a Forester zehli vsetko... po akych schodoch som s nim isiel a v interieri parada!!! ravka citila kazdu platu na ceste!!!

Viem o cloveku co dal zavod Impreza boxer diesel vs. Forester... Impreza nedokazala zdrhnut, lebo v lesnikovi bol vecsi blazon... driftoval s tym serpentiny!!! skus to bez AWD!!!! v RAVke!!!

Inac, aj mne sa oba pacia, ale Outlander spravil najlepsi dojem - aspon mne!