Toyota Sai: Modernizovaný hybridní sedan pro Japonsko
Hybridní sedan Sai měl premiéru na autosalonu v Tokiu 2009 a prodávat se začal ještě na konci téhož roku. Do Evropy se nedostal a tento osud zřejmě potká i modernizovaný model. Připomeňme, že Sai má své luxusnější dvojče v podobě Lexusu HS 250h. To s ním sdílí techniku, valného obchodního úspěchu se však nedočkalo. Z amerického trhu už zmizelo, doma dostalo facelift letos v lednu.
Levnější Sai se pro modelový rok 2014 změnil zvenčí poměrně výrazně. Příď i záď jsou zcela nové a vypadají agresivněji. Vpředu najdeme úzké světlomety s diodami pro denní svícení a žebrovanou masku zasazující hluboko do nárazníku. Na zádi vzala zasvé svislá koncová světla s bílými kryty a byla nahrazena vodorovnými, které vyměnily barvu za červenou a propojily se. V souvislosti s tím byl upraven tvar víka zavazadelníku. Boky zůstaly prakticky totožné, šestnáctipalcová litá kola mají nový design a do nabídky přibyly tři nové laky. Do délky určitě nový Sai příliš nenarostl, původní model měřil 4,62 m.
Uvnitř na první pohled k takové revoluci nedošlo, přednost dostaly hlavně kvalitnější materiály včetně až luxusně působících dřevěných a kovových prvků. Horní vystouplá část palubní desky s voličem jízdních režimů zůstala na svém místě, k ní přibyla revidovaná spodní část středové konzoly, celek je tak originálně dvoustupňový. Výbava zahrnuje například xenonové výbojky, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívaná sedadla, či zadní kameru. Multimediální systém má deset reproduktorů podporuje microSD karty, Blu-ray disky a nechybí mu dnes běžné dva USB sloty.
Mechanika je stále stejná: zážehový čtyřválec 2,4 l (přesně 2362 cm3) s Atkinsonovým cyklem a elektromotor. Spalovací agregát poskytuje 110 kW (150 koní) a 187 N.m, elektromotor má 105 kW ( 143 koní) a 270 N.m. Točivý moment přenáší výhradně bezestupňová převodovka CVT. Mimochodem, celkový výkon systému činí 140 kW, tedy rovných 190 k. Sai může jet čistě na elektřinu a jeho kombinovaná spotřeba činí pouhých 4,4 l/100 km. Ceny modernizovaného sedanu v Japonsku začínají na částce 3,21 milionu jenů, což je v přepočtu zhruba 632.600 Kč.