Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Sai: Modernizovaný hybridní sedan pro Japonsko

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Toyota uvedla na japonský trh nový hybridní sedan Sai. Jedná se o modernizaci stávajícího modelu, který se v Zemi vycházejícího slunce nabízel téměř čtyři roky.

Hybridní sedan Sai měl premiéru na autosalonu v Tokiu 2009 a prodávat se začal ještě na konci téhož roku. Do Evropy se nedostal a tento osud zřejmě potká i modernizovaný model. Připomeňme, že Sai má své luxusnější dvojče v podobě Lexusu HS 250h. To s ním sdílí techniku, valného obchodního úspěchu se však nedočkalo. Z amerického trhu už zmizelo, doma dostalo facelift letos v lednu.

Levnější Sai se pro modelový rok 2014 změnil zvenčí poměrně výrazně. Příď i záď jsou zcela nové a vypadají agresivněji. Vpředu najdeme úzké světlomety s diodami pro denní svícení a žebrovanou masku zasazující hluboko do nárazníku. Na zádi vzala zasvé svislá koncová světla s bílými kryty a byla nahrazena vodorovnými, které vyměnily barvu za červenou a propojily se. V souvislosti s tím byl upraven tvar víka zavazadelníku. Boky zůstaly prakticky totožné, šestnáctipalcová litá kola mají nový design a do nabídky přibyly tři nové laky. Do délky určitě nový Sai příliš nenarostl, původní model měřil 4,62 m.

Uvnitř na první pohled k takové revoluci nedošlo, přednost dostaly hlavně kvalitnější materiály včetně až luxusně působících dřevěných a kovových prvků. Horní vystouplá část palubní desky s voličem jízdních režimů zůstala na svém místě, k ní přibyla revidovaná spodní část středové konzoly, celek je tak originálně dvoustupňový. Výbava zahrnuje například xenonové výbojky, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívaná sedadla, či zadní kameru. Multimediální systém má deset reproduktorů podporuje microSD karty, Blu-ray disky a nechybí mu dnes běžné dva USB sloty.

Mechanika je stále stejná: zážehový čtyřválec 2,4 l (přesně 2362 cm3) s Atkinsonovým cyklem a elektromotor. Spalovací agregát poskytuje 110 kW (150 koní) a 187 N.m, elektromotor má 105 kW ( 143 koní) a 270 N.m. Točivý moment přenáší výhradně bezestupňová převodovka CVT. Mimochodem, celkový výkon systému činí 140 kW, tedy rovných 190 k. Sai může jet čistě na elektřinu a jeho kombinovaná spotřeba činí pouhých 4,4 l/100 km. Ceny modernizovaného sedanu v Japonsku začínají na částce 3,21 milionu jenů, což je v přepočtu zhruba 632.600 Kč.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
1. 9. 2013 23:25
Restart
Toyota jde v designu poslední rok(y) "do sebe" - tedy :yes:
No, ale tento sedan je hrozně těžkopádný! Doporučil bych zmačkat, zahodit a zkusit znovu.
PS: Jakoby tohle auto kreslili někdy před 10 lety a teď to "uniklo".
Avatar - rimow11
1. 9. 2013 07:04
sai
pekne :yes:
Avatar - Rubb
31. 8. 2013 23:17
Super
Ty jo, tak to jsem vůbec nečekal... a pak že Toyota neumí evropský design... Akorát že ho prodává v Japonsku... ;-\
Fakt nádhera, hlavně v té červené - to bych si rád koupil :yes:
Avatar - Aladeen
31. 8. 2013 18:23
Re: Není to vůbec špatné
škoda že tento dizajn sa do EU nedostal , pritom je viac Európsky ako ten čo máme dnes u nás ! :yes:
Avatar - Aladeen
31. 8. 2013 18:22
Najlepšie doma
Najlepšie doma zostáva , asi týmto mottom sa riadi Toyota ;-\