Toyota Sai: Modernizovaný hybridní sedan pro Japonsko

 

Toyota uvedla na japonský trh nový hybridní sedan Sai. Jedná se o modernizaci stávajícího modelu, který se v Zemi vycházejícího slunce nabízel téměř čtyři roky.

Hybridní sedan Sai měl premiéru na autosalonu v Tokiu 2009 a prodávat se začal ještě na konci téhož roku. Do Evropy se nedostal a tento osud zřejmě potká i modernizovaný model. Připomeňme, že Sai má své luxusnější dvojče v podobě Lexusu HS 250h. To s ním sdílí techniku, valného obchodního úspěchu se však nedočkalo. Z amerického trhu už zmizelo, doma dostalo facelift letos v lednu.

Levnější Sai se pro modelový rok 2014 změnil zvenčí poměrně výrazně. Příď i záď jsou zcela nové a vypadají agresivněji. Vpředu najdeme úzké světlomety s diodami pro denní svícení a žebrovanou masku zasazující hluboko do nárazníku. Na zádi vzala zasvé svislá koncová světla s bílými kryty a byla nahrazena vodorovnými, které vyměnily barvu za červenou a propojily se. V souvislosti s tím byl upraven tvar víka zavazadelníku. Boky zůstaly prakticky totožné, šestnáctipalcová litá kola mají nový design a do nabídky přibyly tři nové laky. Do délky určitě nový Sai příliš nenarostl, původní model měřil 4,62 m.

Uvnitř na první pohled k takové revoluci nedošlo, přednost dostaly hlavně kvalitnější materiály včetně až luxusně působících dřevěných a kovových prvků. Horní vystouplá část palubní desky s voličem jízdních režimů zůstala na svém místě, k ní přibyla revidovaná spodní část středové konzoly, celek je tak originálně dvoustupňový. Výbava zahrnuje například xenonové výbojky, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívaná sedadla, či zadní kameru. Multimediální systém má deset reproduktorů podporuje microSD karty, Blu-ray disky a nechybí mu dnes běžné dva USB sloty.

Mechanika je stále stejná: zážehový čtyřválec 2,4 l (přesně 2362 cm3) s Atkinsonovým cyklem a elektromotor. Spalovací agregát poskytuje 110 kW (150 koní) a 187 N.m, elektromotor má 105 kW ( 143 koní) a 270 N.m. Točivý moment přenáší výhradně bezestupňová převodovka CVT. Mimochodem, celkový výkon systému činí 140 kW, tedy rovných 190 k. Sai může jet čistě na elektřinu a jeho kombinovaná spotřeba činí pouhých 4,4 l/100 km. Ceny modernizovaného sedanu v Japonsku začínají na částce 3,21 milionu jenů, což je v přepočtu zhruba 632.600 Kč.

Toyota Sai: Hybrid s karoserií klasického sedanu

Spolupracujeme s TipCars.com
Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb

Americké úřady obvinily Rusku žijící v Petrohradu ze…

Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma

Předsednictvo ČSSD v Hradci Králové podpořilo předsedu…

Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun

Ukrajina se dohodla s Mezinárodním měnovým fondem (MMF)…

Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům

Německá automobilka Daimler dnes varovala, že její…

 

Štítky Toyota

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Dnes 18:50

Koncepce s motorem vzadu znamená, že už léta má Porsche 911 charakteristický tvar karoserie. A přesto auto původně mělo vypadat hodně jinak...




Blesk.cz

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i ošetřovné! Jak získat peníze od státu?

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i…

POZOR! Už v úterý 23. října můžete volat odborníkům z České správy sociálního zabezpečení. S čím vám můžou…

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Víkend definitivně ukončí krásné období babího léta s nadprůměrnými teplotami, která nás až na krátké epizody…

 

iSport.cz

Snajpr Bulíř Tygrům nechyběl. Jsme schopni vyhrávat i bez něj, těší Lence

Snajpr Bulíř Tygrům nechyběl. Jsme schopni vyhrávat…

Otázka šlágru 11. kola hokejové Tipsport extraligy byla daná. Jak si povede Liberec v Brně bez svého…

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez Bulíře přehrál Kometu 5:2

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez…

Návrat zkušeného střelce k výhře nestačil. V dresu třineckých hokejistů se poprvé v této sezoně objevil na ledě…

 

Reflex.cz

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je nezodpovědné a hloupé

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je…

Lidové noviny se před několika dny pochlubily se svým úlovkem – zveřejnily exkluzivní zprávu, že příslušníci…

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará dobrá ruční práce

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará…

Aktuální várka filmů je „stará“ na nejrůznější způsoby. Buď se jednotlivé tituly odehrávají před mnoha lety,…