Toyota Sai: Modernizovaný hybridní sedan pro Japonsko

 

Toyota uvedla na japonský trh nový hybridní sedan Sai. Jedná se o modernizaci stávajícího modelu, který se v Zemi vycházejícího slunce nabízel téměř čtyři roky.

Hybridní sedan Sai měl premiéru na autosalonu v Tokiu 2009 a prodávat se začal ještě na konci téhož roku. Do Evropy se nedostal a tento osud zřejmě potká i modernizovaný model. Připomeňme, že Sai má své luxusnější dvojče v podobě Lexusu HS 250h. To s ním sdílí techniku, valného obchodního úspěchu se však nedočkalo. Z amerického trhu už zmizelo, doma dostalo facelift letos v lednu.

Levnější Sai se pro modelový rok 2014 změnil zvenčí poměrně výrazně. Příď i záď jsou zcela nové a vypadají agresivněji. Vpředu najdeme úzké světlomety s diodami pro denní svícení a žebrovanou masku zasazující hluboko do nárazníku. Na zádi vzala zasvé svislá koncová světla s bílými kryty a byla nahrazena vodorovnými, které vyměnily barvu za červenou a propojily se. V souvislosti s tím byl upraven tvar víka zavazadelníku. Boky zůstaly prakticky totožné, šestnáctipalcová litá kola mají nový design a do nabídky přibyly tři nové laky. Do délky určitě nový Sai příliš nenarostl, původní model měřil 4,62 m.

Uvnitř na první pohled k takové revoluci nedošlo, přednost dostaly hlavně kvalitnější materiály včetně až luxusně působících dřevěných a kovových prvků. Horní vystouplá část palubní desky s voličem jízdních režimů zůstala na svém místě, k ní přibyla revidovaná spodní část středové konzoly, celek je tak originálně dvoustupňový. Výbava zahrnuje například xenonové výbojky, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívaná sedadla, či zadní kameru. Multimediální systém má deset reproduktorů podporuje microSD karty, Blu-ray disky a nechybí mu dnes běžné dva USB sloty.

Mechanika je stále stejná: zážehový čtyřválec 2,4 l (přesně 2362 cm3) s Atkinsonovým cyklem a elektromotor. Spalovací agregát poskytuje 110 kW (150 koní) a 187 N.m, elektromotor má 105 kW ( 143 koní) a 270 N.m. Točivý moment přenáší výhradně bezestupňová převodovka CVT. Mimochodem, celkový výkon systému činí 140 kW, tedy rovných 190 k. Sai může jet čistě na elektřinu a jeho kombinovaná spotřeba činí pouhých 4,4 l/100 km. Ceny modernizovaného sedanu v Japonsku začínají na částce 3,21 milionu jenů, což je v přepočtu zhruba 632.600 Kč.

Toyota Sai: Hybrid s karoserií klasického sedanu

Spolupracujeme s TipCars.com
Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude

Pražská rada dnes nebude projednávat společný podnik…

Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v…

Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média

Americký prezident Donald Trump zašel na summitu v…

Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla

Ženám v Saúdské Arábii se letos poprvé otevře letecká…

 

Štítky Toyota

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 





 
Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Dnes 08:00

Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina různorodých agregátů.




Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o čas s Vaněčkem

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o…

Jádro týmu Washington Capitals zůstane po premiérovém vítězství ve Stanley Cupu pro příští rok stejné, nicméně…

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil malého fanouška

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi „fjordů a pohlavní nemoci“

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi…

Na hlavním železničním nádraží v Oslu se v minulých dnech objevila kontroverzní reklama na kondomy, která…

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje proti stereotypizaci ženského těla

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje…

Teprve třiadvacetileté bloggerce a nyní také spisovatelce Chideře Eggerue se v zahraničních médiích dostává čím…