Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota svolá po světě k opravě 1,5 mil. vozů, v ČR 110 Lexusů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Toyot v Česku se svolávání netýká, tuzemské zastoupení značky Lexus pozve k preventivní opravě víc než stovku vozů.

Japonská automobilka Toyota svolá po celém světě k opravě zhruba 1,5 milionu vozů kvůli problémům s brzdami a palivovými čerpadly.

Opatření se týká především Spojených států a Japonska a zahrnuje rovněž luxusní automobily Lexus. Toyot v Česku se svolávání netýká, tuzemské zastoupení značky Lexus pozve k preventivní opravě víc než stovku vozů.

Většina vozů podle mluvčího japonské firmy vyžaduje opravu závady na hlavním brzdovém válci, která může snížit výkon brzd. Některé automobily mají potíže s elektřinou u palivového čerpadla, jež mohou vést ke zhasnutí motoru, napsala agentura AP.

Podle mluvčího českého zastoupení Toyoty Tomáše Vaňka se svolávací akce netýká žádného modelu, který se prodává v ČR. Zastoupení prémiového Lexusu v Česku stáhne ve dvou bezplatných svolávacích akcích celkem 110 aut vyrobených okolo roku 2005.

Lexus podle mluvčího v ČR Davida Valenty v rámci preventivní akce osloví 13 majitelů modelu Gs300 kvůli výměně kabelového svazku palivového čerpadla a 97 vozů typů GS300, IS250, IS220d, RX300 a RX350 svolá k výměně pryžového těsnění hlavního brzdového válce. "Jde o preventivní výměny. Žádné nehody jsme v této souvislosti nezaznamenali," dodal.

Firma uvedla, že svolá zhruba 740.000 vozů v USA a přibližně 600.000 vozů v Japonsku. V Evropě se podle agentury AFP bude opatření týkat 50.000 automobilů. V souvislosti se závadami podle Toyoty zatím nebyly hlášeny žádné nehody.

Problémy s kvalitou automobilů firmy Toyota se již dříve dostaly do středu pozornosti poté, co byla společnost kvůli potížím s nechtěným zrychlováním nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů vozů, z toho zhruba šest milionů ve Spojených státech. Za nechtěným zrychlováním stojí vadné plynové pedály a problémy s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat.

Automobilka v dubnu souhlasila se zaplacením rekordní pokuty 16,4 milionu dolarů (zhruba 290 milionů Kč), kterou jí kvůli údajnému zatajování problémů s vadnými plynovými pedály vyměřily úřady ve Spojených státech. Odmítla však obvinění americké vlády, že porušila zákon.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
23. 10. 2010 14:46
Re: %
Přesně tak, s tím, co píšeš plně souhlasím. Vím z dobrých zdrojů přímo z Toyoty, že svolávají teď už kvůli věcem, kde ani nebylo spolehlivě prokázáno, že se nejedná o závady jen na konkréních kusech, ale rovnou při nějaké nepatrně větší kumulaci oprav, preventivně svolávají celou sérii... A toho si naopak velmi cením, že i přesto, že si svolávačkami pošramotili pověst, tak se nebojí vyhlásit další... To je totiž skutečně férové chování k zákazníkovi, vyhlásí preventivní svolávací akci i na úkor toho, že jim to může být ke škodě... A svolává opravdu každá značka, akorát Toyotu teď každý sleduje (kvůli plynovým pedálům zasekávajícím se kvůli politické situaci v USA), takže o tom hned každý ví... To že současně svolává x dalších značek..? To není tak zajímavé, teď je zajímavé kopat do Toyoty...
23. 10. 2010 11:10
Re: %
Spíš bych řekl, že Japonci (a speciálně Toyota) ve svém perfekcionismu a strachu z případného dalšího průšvihu budou teď svolávat kvůli každé pitomosti, jen aby něco "nezanedbali". Svolávají všichni - mám šestku Mazdu předchozí generace a o kvalitě mohu říct jenom to nejlepší, nicméně do servisu jsem byl volán dvakrát. Poprvé mi měnili celé přední reflektory (!), protože se prý někde projevila závada nastavování jejich výšky - prevence a podruhé kvůli kontrole eletkrokabelu jkdesi v prostoru motoru, protože se zase "někde" projevila možnost jeho mechanického či tepelného poškození. Přitom je to auto velice kvalitní (najeto 120 tisíc) a i to, co se už dost běžně mění (třeba tlumiče) je stále ve velmi dobrém stavu.Dokonce i vrzání plastů je minimální a přitom - známe naše silnice.

Navíc se nemohu zbavit dojmu jistého "politického" pozadí, týkajícího se kauzy Toyota v USA. V době, kdy dva z velké trojky směřovali do bankrotu a třetí (Ford) balancoval na jeho hraně se nejúspěšnějšímu dovozci (a de facto i producentovi v USA - vždyť snad část Toyot se tam vyrábí, ne?) začaly zasekávat pedály, což mělo obrovskou publicitu a okamžitě se to řešilo až v Senátu. Náhoda? Spíš pozoruhodná shoda okolností. Připadalo mně, že vláda v těsné spolupráci s legislativou a jurisdikcí pomáhala zachraňovat automobilový průmyls USA všemi dostupnými prostředky - finančními injekcemi počínaje a omezováním konkurence konče.

Jinak je pravda, že sami prodejci u určitého typu (předtím jsme měl taky Hondu Civic) rádi zdůrazní, že japonské auto je vyrobeno přímo v Japonsku a ne v Evropě, ale myslím si, že tohle je všechno nesmysl. Výrobní a technologické postupy jsou natolik standartizovány a kontrola je natolik přísná, že není možné, aby třeba toyota z Anglie byla méně kvalitní nebo ošizená, než toyota přímo z Japonska. Yaris se dělá ve Francii a pokud jsem postřehl, zcela bez problémů. Aygo se dělá u nás a to samé....

Naopak jsou mi podezřelí výrobci, kteří nikdy nesvolávají, ale stížností na jejich auta a servisy je mnohem víc, než u Japonců.
22. 10. 2010 18:23
Re: KLID
to co tady píšeš je hloupost člověk nemůže věřit všemu co slyší a lidi toho napovídají.To by v tom servise musely být úplní trotly a to se mi nechce věřit a jestli ano tak je to chyba servisu který neumí odstranit závadu.
22. 10. 2010 18:11
Re: KLID
Proč blázni pro mne je blázen ten kdo si koupí třeba renault,citroen,peugeot,a stou dacií si děláš * přirovnávat k toyotě
22. 10. 2010 18:08
Re: KLID
Neříkej že bys raději vw ve kterém jezdí každý žalud