Toyota TS050 Hybrid v evoluční podobě chce zvítězit v Le Mans

 

Toyota oficiálně představila svůj vytrvalostní speciál TS050 Hybrid, s nímž chce získat mistrovský titul ve World Endurance Championship a především 24 hodin Le Mans, v provedení pro letošní sezónu.

Tovární tým Toyota Gazoo Racing si pro loňskou sezónu vytrvalostních závodů připravil nový speciál třídy LMP1 s označením TS050 Hybrid a letos hodlá využívat jeho evoluční provedení.

Premiéra Toyoty TS050 Hybrid v modernizované podobě se odehrála den před zahájením předsezónních testů World Endurance Championship (WEC) na závodním okruhu v italské Monze.

Toyota Gazoo Racing hodlá v sérii WEC nasazován pravidelně dva vozy se startovními čísly 7 a 8, za jejichž volanty se budou střídat jezdci Mike Conway, Kamui Kobayashi a José María López, resp. Sébastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakajima. Pro závody ve Spa-Francorchamps a Le Mans pak bude připraven třetí vůz se startovním číslem 9 a posádkou Stéphane Sarrazin, Nicolas Lapierre a Yuji Kunimoto.

Toyota TS050: Japonská zbraň nejen pro Le Mans

Toyota TS050 Hybrid pro letošní sezónu je stejně jako loňské provedení vybavena dvojicí turbodmychadel přeplňovaným zážehovým vidlicový šestiválcem o objemu 2,4 litru, u nějž byly přepracovány spalovací prostory, zvýšen kompresní poměr a optimalizována tepelná účinnost.

Video

Optimalizací prošla a elektřinu využívající část pohonného systému, u níž došlo na zmenšování a snižování hmotnosti. Potřebnou energii pak poskytují lithium-iontové baterie. Pro každé kolo bude i letos k dispozici 8 MJ (megajoulů) energie. Celkový výkon systému leží na hranici tisícovky koňských sil, tedy 736 kW.

Vedle pohonného systému se modernizace dotkla i podvozku. V jeho případě byla zaměřena na snižování hmotnosti a optimalizaci geometrie náprav pro snížení opotřebení pneumatik. Pro letošní sezónu mohou týmy totiž pro každý vůz použít pouze čtyři sady pneumatik a dvě náhradní na kvalifikaci a jeden šestihodinový závod.

S ohledem na úpravy pravidel se došlo i na další optimalizaci aerodynamiky karoserie TS050 Hybrid. Nejvýraznější změny se odehrály v oblasti předních partií a difuzoru. Právě s ohledem na předpisy je generován nižší aerodynamický přítlak, aby se mírně snížila rychlost vozů při průjezdech zatáčkami.

Podobně jako konkurenční Porsche 919 Hybrid bude mít i Toyota TS050 Hybrid k dispozici dvě sady různých provedení aerodynamických prvků a povrchových panelů karoserie, které se podle pravidel již nesmí po homologaci během sezóny dále vyvíjet a upravovat.

V souvislosti s novými předpisy byla upravena i zpětná zrcátka a vozy s hybridním pohonným systémem musí být vybaveny jasně viditelným signálními světly zelené barvy. Ta informují o činnosti hybridního systému a v případě, že zhasnou, musí automobil zamířit na kontrolu do boxů.

24 hodin Le Mans 2016: Porsche spadlo vítězství do klína

Toyota uvádí, že TS050 Hybrid v provedení pro sezónu 2017 má za sebou skutečně důkladný testovacím program, jehož součásti je mimo jiné 30.000 km a několik vytrvalostních jízd v délce 30 hodin. Primárním cílem celého týmu je pak celkové vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, které japonské značce v loňském roce uniklo o pouhé tři minuty.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Daniela Nováka: Škrcení hypoték Zápisník Daniela Nováka: Škrcení hypoték

SŽDC chystá rychlou trať do Mnichova. Dokončení české…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 





 
Jízdní dojmy se Seatem Tarraco: Nová vlajková loď sourozence nezapře, přesto je svá

Jízdní dojmy se Seatem Tarraco: Nová vlajková loď sourozence nezapře, přesto je svá

Dnes 08:00

Modely Kodiaq a Tiguan Allspace se dočkaly koncernového sourozence. Jaké je SUV Seatu pro sedm jsme zjišťovali v okolí Barcelony.




Blesk.cz

Hodinové kolony: Provoz na D1 po kolapsu stále vázne. Dopravu komplikují kamioňáci

Hodinové kolony: Provoz na D1 po kolapsu stále…

Dálnice D1 na Vysočině byla celou noc i dnes ráno sjízdná jen s velkými problémy, řidiči stále čekají v dlouhých…

Poštu zavalilo 420 tisíc balíků za 24 hodin. Ředitel slibuje: „Dárky doručíme do 4 dnů“

Poštu zavalilo 420 tisíc balíků za 24 hodin. Ředitel…

Češi před Vánoci posílají opět více balíků. Zatímco loni touto dobou pošťáci doručovali přibližně 300 až 350…

 

iSport.cz

Naděje Davidová: Už tuší, kdy chce končit, reaguje i na názory Koukalové

Naděje Davidová: Už tuší, kdy chce končit, reaguje i…

Pro řadu lidí se stala nástupkyní Gabriely Koukalové. Usměvavá, rychlá, úspěšná… pro ni je však v 21 letech vše…

Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes kolaps Realu

Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes…

Fotbalisté Plzně v závěrečném utkání Ligy mistrů doma porazili AS Řím 2:1, ve skupině G obsadili třetí místo a…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Filipika proti Babišovu státnímu zadarmu

Marek Stoniš: Filipika proti Babišovu státnímu zadarmu

Babišova vláda odvíjí svůj domnělý úspěch od věcí, které nabízí lidem zdarma. Třeba jízdenky na vlak vybraným…

Proč s rozumnými argumenty často nevyhrajeme? Podřídit se emocím jsme se naučili od prapředků

Proč s rozumnými argumenty často nevyhrajeme?…

Běžný problém: proč lidé nezmění svůj názor, ani když narazí na rozumné argumenty? Protože je v nich něco…