Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota zůstává jedničkou mezi automobilkami, Volkswagen je třetí

Toyota zůstává jedničkou mezi automobilkami, Volkswagen je třetí

Toyota zůstává jedničkou mezi automobilkami, Volkswagen je třetí Zdroj: acz

Diskuze (30)
Hranici 10 milionů prodaných aut v jednom roce ani v loňském roce nikdo nepřekonal. Toyota ale byla velice blízko.

Pořadí největších automobilek světa se v loňském roce nezměnil. Nejvíce automobilů tak jako v roce 2012 prodala japonská Toyota Motor. Počet prodaných vozů se zastavil na čísle 9,98 milionu, což je o dvě procenta více než v roce 2012.

V tomto čísle jsou zahrnuty prodeje Toyoty, Lexusu, Scionu, který cílí na mladé americké zákazníky, Daihatsu a výrobce nákladních vozidel Hino.

Japonská automobilka tak nepřekonala magickou hranici 10 milionů prodaných automobilů v jednom roce. Podařit by se to ale mohlo letos, Toyota předvídá, že její prodeje meziročně vzrostou o čtyři procenta na 10,32 milionu aut. Dřívější plány počítaly s překonáním této hranice už v roce 2009, kvůli ekonomické krizi se to však nepovedlo.

Na druhém místě zůstal americký koncern General Motors s 9,71 miliony prodanými auty. Volkswagen Group je třetí, podle dostupných zpráv v roce 2013 prodal 9,7 milionu vozů. Německý koncern nicméně ještě nezveřejnil detailní výsledky za loňský rok, a tak ještě existuje možnost, že prodal více aut než General Motors.

Toyota byla poprvé největší automobilkou světa v roce 2008, kdy tento titul převzala koncernu GM. Americký výrobce se na pozici jedničky na jeden rok vrátil v roce 2011, kdy Toyota byla až třetí, a to kvůli tehdejšímu zavření jejích japonských továren v důsledku ničivého zemětřesení.

V loňském roce GM Toyotu dohnal, rozdíl v prodejích činil 266.000 automobilů, zatímco o rok dříve to bylo 451.000 aut. Americký koncern těžil především ze sedmiprocentního růstu prodejů v Asii a Severní Americe.

Toyota věří, že hranici 10 milionů prodaných aut v jednom roce překoná i díky nové modulární platformě Toyota New Global Architecture (TNGA), která pomocí sdílení komponentů zjednoduší a zlevní výrobu. První auto s touto platformou má na trh dorazit v roce 2015.

Vstoupit do diskuze (30)