Renault Maxity: Univerzální distributor

Renault Maxity: Univerzální distributor

 
 
5.12. 2007 redakce AUTO.CZ

Renault Trucks vyslal do světa novou řadu vozidel s typovým označením Maxity. Ta zapadá do kategorie 2800 až 4500 kg celkové hmotnosti.

Novinku, figurující přibližně mezi typy Trafic a Mascott, charakterizuje klasická koncepce stavby s rámovým podvozkem, tuhými nápravami, trambusovou budkou řidiče, motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy. Tvůrci usilovali o konstrukci preferující ovladatelnost kompaktního vozidla, co nejlepší poměr provozní a celkové hmotnosti, variabilita nástaveb, provozní efektivita, ale také pohodlí posádky v distribučním provozu. Neposledním úkolem byl pak vzhledný design, který hraje stále větší roli. Nejbližším soupeřem je koncernový sourozenec Nissan Cabstar, vzdálenějším pak například Mercedes-Benz Sprinter, nebo velké verze Fordu Transit.

Maxity zaujme šířkou pouhých 1870 mm, což mu spolu s velikým rejdem předních kol poskytuje skvělý obrysový poloměr otáčení jen 4800 mm (při krátkém rozvoru). V optimální kombinaci nabízí však užitečnou hmotnost 1820 kg, což s přihlédnutím k malé spotřebě paliva znamená příznivé provozní náklady - dnes nejsledovanější parametr.

Vozidlo nesporně pohledné, střízlivých linií a jasně užitkového charakteru, má kubické tvary budky řidiče. Odvážným krokem je volba extrémně velkých světlometů, respektive jejich zasklení (vlastní světlomety mají obvyklý rozměr a jsou umístěny v nejnižší části krytů).

V interiéru byl každý detail podřízen pohodlí posádky zejména s ohledem na distribuční využití, usnadnění veškerých pracovních činností řidiče a spolujezdce i při delším pobytu „na palubě". Kabinu výrobce vybavil mnoha odkládacími prostory a schránkami i důmyslnými praktickými detaily, volbě materiálů dominuje ohled na pevnost, robustnost a životnost.

Přes minimalizované vnější rozměry budky řidiče 1754 x 1870 x 2135 mm je interiér až velkoryse prostorný (vnitřní šířka například 1645 mm) a rozsáhlé zasklení poskytuje vynikající výhled všemi směry - vpřed 75,5°, vlevo 81,5°, vpravo 35,0°. Samozřejmostí je široká nastavitelnost sedadla řidiče, ale i volantu ve dvou rovinách, nechybí centrální zamykám, elektrické spouštění oken nebo množství madel na stěnách a v okolí dveří.

Uživatel může volit ze dvou převodovek s přímým řazením kombinovatelných se všemi motory. Jako základní pětistupňová, pro těžší provozní podmínky šestistupňová, jejíž první stupeň lze užít i pro pracovní pojezd. Stálý převod zadní nápravy je k dispozici ve třech verzích - 4,111, 4,375 či 4,625 podle toho, jaký charakter provozu uživatel očekává. Krátký především pro spojení s motorem typu 110 a hmotností vozidla 3500 kg (zejména pak u komunálních typů), respektive pro nasazení v hornatém prostředí.

Moderní přední náprava s nezávislým zavěšením kol na trojúhelníkových příčných ramenech je postavena pro zatížení až 1750 kg. Tomu odpovídá také dimenzování mohutného příčného zkrutného stabilizátoru o průměru 26 mm. Tuhá zadní náprava pro typy 2.8 a 3.2 může být zatížena hmotností až 2000 kg, pro typ 3.5 je to již 2200 kg a pro nejtěžší verze 3300 kg. Je odpružena konzervativně - podélně uloženými listovými pružinami s progresivní charakteristikou. Stabilizátor má průměr 25 mm.

Koncern Renault Trucks rád upozorňuje na kvalitu a výkon brzdových soustav svých vozidel, protože je to jejich tradiční klad. V tomto případě použili tvůrci kotouče na všech kolech (vpředu s vnitřním chlazením) a elektronické systémy ABS i EBD poslední generace, což přináší velmi dobrých 44 m brzdné dráhy z rychlosti 100 km/h do zastavení plně zatíženého vozidla o celkové hmotnosti 4500 kg!

V technických údajích uvádíme příklad specifikace vozidla větších rozměrů a výkonových parametrů.

TECHNICKÉ ÚDAJE MAXITY 150.45/6 L3
MotorDXi 3150 Euro 4
Typpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Vrtání a zdvih96x102 mm
Zdvihový objem2953 cm3
Rozvod ventilůOHC
Chlazeníkapalinou
Vstřik palivacommon rail
Největší výkon110 kW při 3400 ot/min
Točivý moment350 N.m pň 1600-2400 ot/min
Převodovkašestistupňová
Znak náprav4x2
Brzdykotoučové s ABS
Provozní hmotnost1869 kg
Celková hmotnost4500 kg
Rozvor náprav3400 mm
Rozchod kol P/Z1570/1492 mm
Délka vozidla6673 mm
Světlá výška145 mm
Pneu195/70 R15
Karoseriedvoumístná trambusová
Objem nádrže paliva90 l

Text: Ondřej Horský

Foto: archiv

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

ČSSD požaduje povinné odstoupení pro odsouzeného člena vlády. ANO to odmítá ČSSD požaduje povinné odstoupení pro odsouzeného člena vlády. ANO to odmítá

Před vyjednáváním o vládě se zástupci ANO a ČSSD nadále…

Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý

Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes

Luxusní verze dodávky Trafic převeze až devět pasažérů.…

Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

 



 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Dnes 19:51

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci propukli v pláč! Bez tebe to není ono, vzlykají

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci…

„Pošta, pošta, žluté auto má…“ Touto autorskou písní soutěžící Ladislav Angyal (19) totálně odzbrojil nejen…

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Buďte ve střehu! varuje rapper Rytmus. Chce ovládnout slovenské MMA

Buďte ve střehu! varuje rapper Rytmus. Chce…

Na slovenské hudební scéně nerezonuje žádné jméno, tak jako jeho. Patrik „Rytmus“ Vrbovský jako rapper dokázal,…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…