Renault Maxity: Univerzální distributor

Renault Maxity: Univerzální distributor

 
 

Renault Trucks vyslal do světa novou řadu vozidel s typovým označením Maxity. Ta zapadá do kategorie 2800 až 4500 kg celkové hmotnosti.

Novinku, figurující přibližně mezi typy Trafic a Mascott, charakterizuje klasická koncepce stavby s rámovým podvozkem, tuhými nápravami, trambusovou budkou řidiče, motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy. Tvůrci usilovali o konstrukci preferující ovladatelnost kompaktního vozidla, co nejlepší poměr provozní a celkové hmotnosti, variabilita nástaveb, provozní efektivita, ale také pohodlí posádky v distribučním provozu. Neposledním úkolem byl pak vzhledný design, který hraje stále větší roli. Nejbližším soupeřem je koncernový sourozenec Nissan Cabstar, vzdálenějším pak například Mercedes-Benz Sprinter, nebo velké verze Fordu Transit.

Maxity zaujme šířkou pouhých 1870 mm, což mu spolu s velikým rejdem předních kol poskytuje skvělý obrysový poloměr otáčení jen 4800 mm (při krátkém rozvoru). V optimální kombinaci nabízí však užitečnou hmotnost 1820 kg, což s přihlédnutím k malé spotřebě paliva znamená příznivé provozní náklady - dnes nejsledovanější parametr.

Vozidlo nesporně pohledné, střízlivých linií a jasně užitkového charakteru, má kubické tvary budky řidiče. Odvážným krokem je volba extrémně velkých světlometů, respektive jejich zasklení (vlastní světlomety mají obvyklý rozměr a jsou umístěny v nejnižší části krytů).

V interiéru byl každý detail podřízen pohodlí posádky zejména s ohledem na distribuční využití, usnadnění veškerých pracovních činností řidiče a spolujezdce i při delším pobytu „na palubě". Kabinu výrobce vybavil mnoha odkládacími prostory a schránkami i důmyslnými praktickými detaily, volbě materiálů dominuje ohled na pevnost, robustnost a životnost.

Přes minimalizované vnější rozměry budky řidiče 1754 x 1870 x 2135 mm je interiér až velkoryse prostorný (vnitřní šířka například 1645 mm) a rozsáhlé zasklení poskytuje vynikající výhled všemi směry - vpřed 75,5°, vlevo 81,5°, vpravo 35,0°. Samozřejmostí je široká nastavitelnost sedadla řidiče, ale i volantu ve dvou rovinách, nechybí centrální zamykám, elektrické spouštění oken nebo množství madel na stěnách a v okolí dveří.

Uživatel může volit ze dvou převodovek s přímým řazením kombinovatelných se všemi motory. Jako základní pětistupňová, pro těžší provozní podmínky šestistupňová, jejíž první stupeň lze užít i pro pracovní pojezd. Stálý převod zadní nápravy je k dispozici ve třech verzích - 4,111, 4,375 či 4,625 podle toho, jaký charakter provozu uživatel očekává. Krátký především pro spojení s motorem typu 110 a hmotností vozidla 3500 kg (zejména pak u komunálních typů), respektive pro nasazení v hornatém prostředí.

Moderní přední náprava s nezávislým zavěšením kol na trojúhelníkových příčných ramenech je postavena pro zatížení až 1750 kg. Tomu odpovídá také dimenzování mohutného příčného zkrutného stabilizátoru o průměru 26 mm. Tuhá zadní náprava pro typy 2.8 a 3.2 může být zatížena hmotností až 2000 kg, pro typ 3.5 je to již 2200 kg a pro nejtěžší verze 3300 kg. Je odpružena konzervativně - podélně uloženými listovými pružinami s progresivní charakteristikou. Stabilizátor má průměr 25 mm.

Koncern Renault Trucks rád upozorňuje na kvalitu a výkon brzdových soustav svých vozidel, protože je to jejich tradiční klad. V tomto případě použili tvůrci kotouče na všech kolech (vpředu s vnitřním chlazením) a elektronické systémy ABS i EBD poslední generace, což přináší velmi dobrých 44 m brzdné dráhy z rychlosti 100 km/h do zastavení plně zatíženého vozidla o celkové hmotnosti 4500 kg!

V technických údajích uvádíme příklad specifikace vozidla větších rozměrů a výkonových parametrů.

TECHNICKÉ ÚDAJE MAXITY 150.45/6 L3
MotorDXi 3150 Euro 4
Typpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Vrtání a zdvih96x102 mm
Zdvihový objem2953 cm3
Rozvod ventilůOHC
Chlazeníkapalinou
Vstřik palivacommon rail
Největší výkon110 kW při 3400 ot/min
Točivý moment350 N.m pň 1600-2400 ot/min
Převodovkašestistupňová
Znak náprav4x2
Brzdykotoučové s ABS
Provozní hmotnost1869 kg
Celková hmotnost4500 kg
Rozvor náprav3400 mm
Rozchod kol P/Z1570/1492 mm
Délka vozidla6673 mm
Světlá výška145 mm
Pneu195/70 R15
Karoseriedvoumístná trambusová
Objem nádrže paliva90 l

Text: Ondřej Horský

Foto: archiv

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes

Luxusní verze dodávky Trafic převeze až devět pasažérů.…

Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo Piráti? Podívejte se

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo…

Lídři největších politických stran se v průběhu kampaně vyjadřovali k možné povolební spolupráci. Kdo s kým by…

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…