reklama


Renault Maxity: Univerzální distributor

Renault Maxity: Univerzální distributor

 
 

Renault Trucks vyslal do světa novou řadu vozidel s typovým označením Maxity. Ta zapadá do kategorie 2800 až 4500 kg celkové hmotnosti.

Novinku, figurující přibližně mezi typy Trafic a Mascott, charakterizuje klasická koncepce stavby s rámovým podvozkem, tuhými nápravami, trambusovou budkou řidiče, motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy. Tvůrci usilovali o konstrukci preferující ovladatelnost kompaktního vozidla, co nejlepší poměr provozní a celkové hmotnosti, variabilita nástaveb, provozní efektivita, ale také pohodlí posádky v distribučním provozu. Neposledním úkolem byl pak vzhledný design, který hraje stále větší roli. Nejbližším soupeřem je koncernový sourozenec Nissan Cabstar, vzdálenějším pak například Mercedes-Benz Sprinter, nebo velké verze Fordu Transit.

Maxity zaujme šířkou pouhých 1870 mm, což mu spolu s velikým rejdem předních kol poskytuje skvělý obrysový poloměr otáčení jen 4800 mm (při krátkém rozvoru). V optimální kombinaci nabízí však užitečnou hmotnost 1820 kg, což s přihlédnutím k malé spotřebě paliva znamená příznivé provozní náklady - dnes nejsledovanější parametr.

Vozidlo nesporně pohledné, střízlivých linií a jasně užitkového charakteru, má kubické tvary budky řidiče. Odvážným krokem je volba extrémně velkých světlometů, respektive jejich zasklení (vlastní světlomety mají obvyklý rozměr a jsou umístěny v nejnižší části krytů).

V interiéru byl každý detail podřízen pohodlí posádky zejména s ohledem na distribuční využití, usnadnění veškerých pracovních činností řidiče a spolujezdce i při delším pobytu „na palubě". Kabinu výrobce vybavil mnoha odkládacími prostory a schránkami i důmyslnými praktickými detaily, volbě materiálů dominuje ohled na pevnost, robustnost a životnost.

Přes minimalizované vnější rozměry budky řidiče 1754 x 1870 x 2135 mm je interiér až velkoryse prostorný (vnitřní šířka například 1645 mm) a rozsáhlé zasklení poskytuje vynikající výhled všemi směry - vpřed 75,5°, vlevo 81,5°, vpravo 35,0°. Samozřejmostí je široká nastavitelnost sedadla řidiče, ale i volantu ve dvou rovinách, nechybí centrální zamykám, elektrické spouštění oken nebo množství madel na stěnách a v okolí dveří.

Uživatel může volit ze dvou převodovek s přímým řazením kombinovatelných se všemi motory. Jako základní pětistupňová, pro těžší provozní podmínky šestistupňová, jejíž první stupeň lze užít i pro pracovní pojezd. Stálý převod zadní nápravy je k dispozici ve třech verzích - 4,111, 4,375 či 4,625 podle toho, jaký charakter provozu uživatel očekává. Krátký především pro spojení s motorem typu 110 a hmotností vozidla 3500 kg (zejména pak u komunálních typů), respektive pro nasazení v hornatém prostředí.

Moderní přední náprava s nezávislým zavěšením kol na trojúhelníkových příčných ramenech je postavena pro zatížení až 1750 kg. Tomu odpovídá také dimenzování mohutného příčného zkrutného stabilizátoru o průměru 26 mm. Tuhá zadní náprava pro typy 2.8 a 3.2 může být zatížena hmotností až 2000 kg, pro typ 3.5 je to již 2200 kg a pro nejtěžší verze 3300 kg. Je odpružena konzervativně - podélně uloženými listovými pružinami s progresivní charakteristikou. Stabilizátor má průměr 25 mm.

Koncern Renault Trucks rád upozorňuje na kvalitu a výkon brzdových soustav svých vozidel, protože je to jejich tradiční klad. V tomto případě použili tvůrci kotouče na všech kolech (vpředu s vnitřním chlazením) a elektronické systémy ABS i EBD poslední generace, což přináší velmi dobrých 44 m brzdné dráhy z rychlosti 100 km/h do zastavení plně zatíženého vozidla o celkové hmotnosti 4500 kg!

V technických údajích uvádíme příklad specifikace vozidla větších rozměrů a výkonových parametrů.

TECHNICKÉ ÚDAJE MAXITY 150.45/6 L3
MotorDXi 3150 Euro 4
Typpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Vrtání a zdvih96x102 mm
Zdvihový objem2953 cm3
Rozvod ventilůOHC
Chlazeníkapalinou
Vstřik palivacommon rail
Největší výkon110 kW při 3400 ot/min
Točivý moment350 N.m pň 1600-2400 ot/min
Převodovkašestistupňová
Znak náprav4x2
Brzdykotoučové s ABS
Provozní hmotnost1869 kg
Celková hmotnost4500 kg
Rozvor náprav3400 mm
Rozchod kol P/Z1570/1492 mm
Délka vozidla6673 mm
Světlá výška145 mm
Pneu195/70 R15
Karoseriedvoumístná trambusová
Objem nádrže paliva90 l

Text: Ondřej Horský

Foto: archiv

 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku

Své angažmá v různých formulových sériích chce Renault…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Video z bytu, kde má Míša domov: Co dělala, když se nikdo nedíval? To vás překvapí

Video z bytu, kde má Míša domov: Co dělala, když se…

Miška Muzika, tak si pohřešovaná Míša Muzikářová (12) říkala při tvorbě tanečních videí, která byla jejím velkým…

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

 

iSport.cz

Puskarčíková ztratila výhru v poslední střelbě. Už mě brněla levá noha

Puskarčíková ztratila výhru v poslední střelbě. Už…

Jela fatastický závod. Trať na 15 kilometrů vytrvalostně Evě Puskarčíkové sedla. Tři fantastické střelecké…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama