Renault Maxity: Univerzální distributor

Renault Maxity: Univerzální distributor

 
 

Renault Trucks vyslal do světa novou řadu vozidel s typovým označením Maxity. Ta zapadá do kategorie 2800 až 4500 kg celkové hmotnosti.

Novinku, figurující přibližně mezi typy Trafic a Mascott, charakterizuje klasická koncepce stavby s rámovým podvozkem, tuhými nápravami, trambusovou budkou řidiče, motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy. Tvůrci usilovali o konstrukci preferující ovladatelnost kompaktního vozidla, co nejlepší poměr provozní a celkové hmotnosti, variabilita nástaveb, provozní efektivita, ale také pohodlí posádky v distribučním provozu. Neposledním úkolem byl pak vzhledný design, který hraje stále větší roli. Nejbližším soupeřem je koncernový sourozenec Nissan Cabstar, vzdálenějším pak například Mercedes-Benz Sprinter, nebo velké verze Fordu Transit.

Maxity zaujme šířkou pouhých 1870 mm, což mu spolu s velikým rejdem předních kol poskytuje skvělý obrysový poloměr otáčení jen 4800 mm (při krátkém rozvoru). V optimální kombinaci nabízí však užitečnou hmotnost 1820 kg, což s přihlédnutím k malé spotřebě paliva znamená příznivé provozní náklady - dnes nejsledovanější parametr.

Vozidlo nesporně pohledné, střízlivých linií a jasně užitkového charakteru, má kubické tvary budky řidiče. Odvážným krokem je volba extrémně velkých světlometů, respektive jejich zasklení (vlastní světlomety mají obvyklý rozměr a jsou umístěny v nejnižší části krytů).

V interiéru byl každý detail podřízen pohodlí posádky zejména s ohledem na distribuční využití, usnadnění veškerých pracovních činností řidiče a spolujezdce i při delším pobytu „na palubě". Kabinu výrobce vybavil mnoha odkládacími prostory a schránkami i důmyslnými praktickými detaily, volbě materiálů dominuje ohled na pevnost, robustnost a životnost.

Přes minimalizované vnější rozměry budky řidiče 1754 x 1870 x 2135 mm je interiér až velkoryse prostorný (vnitřní šířka například 1645 mm) a rozsáhlé zasklení poskytuje vynikající výhled všemi směry - vpřed 75,5°, vlevo 81,5°, vpravo 35,0°. Samozřejmostí je široká nastavitelnost sedadla řidiče, ale i volantu ve dvou rovinách, nechybí centrální zamykám, elektrické spouštění oken nebo množství madel na stěnách a v okolí dveří.

Uživatel může volit ze dvou převodovek s přímým řazením kombinovatelných se všemi motory. Jako základní pětistupňová, pro těžší provozní podmínky šestistupňová, jejíž první stupeň lze užít i pro pracovní pojezd. Stálý převod zadní nápravy je k dispozici ve třech verzích - 4,111, 4,375 či 4,625 podle toho, jaký charakter provozu uživatel očekává. Krátký především pro spojení s motorem typu 110 a hmotností vozidla 3500 kg (zejména pak u komunálních typů), respektive pro nasazení v hornatém prostředí.

Moderní přední náprava s nezávislým zavěšením kol na trojúhelníkových příčných ramenech je postavena pro zatížení až 1750 kg. Tomu odpovídá také dimenzování mohutného příčného zkrutného stabilizátoru o průměru 26 mm. Tuhá zadní náprava pro typy 2.8 a 3.2 může být zatížena hmotností až 2000 kg, pro typ 3.5 je to již 2200 kg a pro nejtěžší verze 3300 kg. Je odpružena konzervativně - podélně uloženými listovými pružinami s progresivní charakteristikou. Stabilizátor má průměr 25 mm.

Koncern Renault Trucks rád upozorňuje na kvalitu a výkon brzdových soustav svých vozidel, protože je to jejich tradiční klad. V tomto případě použili tvůrci kotouče na všech kolech (vpředu s vnitřním chlazením) a elektronické systémy ABS i EBD poslední generace, což přináší velmi dobrých 44 m brzdné dráhy z rychlosti 100 km/h do zastavení plně zatíženého vozidla o celkové hmotnosti 4500 kg!

V technických údajích uvádíme příklad specifikace vozidla větších rozměrů a výkonových parametrů.

TECHNICKÉ ÚDAJE MAXITY 150.45/6 L3
MotorDXi 3150 Euro 4
Typpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Vrtání a zdvih96x102 mm
Zdvihový objem2953 cm3
Rozvod ventilůOHC
Chlazeníkapalinou
Vstřik palivacommon rail
Největší výkon110 kW při 3400 ot/min
Točivý moment350 N.m pň 1600-2400 ot/min
Převodovkašestistupňová
Znak náprav4x2
Brzdykotoučové s ABS
Provozní hmotnost1869 kg
Celková hmotnost4500 kg
Rozvor náprav3400 mm
Rozchod kol P/Z1570/1492 mm
Délka vozidla6673 mm
Světlá výška145 mm
Pneu195/70 R15
Karoseriedvoumístná trambusová
Objem nádrže paliva90 l

Text: Ondřej Horský

Foto: archiv

V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy

Část areálu podniku Severochema v Liberci je v plamenech.…

Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum

Sněmovní volby by nyní vyhrálo hnutí ANO se ziskem 28,5…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok

Téměř 80 procent developerů chce letos v Praze zvýšit…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes

Luxusní verze dodávky Trafic převeze až devět pasažérů.…

Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

 



 
Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

VW Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

Dnes 10:52

Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové přeplňované srdce zcela jiné možnosti.




Blesk.cz

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

V pondělí až 32, v úterý až 31, ve středu až 27, ve čtvrtek až 26 a v pátek až 27 stupňů Celsia. Takové jsou…

Zeman v Brně: Zastupitelé ho »zazdili«, s urážkami ho vítali demonstranti

Zeman v Brně: Zastupitelé ho »zazdili«, s urážkami…

Neslavně začala návštěva prezidenta Miloše Zemana na jižní Moravě. Při příjezdu k brněnskému hejtmanství jej…

 

iSport.cz

Unikátní bitva oštěpařů na Zlaté tretře. Železného Češi vyzvou Německo

Unikátní bitva oštěpařů na Zlaté tretře. Železného…

Zlatá tretra Ostrava přichází s unikátní atletickou novinkou. V 56. ročníku (28. června 2017) se na Městském…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…

Alena Doláková z Hollywoodu:  Můj LaLa Land nejen s Emmou Stoneovou

Alena Doláková z Hollywoodu: Můj LaLa Land nejen s…

Mladá česká herečka Alena Doláková sice žije v L.A., o čemž každý týden píše na reflex.cz, ale někdy taky musí…