USA: další zvýhodnění pro Toyotu Prius
Řidiči jedoucí s Toyotou Prius po dálnicích v americkém státě California mohou využívat také pruhy vyhrazené automobilům s více než dvěma cestujícími.
Hustý dálniční provoz způsobuje v extrémním případě jízdu v pomalu jednoucí koloně, která se může také zcela zastavit. To všichni známe.
Na amerických dálnicích je na mnoha místech v okolí městských aglomerací zaveden jízdní pruh, v němž mohou jet pouze vozidla, v nichž cestuje řidič a jeden, dva nebo tři další cestující. Vzhledem k tomu, že v USA jezdí v takovém obsazení asi 5-10 % vozidel, existuje značná pravděpodobnost, že s lépe využitým vozidlem se na místo určení dostanete snáze i ve špičce, kdy jsou všechny jízdní pruhy plně obsazeny popojíždějícími auty.
S příchodem hybridních vozidel zavádí americký stát California možnost využít tyto HOV (High Occupancy Vehicle) pruhy také řidičům Toyoty Prius, aniž by museli mít na palubě další cestující. Zdůvodnění spočívá v podstatně nižších emisích resp. v nižší spotřebě paliva ve srovnání s ostatními běžně používanými vozy na silnicích v USA.
Prius se prodává v Kalifornii od roku 2000 a do června 2005 se prodalo takřka 60 tisíc těchto hybridních Toyot.
Zvýhodnění v používání jízdních pruhů je již druhou cestou jak se snaží místní nebo národní úřady v USA podpořit zájem o hybridní automobily. Již dříve byl oznámen záměr od 1.ledna 2006 finančně dotovat koncové ceny hybridních Toyot částkou 2000-3000 USD a kompenzovat tak zákazníkům vyšší cenu oproti automobilům srovnatelné velikosti.
Česká Toyota úsiluje o pozornost českých vládních a místních úřadů již od zahájení prodeje hybridních automobilů na českém trhu, ale zatím se na činy ministertstev, krajských úřadů nebo magistrátů stále čeká.