Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

USA: další zvýhodnění pro Toyotu Prius

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Řidiči jedoucí s Toyotou Prius v americkém státě California mohou využívat také pruhy vyhrazené automobilům s více než dvěma cestujícími.

Řidiči jedoucí s Toyotou Prius po dálnicích v americkém státě California mohou využívat také pruhy vyhrazené automobilům s více než dvěma cestujícími.

Hustý dálniční provoz způsobuje v extrémním případě jízdu v pomalu jednoucí koloně, která se může také zcela zastavit. To všichni známe.

Na amerických dálnicích je na mnoha místech v okolí městských aglomerací zaveden jízdní pruh, v němž mohou jet pouze vozidla, v nichž cestuje řidič a jeden, dva nebo tři další cestující. Vzhledem k tomu, že v USA jezdí v takovém obsazení asi 5-10 % vozidel, existuje značná pravděpodobnost, že s lépe využitým vozidlem se na místo určení dostanete snáze i ve špičce, kdy jsou všechny jízdní pruhy plně obsazeny popojíždějícími auty.

S příchodem hybridních vozidel zavádí americký stát California možnost využít tyto HOV (High Occupancy Vehicle) pruhy také řidičům Toyoty Prius, aniž by museli mít na palubě další cestující. Zdůvodnění spočívá v podstatně nižších emisích resp. v nižší spotřebě paliva ve srovnání s ostatními běžně používanými vozy na silnicích v USA.

Prius se prodává v Kalifornii od roku 2000 a do června 2005 se prodalo takřka 60 tisíc těchto hybridních Toyot.

Zvýhodnění v používání jízdních pruhů je již druhou cestou jak se snaží místní nebo národní úřady v USA podpořit zájem o hybridní automobily. Již dříve byl oznámen záměr od 1.ledna 2006 finančně dotovat koncové ceny hybridních Toyot částkou 2000-3000 USD a kompenzovat tak zákazníkům vyšší cenu oproti automobilům srovnatelné velikosti.

Česká Toyota úsiluje o pozornost českých vládních a místních úřadů již od zahájení prodeje hybridních automobilů na českém trhu, ale zatím se na činy ministertstev, krajských úřadů nebo magistrátů stále čeká.

Test Toyoty Prius v magazínu Auto.cz

Ondřej Láník
Diskuze (28)
15. 8. 2005 22:07
Re: BLBO-DAŇ
Jo, na tohle tě užije
15. 8. 2005 17:32
Re: BLBO-DAŇ
Klidně spi dál... soudím, že na vedlejšák na ministerstvu financí neděláš... i když dneska... Jen jednu větu - existuje silniční daň, mrkni na to, pak to tu můžem rozebrat. To si jako představuješ, že by ti výši daně stanovil technik v STK. O tomhle neuvažuje snad ani Castro, a že ten má myšlénky...
15. 8. 2005 15:29
BLBO-DAŇ
Jak tak pročítám diskuzi, napadá mě, že by nebylo úplně od věci zdanit myšlénky. Prostě čím větší blbost, tím vyšší daně Ježišmarja, jak může někdo sem přijít s nápadem, zdanit čoud z vejfuku. To jako podle barvy dýmu bychom měli vyměřovaný daně. Nebo podle ujetejch kilometrů? to by na tom želvaVTI vydělal. To je nespravedlivé Nejlepší bude, jak píše Lones, ponechat to na peněžence - buď máš a jezdíš, nebo nemáš a sáňkuješ. Miluji ekoterminatory, co snídaj zásadně jogurty dopovaný vlastním spermatem...