V Číně se loni prodalo 20 milionů vozů, nejprodávanější je Ford Focus
Dvacetimilionová bilance představuje oproti roku 2012 nárůst o 12%. Ve srovnání s Amerikou vede Čína o více než 4,5 milionu vozidel, zhruba 40% z celkového počtu přitom pochází od lokálních výrobců. Přesto byl tržní podíl čínských automobilek ve srovnání s rokem 2012 o 3,6 % nižší, což nahrává koncernům General Motors, Volkswagen nebo také Toyotě, Hondě a Fordu.
Poslední jmenovaný výrobce si navíc může mnout ruce. Ve dvacetimilionovém počtu prodaných vozů totiž zastupuje téměř 936.000 modelů, což značí nárůst o 49 %. Nejprodávanějším vozem v zemi se stal Ford Focus (asi 403.000 kusů), následovaný Volkswagenem Lavida a Buickem Excelle. Významný nárůst si však připsala také Honda
Německý automobilový koncern Volkswagen se však v Číně nenechal zahanbit. Loni se zde stal nejprodávanější značkou (2,4 milionu vozů), s 918.000 vozidly válí i Toyota nebo Honda (757.000 vozů, nárůst 26%).