Válka Germánů pokračuje, BMW 9 se postaví S-Klasse od Maybachu
Mnichov si s Untertürkheimem nedaruje ani jedno celosvětově zaregistrované auto. Modrobílá „roztočená vrtule“ (byl to přece původně marketingový výklad!) i trojcípá hvězda společně pronikají do segmentů, které ještě před 25 lety nechávali jiným. Nebo byste tehdy tipovali, že budou vyrábět minivany a SUV, dočkáme se třeba předního pohonu nebo dokonce tříválcových motorů? Těžko...
Jenže oni spolu svedou bitvu i v třídě skutečně luxusních limuzín. Tam má rozhodně tradici Mercedes-Benz, vzpomeňme například slavnou šestistovku W100. A teď se pokouší o znovuvzkříšení Maybachu, které se napoprvé úplně nepovedlo, série 240 skončila komerčním propadákem. Jak se bude obchodně dařit nové dlouhé S-Klasse s oběma logy, to zatím nevíme. Ovšem právě té se chtějí Bavoři se svou novou devítkovou řadou postavit, až dosud nic luxusnějšího než sedmičku nabídnout nemohli. Také nastupující šéf automobilky Harald Krueger (svou funkci začne vykonávat v květnu) je jejím velkým fanouškem. To znamená, že má posvěcení z nejvyšších míst, jen není dosud jasné, zda projekt dostal skutečně zelenou. A aby příliš „nelezla do zelí“ koncernovému britskému aristokratovi se dvěma R, na to už si Němci dají určitě pozor.
Devátá série se objeví v produkčním hávu během roku 2017. Zcela jistě převezme tvary konceptu Vision Future Luxury, který byl představen loni v dubnu na autosalonu v Pekingu. I když se o něm Adrian van Hooydonk tehdy vyjádřil, že si jej rozhodně boháči nekoupí. Vnější design je dílem týmu vedeného Karimem Habibem. Čekejme tudíž skutečně luxusní koráb s délkou až 5,5 m (o 28 cm přeroste sedmičku s delším rozvorem), laserovými předními světlomety a zadními OLED. Jen futuristické karbonové sloupky B zůstanou doménou studie, sériová verze určitě dostane konvenční. V prototypu jsou k nim připevněna sedadla. Sebevražedné dveře ovšem dle zprávy z BMW Blogu vniveč nepřijdou!
Struktura samotného jinak vysoce kvalitního interiéru z uhlíkových kompozitů a hliníku rovněž asi nepřežije, nebo alespoň nebude tak vystavená na odiv. O digitální přístrojovou desku s 3D grafikou a hlasovým ovládáním, chytrý head-up displej, dotykový iDrive Touch pro spolujezdce, tablet a další obrazovky pro zadní pasažéry, balíček ConnectedDrive, natožpak všemožné elektronické asistenty určitě nepřijdeme. Minimálně ta nejdražší verze je dostane, na co by je jinak u BMW vyvíjeli a mrhali zbytečně penězi? A Audi? To zůstává v tomto boji stranou. Volkswagen má evidentně jiné priority...