Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SRT Viper 2013: Odhalování začíná

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 31. 1. 2012 • 20:02
43
2
Zobrazit náhledy (43)
Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper
Chrysler Group začíná pomalu vypouštět na světlo třetí generaci Viperu. Světová premiéra je naplánována na letošní dubnový autosalon v New Yorku.

Ralph Gilles, šéf SRT Brand and Motorsports, již koncem loňského roku potvrdil, že v druhé polovině roku 2012 začne výroba třetí generace slavného sporťáku Viper. Zatímco první a druhá generace byly nabízeny pod značky Chrysler a Dodge (v závislosti na trhu), tak nová generace jako první samostatný model ponese značku SRT.

Na své předky má nový Viper navázat koncepcí i svými výkony a jak naznačuje první oficiální náhled, tak i designem. Linie předních partií jsou čistou evolucí tvarů první i druhé generace. Odkazem na oblíbené kupé Viper GTS vyráběné v letech 1996 až 2002 i na obě karosářské verze druhé generace je vstup vzduch za znakem na přídí kapoty. Na obě předchozí generace Viperů s pevnou střechou novinka naváže i tvarem střechy. Novinkou jsou hlavní světlomety s LED pro denní svícení.

Prozatím neoficiální jsou i nadále informace o vidlicovém desetiválci s objemem 8,7 litru uloženém pod dlouhou přední kapotou. Pokud bude tento motor pohánět nový Viper, pak by se měl jeho výkon pohybovat mezi 485-503 kW (659-683 k). Poprvé v historii tohoto modelu má být ve výbavě kontrola trakce.

SRT Viper bude vyráběn v továrně Conner Avenue v Detroitu, kde se od roku 1995 vyráběly i předchozí dvě generace Dodge Viperu. Výroba té první byla zahájena již v roce 1992, první zmije však byly montovány v továrně New Mack. Celkem bylo vyrobeno 28.056 exemplářů dvou generací Dodge Viper, 22.070 z nich vzniklo v Conner Avenue.

Továrna Conner Avenue byla po ukončení výroby Dodge Viper v červenci 2010 nevyužita. Vedle zmijí odtud mezi květnem 1997 a únorem 2002 vyjížděly i netradiční roadstery Plymouth Prowler. Kvůli plánovanému znovuzahájení provozu v Conner Avenue najal Chrysler 150 nových zaměstnanců, kteří jsou již od loňského podzimu zaškolováni pro účely výroby.

Chrysler Group v loňském roce provedl několik změn ve vedení svých značek a z označení SRT (Street and Racing Technology) se stala samostatná divize. Americký koncern má s SRT velké plány, model Viper bude vlajkovou lodí této značky.

O tom, že Viper už nebude Dodge ale SRT, samozřejmě rozhodlo marketingové oddělení Chrysler Group. Podle plánů koncernu má vypuštění Dodge z názvu auta mnoho výhod. Automobil prý díky tomu zláká i zákazníky, u kterých jméno Dodge dosud vyvolávalo negativní asociace. Zákazníci navíc za automobil budou ochotni zaplatit vyšší částku a co víc, nový Viper se bude moci prodávat i v showroomech jiných značek koncernu, například v zastoupeních Alfy Romeo nebo Maserati.

Související články

Témata
31. 1. 2012 16:51
Re: Zmije se vrací
U Viperu se nebojím napsat žijící legenda. Jako víc aut ze za oceánu, tohle má koule. Proti "dokonalé" evropě výborný protiklad.
Avatar - Barrichello
31. 1. 2012 15:41
Zmije se vrací
sem zvědav na finálovou podobu a zda bude podovozek od Mercedesu, resp. zda to bude ten podvozek původně plánovaný, na kterém se chrysler podílel a v současnsti ho využívá MB.

Kontrola trakce, ABS atd. to auto přiblíží zas většímu počtu zákazníků, ještě by mohli udělat nějakou verzi s automatem a řazením pádly....
Články odjinud