Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen buduje alianci s Fordem, v USA může použít jeho závody

Diskuze (7)
Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může využít její závody. Po jednání v Bílém domě to prohlásil šéf VW Herbert Diess.

Německá firma zvažuje také výstavbu druhého závodu v USA, uvedla agentura Reuters.

S čelnými představiteli německých automobilek Volkswagen, BMW a Daimler jednal také prezident Donald Trump. Podle prohlášení Bílého domu představil lídrům společností "svou představu toho, jak všechny automobilky vyrábějí ve Spojených státech a vytvářejí vstřícnější obchodní prostředí".

Šéfové automobilek byli pozváni, aby se zúčastnili řady setkání s prezidentovými nejvyššími ekonomickými poradci a jednali o investičních příležitostech ve Spojených státech, včetně výroby a výzkumu a vývoje, uvedl Bílý dům.

"Jsme v poměrně pokročilých jednáních se společností Ford, abychom skutečně vybudovali globální automobilovou alianci, která by také posílila americký automobilový průmysl," řekl Diess. Americká automobilka jednání nekomentovala, už dříve ale uvedla, že s VW jedná o spolupráci v řadě oblastí.

Volkswagen má montážní závod v městě Chattanooga v Tennessee. Co se týče nového závodu, Diess uvedl, že v Tennessee o tom jedná, v úvahu ale připadají i jiné možnosti.

BMW dnešní setkání s Trumpem označila v prohlášení za konstruktivní s tím, že její šéf představil podrobnosti již loni zveřejněného plánu na rozšíření závodu ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. Zde by firma do roku 2021 chtěla investovat dalších 600 milionů dolarů a současný počet 10.000 pracovních míst zvýšit o tisícovku.

Diskuze (7)
Avatar - Barrichello
6. 12. 2018 12:37
Re: logiku to má
Ford neumí nic, jen pikapy >:D
Avatar - WinDiesel
5. 12. 2018 15:15
Re: Tato strategie se mi zamlouvá
To se nestane. Jakmile bude víc aut na elektřinu, dojde ke katastrofálnímu výpadků výběru spotřební daně z paliv. Výsledkem bude stejné zdanění elektřiny jako má nafta a benzín. Respektive stát to zdaní tak aby neměl propad příjmů, které jsou obrovské.
V ten moment budou možná EV už levnější ale prudce se zhorší náklady na palivo/elektřinu a v rámci konkurenčního boje se dostanou zpět do hry spalovací motory.
Nicméně spolupráce byla a bude. Ford se s někým musí spojit protože se rozešel s PSA. PSA se spojily s Opelem a Ford nyní nebude vyrábět dodávky spolu s 3 dalšími značkami, takže se VW nabízí - jak pro dodávky tak pro osobní automobily.
Avatar - WinDiesel
5. 12. 2018 15:10
Re: logiku to má
Mazda je volná a zaplaťpánbu zůstane volná. Vlastnická struktura neumožňuje spojení s jinou automobilkou.
Bravo Mazda, drž se i nadále stranou !!!
Jinak ale Mazda patří k zájmové skupině Toyota, není náhoda že Toyota si zvolila hybridy a Mazda diesely a vyspělé spalovací motory a elektro. Navzájem se doplňují, neútočí na sebe.
Avatar - Bubáq
5. 12. 2018 15:06
Tato strategie se mi zamlouvá
Jsem zákazník. Jako zákazník mám zájem na tom, abych měl z čeho vybírat. Pokud aliance pomůže Fordu přežít současné pro něj velmi těžké období, budu rád. Sdílení vývoje se v tomto případě neprojeví v tom, že bych snad budoucí fordy nerozeznal od volkswagenů.... to nehrozí. A v době po r. 2040, kdy VW stejně chce mít jen elektroauta (a možná také H-auta - Audi), už pohon nebude hrát žádnou roli. Jen podvozek, komfort a jedničky-nuly-jedničky. Snad bude Ford i nadále nabízet vysokou hodnotu za rozumné peníze a VW střední hodnotu za vysoké peníze. Alespoň si každý vybere.
Sdílení fabrik je skvělý nápad: lidem zůstane práce, vyšší využití kapacit se projeví v efektivitě (vyšší marže pro budoucí rozvoj) a auta se budou méně převážet z kontinentu A na kontinent B a obráceně. Jen do toho!
Avatar - Hittman
5. 12. 2018 12:20
Re: logiku to má
Doba automobilky nutí se spojovat. Třeba H-K spolkne FIAT, ještě je tu volná Mazda, atd.