Volkswagen Golf GTE: Sportovní plug-in hybrid je dražší než Golf R
Sportovní verze Volkswagenu Golf s plug-in hybridním pohonem se světu poprvé představila na jaře 2014, až nyní se však toto provedení dočkalo české ceny. Model Golf GTE je u nás možné pořídit za 1.009.900 korun.
Stanovená cena znamená, že Golf GTE je nejdražší nabízenou variantou tohoto kompaktního hatchbacku. Golf R s motorem 2.0 TSI o výkonu 221 kW a pohonem všech kol stojí 935.900 korun, elektrický e-Golf přijde na 930.900 korun. Novinku cenově překonává pouze rychlý kombík Golf R Variant za 1.054.900 korun.
Za cenu přesahující milion zákazník dostane pohonné ústrojí kombinující přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 TSI (110 kW), elektromotor se 75 kW a šestistupňovou převodovku DSG se třemi (!) spojkami. Výsledkem spolupráce dvojice motorů je kombinovaný výkon 150 kW. Udávaná kombinovaná spotřeba činí 1,5 litru na 100 km, v praxi ale bude stejně jako u ostatních plug-in hybridů nedosažitelná.
Základní výbava zahrnuje tempomat, automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, rádio s 6,5palcovým displejem nebo multifunkční volant s koženým věncem. Připlácet si je možné za zadní boční airbagy (10.100 Kč), automatický parkovací asistent (+17.500,-) nebo bi-xenonové světlomety (+34.100,-).
Ve srovnání s ostatními nabízenými variantami Golfu se GTE liší také svým vzhledem. Řešení předního nárazníku se inspirovalo u Golfu GTI, záď zdobí dvojitá koncovka výfuku. Specialitou jsou také 16palcová kola Astana. Uvnitř zase najdeme pedály z ušlechtilé oceli nebo sportovní sedadla s kostkovaným vzorem – opět ve stylu GTI. Jednotlivé detaily však používají modrou barvu, zatímco v GTI červenou.
Golf GTE dokáže ujet v elektrickém režimu až 50 kilometrů, celkový dojezd auta se tak pohybuje okolo hodnoty 940 kilometrů. Synchronní elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií s kapacitou 8,7 kWh. Akumulátor umístěný pod podlahou se skládá z 96 článků a váží 120 kilogramů. Jeho váha přispívá k nemalé pohotovostní hmotnosti 1.599 kilogramů.
Automobil nabízí několik jízdních režimů. Mezi nimi vedle elektrického a hybridního nechybí sportovní GTE mód, který využívá maximální sílu obou motorů pod kapotou – elektrického i spalovacího. Baterie se z běžné domácí zásuvky nabijí za tři hodiny a 45 minut, wall box tuto dobu zkrátí na dvě hodiny 15 minut.
Volkswagen Golf GTE – srovnání s dalšími nabízenými verzemi | ||||||
Model | Golf GTE | Golf GTI | Golf GTD | Golf R | e-Golf | Golf CNG |
Motor | 1.4 TSI + elektro. | 2.0 TSI | 2.0 TDI | 2.0 TSI | elektro. | 1.4 TGI |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x2 |
Zdvihový objem [cm3] | 1395 | 1984 | 1968 | 1984 | - | 1395 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | - | 4/4 |
Největší výkon [kW] | 150 | 162 | 135 | 221 | 85 | 81 |
Točivý moment [N.m] | ? | 350 | 380 | 380 | 270 | 200 |
Převodovka | 6DSG | 6M (6DSG) | 6M (6DSG) | 6M (6DSG) | - | 6M (7DSG) |
Max. rychlost [km/h] | 222 | 246 (244) | 230 (228) | 250 (250) | 140 | 194 (194) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,6 | 6,5 (6,5) | 7,5 (7,5) | 5,1 (4,9) | 10,4 | 10,9 (10,9) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 1,5 | 6,0 (6,3) | 4,2 (4,5) | 6,9 (6,9) | 12,7* | 5,3 (5,1) |
Pohotovostní h. [kg] | 1599 | 1351 (1370) | 1377 (1395) | 1476 (1495) | 1585 | 1324 (1346) |
Základní cena [Kč] | 1.009.900 | 655.900 | 650.900 | 935.900 | 930.900 | 507.900 |
*kWh/100 km |