Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTE: Sportovní plug-in hybrid je dražší než Golf R

David Bureš
Diskuze (42)
Volkswagen Golf je nyní možné pořídit s pěti druhy pohonu. Benzinové a dieselové verze, elektromobil a model na CNG doplňuje plug-in hybrid.

Sportovní verze Volkswagenu Golf s plug-in hybridním pohonem se světu poprvé představila na jaře 2014, až nyní se však toto provedení dočkalo české ceny. Model Golf GTE je u nás možné pořídit za 1.009.900 korun.

Stanovená cena znamená, že Golf GTE je nejdražší nabízenou variantou tohoto kompaktního hatchbacku. Golf R s motorem 2.0 TSI o výkonu 221 kW a pohonem všech kol stojí 935.900 korun, elektrický e-Golf přijde na 930.900 korun. Novinku cenově překonává pouze rychlý kombík Golf R Variant za 1.054.900 korun.

Za cenu přesahující milion zákazník dostane pohonné ústrojí kombinující přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 TSI (110 kW), elektromotor se 75 kW a šestistupňovou převodovku DSG se třemi (!) spojkami. Výsledkem spolupráce dvojice motorů je kombinovaný výkon 150 kW. Udávaná kombinovaná spotřeba činí 1,5 litru na 100 km, v praxi ale bude stejně jako u ostatních plug-in hybridů nedosažitelná.

Základní výbava zahrnuje tempomat, automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, rádio s 6,5palcovým displejem nebo multifunkční volant s koženým věncem. Připlácet si je možné za zadní boční airbagy (10.100 Kč), automatický parkovací asistent (+17.500,-) nebo bi-xenonové světlomety (+34.100,-).

Ve srovnání s ostatními nabízenými variantami Golfu se GTE liší také svým vzhledem. Řešení předního nárazníku se inspirovalo u Golfu GTI, záď zdobí dvojitá koncovka výfuku. Specialitou jsou také 16palcová kola Astana. Uvnitř zase najdeme pedály z ušlechtilé oceli nebo sportovní sedadla s kostkovaným vzorem – opět ve stylu GTI. Jednotlivé detaily však používají modrou barvu, zatímco v GTI červenou.

Golf GTE dokáže ujet v elektrickém režimu až 50 kilometrů, celkový dojezd auta se tak pohybuje okolo hodnoty 940 kilometrů. Synchronní elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií s kapacitou 8,7 kWh. Akumulátor umístěný pod podlahou se skládá z 96 článků a váží 120 kilogramů. Jeho váha přispívá k nemalé pohotovostní hmotnosti 1.599 kilogramů.

Automobil nabízí několik jízdních režimů. Mezi nimi vedle elektrického a hybridního nechybí sportovní GTE mód, který využívá maximální sílu obou motorů pod kapotou – elektrického i spalovacího. Baterie se z běžné domácí zásuvky nabijí za tři hodiny a 45 minut, wall box tuto dobu zkrátí na dvě hodiny 15 minut.

Volkswagen Golf GTE – srovnání s dalšími nabízenými verzemi
ModelGolf GTEGolf GTIGolf GTDGolf Re-GolfGolf CNG
Motor1.4 TSI + elektro.2.0 TSI2.0 TDI2.0 TSIelektro.1.4 TGI
Pohon4x24x24x24x44x24x2
Zdvihový objem [cm3]1395198419681984-1395
Válce/ventily4/44/44/44/4-4/4
Největší výkon [kW]1501621352218581
Točivý moment [N.m]?350380380270200
Převodovka6DSG6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)-6M (7DSG)
Max. rychlost [km/h]222246 (244)230 (228)250 (250)140194 (194)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,66,5 (6,5)7,5 (7,5)5,1 (4,9)10,410,9 (10,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]1,56,0 (6,3)4,2 (4,5)6,9 (6,9)12,7*5,3 (5,1)
Pohotovostní h. [kg]15991351 (1370)1377 (1395)1476 (1495)15851324 (1346)
Základní cena [Kč]1.009.900655.900650.900935.900930.900507.900
*kWh/100 km

David Bureš
Diskuze (42)
Avatar - white label
8. 12. 2015 15:59
Re: Disky Astana
Avatar - white label
8. 12. 2015 15:58
Re: Disky Astana
Kdyby se soutěžilo v disciplíně, "jak ze sebe udělat co největšího vola", byl bys konečně skutečný (aspoň v něčem) a suverénní mistr světa. :*) >:-[]
Avatar - iudex
8. 12. 2015 10:35
Re: Disky Astana
Ešte si sa nevyjadril, kto vlastne si. Si ten starý Gilgit, ktorý bol redakciou zablokovaný/vymazaný pre agresivitu a útoky na iných diskutujúcich? Starý Gilgit sa totiž po zrušení nicku sám identifikoval ako IPA. Vzápätí tu pribudol opäť nick Gilgit. (s bodkou), ktorý má ale tisíce príspevkov (ergo ide o premenovaný nick). A terajší užívateľ IPA má len 7 príspevkov, teda ide o nový nick. Každopádne všetky tri nicky spája charakteristický štýl písania: arogantný nadradený postoj, keď len on je (svetom nedocenený) odborník na automotive, k tomu typické útočenie, agresivita a urážky, kde všetci sú "vypatlánci", plus zúfalá snaha odhaliť niečo z identity ostatných prispievateľov, aby ich akože mohol odhaliť.
Btw. pamätám si, ako si tu útočil na redaktorov, ktorí vystupovali pod rôznymi nickami, resp. nick zmenili, pritom sám robíš to isté.
8. 12. 2015 08:42
Re: Cenové srovnání s GR
Jasne, s tym sa da len suhlasit. Xenony som vypichol len ako dalsi prvok v rade, ktory je defakto nutnost, takze by som ich urcite zohladnil.

Aj tak, ako pises, ide o dost rozdielne auta, takze nema zmysel hrat hru, ktory je drahsi. Aj ked pointa je mi jasna, zobrat do porovnania zakladne R-ko s "cenou od" je nefer voci GTE, ktore je stale absurdne predrazene.
Re: Disky Astana
Nevím kdo me kam vidí ale "bezdůvodné navážení do jiných nicků" je tvoje specialita, viz svého casu roznovské zvratky nicku white label útocící na nekoho kdo si dovoluje mít jiný názor na marketing firmy Hyundai nez velký pan zmrzlinár.

Vy slusnáctí lhári jako ty porád zapomínáte ze ty diskuse jsou tady a staci pár kliku aby se ukázalo jak to bylo doopravdy. Bohuzel, na internetu se (zatím) dá lhát bez jakýchkoliv dusledku a toho primitivové jako ty zneuzívají.