Volkswagen Golf GTI Clubsport: Ostré GTI vstupuje na český trh

 

Představení edice k 40. výročí modelu Golf GTI se sice odehrálo na podzim loňského roku, ale na tuzemský trh tento model vstupuje nyní v předprodeji.

Volkswagen Golf GTI Clubsport, který je nejvýkonnějším sériově vyráběným Golfem GTI v historii, lze již objednávat u českých prodejců za cenu od 789.900 Kč. Novinka přitom vedle výkonu nabízí i atraktivnější vzhled a rozšířenou standardní výbavu.

Podle konfigurátoru míří na český trh Golf GTI Clubsport s pětidveřovou karoserií a zájemci o tento model mají podobně jako u výchozího GTI možnost volby mezi verzí s šestistupňovou manuální a DSG převodovkou. V případě druhé varianty cena začíná na částce 849.900 Kč.

Výroční Golf GTI Clubsport se od standardního GTI odlišuje na první pohled díky novému přednímu nárazníku, bočním prahům, difuzoru na zádi, vícedílnému střešnímu spoileru a specifickému designu kol. Podle automobilky mají nové aerodynamické prvky na karoserii zvyšovat přítlak na stejnou úroveň jako u závodních automobilů.

Interiér pak nabízí anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, exkluzivní prahové lišty z ušlechtilé oceli s červeným nápisem GTI, červené ozdobné prošívání na sedadlech i volantu, červené lemy na bezpečnostních pásech, hlavici řadicí páky v novém designu a černé čalounění stropu.

Standardem pro Golf GTI Clubsport jsou mimo jiné 18-palcová kola Belvedere, mezi jejichž paprsky září červené brzdové třmeny, sportovní podvozek se světlou výškou nižší o 15 mm, bi-xenonové světlomety s diodami LED pro denní svícení, paket Světla a výhled, tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu a zadního okna (65% absorpce světla), zadní světlomety LED, černě lakovaná vnější zpětná zrcátka, automatická klimatizace Climatronic, audiosystém Composition Media, multifunkční sportovní volant s červeným prošíváním a logem GTI, palubní počítač Premium a tempomat.

Volkswagen Golf GTI Clubsport: Stylová oslava čtyřicátých narozenin „gétéíčka“

Pod kapotou jubilejního vydání hatchbacku pracuje přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, jehož nejvyšší výkon 195 kW (265 k) může být krátkodobě zvýšen aktivováním funkce overboost na 213 kW (290 k), přičemž maximum točivého momentu se zvýší z 350 na 380 N.m.

Zrychlení z 0 na 100 km/h díky tomu GTI Clubsport s manuální převodovkou zvládne za 5,9 s, zatímso s DSG potřebuje 6,0 s. Maximální rychlost je 250 km/h, resp. 249 km/h s DSG.

Udávaná průměrná spotřeba u manuálu pak činí 6,9 l/100 km, u automatu o 0,2 l méně. Samozřejmě mezi předními koly nechybí samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu VAQ.

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
Zdroj: Volkswagen
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf GTI Clubsport: Ostré GTI…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 







 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

Pojistit si psa, kočku nebo fretku? Víme, kolik vás to bude stát

Pojistit si psa, kočku nebo fretku? Víme, kolik vás…

Pes nebo kočka jsou pro nás součástí rodiny, a tak jim chceme dopřát to nejlepší, včetně veterinární péče, která…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…