Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTI Clubsport: Ostré GTI vstupuje na český trh

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Představení edice k 40. výročí modelu Golf GTI se sice odehrálo na podzim loňského roku, ale na tuzemský trh tento model vstupuje nyní v předprodeji.

Volkswagen Golf GTI Clubsport, který je nejvýkonnějším sériově vyráběným Golfem GTI v historii, lze již objednávat u českých prodejců za cenu od 789.900 Kč. Novinka přitom vedle výkonu nabízí i atraktivnější vzhled a rozšířenou standardní výbavu.

Podle konfigurátoru míří na český trh Golf GTI Clubsport s pětidveřovou karoserií a zájemci o tento model mají podobně jako u výchozího GTI možnost volby mezi verzí s šestistupňovou manuální a DSG převodovkou. V případě druhé varianty cena začíná na částce 849.900 Kč.

Výroční Golf GTI Clubsport se od standardního GTI odlišuje na první pohled díky novému přednímu nárazníku, bočním prahům, difuzoru na zádi, vícedílnému střešnímu spoileru a specifickému designu kol. Podle automobilky mají nové aerodynamické prvky na karoserii zvyšovat přítlak na stejnou úroveň jako u závodních automobilů.

Interiér pak nabízí anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, exkluzivní prahové lišty z ušlechtilé oceli s červeným nápisem GTI, červené ozdobné prošívání na sedadlech i volantu, červené lemy na bezpečnostních pásech, hlavici řadicí páky v novém designu a černé čalounění stropu.

Standardem pro Golf GTI Clubsport jsou mimo jiné 18-palcová kola Belvedere, mezi jejichž paprsky září červené brzdové třmeny, sportovní podvozek se světlou výškou nižší o 15 mm, bi-xenonové světlomety s diodami LED pro denní svícení, paket Světla a výhled, tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu a zadního okna (65% absorpce světla), zadní světlomety LED, černě lakovaná vnější zpětná zrcátka, automatická klimatizace Climatronic, audiosystém Composition Media, multifunkční sportovní volant s červeným prošíváním a logem GTI, palubní počítač Premium a tempomat.

Pod kapotou jubilejního vydání hatchbacku pracuje přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, jehož nejvyšší výkon 195 kW (265 k) může být krátkodobě zvýšen aktivováním funkce overboost na 213 kW (290 k), přičemž maximum točivého momentu se zvýší z 350 na 380 N.m.

Zrychlení z 0 na 100 km/h díky tomu GTI Clubsport s manuální převodovkou zvládne za 5,9 s, zatímso s DSG potřebuje 6,0 s. Maximální rychlost je 250 km/h, resp. 249 km/h s DSG.

Udávaná průměrná spotřeba u manuálu pak činí 6,9 l/100 km, u automatu o 0,2 l méně. Samozřejmě mezi předními koly nechybí samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu VAQ.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Avatar - praděda7
20. 1. 2016 13:41
Re: Brzdy
Max. velikost brzd se obvykle odvíjí od průměru nabízených ráfků. Pokud je vůz nabízen v základu se 16" koly, tak ty 312mm brzdy budou asi maximum. :-!
20. 1. 2016 07:59
Re: Proč?
.
20. 1. 2016 07:56
Re: Proč?
Jasne, ted jsi me setrel, odchazim chcipnout do housti >:D
Dik, zes mi potvrdil, ze jsem te tipoval naprosto presne :yes:
20. 1. 2016 07:52
Re: Brzdy
Ty 312mm brzdy jsou slabým článkem už od pětkové řady GTI. Potenciálu motorů 2.0 TSI 147kW - 155kW - 162kW nikdy moc neodpovídaly a proto došlo k nabídce příplatkových 340mm. Přesto souhlasím, že brzdy BREMBO 370mm jsou silným argumentem proč koupit CUPRU a nikoli CLUBSPORT.
Avatar - white label
20. 1. 2016 00:16
Re: Brzdy
To je pravda...