Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTI TCR přichází na český trh. Kolik stojí tahle exkluzivní limitka?

David Bureš
Diskuze (34)
Exkluzivní edice Golfu GTI je poháněna zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem posíleným na 213 kW.

Volkswagen si pro fanoušky zkratky GTI v předvánočním čase připravil příjemné překvapení. České zastoupení začalo přijímat objednávky na model Golf GTI TCR, nejrychlejší sériovou verzi Golfu GTI. Nový hot hatch stojí 948.900 korun.

Srdcem nové varianty je přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI naladěný na výkon 213 kW a točivý moment 370 N.m, jehož síla je posílána na přední kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.

Oproti výchozímu provedení je tak novinka podstatně dražší. Golf GTI Performance poháněný dvoulitrem o výkonu 180 kW stojí v kombinaci s DSG 824.900 korun, při objednání šestistupňového manuálu pak 764.900 Kč.

Díky posílenému motoru Golf GTI TCR zvládne jet až rychlostí 264 km/h, to když si objednáte speciální paket nabízející dále 19palcová kola a ještě dynamičtější nastavení sportovního podvozku s elektronicky řízenými tlumiči DCC. U „běžné“ verze Golfu GTI TCR je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h.

Automobil inspirovaný stejnojmenným závodním vozem pro okruhový šampionát TCR se světu poprvé ukázal v květnu, na již tradičním Setkání GTI u rakouského jezera Wörthersee, tehdy však ještě ve formě konceptu.

Volkswagen Golf GTI TCR se proti výchozí variantě na první pohled liší nově navrženým nárazníkem s ostře tvarovaným spoilerem. Rovněž nová jsou rozšíření bočních prahů, jejichž linie pokračují až k zádi. Na ně navazuje difuzor pod zadním nárazníkem s dvěma kruhovými koncovkami výfukové soustavy na okrajích. Boční plochy karoserie zdobí nápisy „TCR“ nad individualizovanými bočními prahy a dekorační fólie s typickým voštinovým vzorem GTI. Uvnitř pak najdeme sportovní sedadla čalouněná kombinací mikrovlákno/tkanina s prostředními sedacími plochami v kontrastní červené barvě

Z technických změn je nutné zmínit dva přídavné chladiče, které zaručují účinné chlazení odpovídající vyšší úrovni výkonových parametrů. Mimořádnému zatížení při sportovní jízdě odolá také vysokovýkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami. Nechybí pak ani mechanická uzávěrka diferenciálu na přední nápravě.

A výbava? VW Golf GTI TCR je mimo jiné standardně vybaven 18“ koly „Belvedere“ z lehké slitiny, sportovním podvozkem, multifunkčním sportovním volantem s věncem obšitým kůží, automatickou klimatizaci, digitální panelem přístrojů, informačním a zábavním systémem Composition Media nebo parkovacími senzory.

David Bureš
Diskuze (34)
Avatar - white label
22. 12. 2018 00:27
Re: golf gti tcr vzhled
Informace byly od prodejce, ale podle posledních info, které jsem získal, by to mělo být naopak 5dv. už v základu, takže nakonec spíš pouze 5dv.
Na fotkách je to podobné Clubsportu..., a ta 18" kola (v základu) jsou identická s 18" koly na Clubsportu (Belvedere).
Avatar - white label
21. 12. 2018 15:04
Re: golf gti tcr vzhled
A pokud máš dvě samostatné větve výfuku (např. B6 v 911), tak tam máš ty filtry (OPF/GPF) rovnou dva.
Avatar - praděda7
21. 12. 2018 14:35
Re: golf gti tcr vzhled
To je docela možné. To samé se totiž stalo i s Yarisem GRMN.... >:-[]
Avatar - praděda7
21. 12. 2018 14:25
Re: golf gti tcr vzhled
Už jsem to zmínil několikrát. S trochou občanské neposlušnosti a rozumnými investicemi můžeš mít cake and eat it too.... ;-)
Avatar - iudex
21. 12. 2018 12:59
Re: golf gti tcr vzhled
Áno, to môže byť problém, už GTI pred f/l neznelo moc zaujímavo a keď sa to má ešte utlmiť (čo ako sa zdá po inštalácii GPF je skoro pravidlo), tak to bude bieda. Snáď ale TCR nemá rovnaký výfuk ako bežné GTI. Už by som kvôli filtru ani nemohol zvuk vyriešiť jednoduchou výmenou výfuku za aftermarket cat-back, keď ten GPF je na stredovom potrubí (leda tak koncový tlmič, čo moc nepomôže). ;-\