VW Golf GTI TCR přichází na český trh. Kolik stojí tahle exkluzivní limitka?
Volkswagen si pro fanoušky zkratky GTI v předvánočním čase připravil příjemné překvapení. České zastoupení začalo přijímat objednávky na model Golf GTI TCR, nejrychlejší sériovou verzi Golfu GTI. Nový hot hatch stojí 948.900 korun.
Srdcem nové varianty je přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI naladěný na výkon 213 kW a točivý moment 370 N.m, jehož síla je posílána na přední kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.
Oproti výchozímu provedení je tak novinka podstatně dražší. Golf GTI Performance poháněný dvoulitrem o výkonu 180 kW stojí v kombinaci s DSG 824.900 korun, při objednání šestistupňového manuálu pak 764.900 Kč.
Díky posílenému motoru Golf GTI TCR zvládne jet až rychlostí 264 km/h, to když si objednáte speciální paket nabízející dále 19palcová kola a ještě dynamičtější nastavení sportovního podvozku s elektronicky řízenými tlumiči DCC. U „běžné“ verze Golfu GTI TCR je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h.
Automobil inspirovaný stejnojmenným závodním vozem pro okruhový šampionát TCR se světu poprvé ukázal v květnu, na již tradičním Setkání GTI u rakouského jezera Wörthersee, tehdy však ještě ve formě konceptu.
Volkswagen Golf GTI TCR se proti výchozí variantě na první pohled liší nově navrženým nárazníkem s ostře tvarovaným spoilerem. Rovněž nová jsou rozšíření bočních prahů, jejichž linie pokračují až k zádi. Na ně navazuje difuzor pod zadním nárazníkem s dvěma kruhovými koncovkami výfukové soustavy na okrajích. Boční plochy karoserie zdobí nápisy „TCR“ nad individualizovanými bočními prahy a dekorační fólie s typickým voštinovým vzorem GTI. Uvnitř pak najdeme sportovní sedadla čalouněná kombinací mikrovlákno/tkanina s prostředními sedacími plochami v kontrastní červené barvě
Z technických změn je nutné zmínit dva přídavné chladiče, které zaručují účinné chlazení odpovídající vyšší úrovni výkonových parametrů. Mimořádnému zatížení při sportovní jízdě odolá také vysokovýkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami. Nechybí pak ani mechanická uzávěrka diferenciálu na přední nápravě.
A výbava? VW Golf GTI TCR je mimo jiné standardně vybaven 18“ koly „Belvedere“ z lehké slitiny, sportovním podvozkem, multifunkčním sportovním volantem s věncem obšitým kůží, automatickou klimatizaci, digitální panelem přístrojů, informačním a zábavním systémem Composition Media nebo parkovacími senzory.