Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTI VIII by mohl mít až 300 koní a infotainment ovládaný gesty

Jan Mička
Diskuze (51)
Příští generace Volkswagenu Golf GTI bude zase o něco lehčí a výkonnější. Pod kapotou by měl i nadále pracovat dvoulitrový turbomotor.

Volkswagen v Česku spustil reklamní kampaň pro novou rodinku Golfů Variant – jde o verze Alltrack, GTD a R, které jsme nedávno otestovali ve Španělsku. Vzhledem ke stále se zkracujícímu životnímu cyklu nových modelů je se už ale začínají objevovat zvěsti nejen o osmé generaci Golfu, ale také ikonické verzi GTI.

Příští Volkswagen Golf GTI má být postaven na platformě MQB Evo, což nejenom zlevní výrobu, ale také sníží hmotnost. Současné informace, které uvedl server Automobilemag.com, hovoří o úspoře více než čtyřiceti kilogramů, zkrácených převisech karoserie, a samozřejmě aerodynamickém body kitu, který vůz na první pohled odliší od běžných verzí.

Interiéry nových Volkswagenů jsou pojaty spíše konzervativně a u nového Golfu GTI by tomu nemělo být jinak. Ledacos už ale mohl napovědět v lednu představený koncept Golf R Touch s trojicí rozměrných displejů a možností ovládání gesty, což usnadní ovládání a zároveň tolik nerozptýlí řidičovu pozornost. Podobné řešení však přijde již v rámci faceliftu sedmé generace Golfu, tedy alespoň podle informací britského Auto Expressu.

Otázkou ale zůstává, co se objeví pod kapotou nové generace Golfu GTI. Mysl se přiklání k downsizingu, což ovšem vyvrací Automobilemag.com. Podle něj bude kultovní hatchback stále pohánět dvoulitrové TSI, ovšem s výkonem až 300 koní, který je v současnosti vyhrazen pouze verzi R. To by stejně jako u Golfu GTI Performance nebo Seatu Leon Cupra 280 znamenalo použití chytrého předního diferenciálu VAQ, a hovoří se také o adaptivním odpružení nebo větších brzdách. Jak to ale nakonec bude, bychom se měli dozvědět někdy v roce 2019.

Jan Mička
Diskuze (51)
27. 5. 2015 15:07
Re: Pantomima úplně mimo
Uz jsem to psal - chtelo by to zmenseninu Nurburgringu, to by byla sleha :-)
Avatar - AUDIRS6
27. 5. 2015 14:24
Re: Pantomima úplně mimo
joooo, ved sam to vidis.. :-!
Ono, vrtanie 76,5 je asi maximum pripustneho pre roztec valcov 82mm.
Defakto je to taka ista hrubka steny medzi valcami 5,5 mm ako pri EA888 a vrtani 82,5 mm pri rozteci 88mm.
A ano, 1.5 TFSi uz v niecom ( koncepcnom ) pouzili. Preto ma strasne zaujima aky postoj k tomu zajujmu - ci pokracovat v 1.4 TSI R4, alebo presedlat na 1.5 TFSI R3 ...
Pri tom, ake vykony predviedli vo Viedni, tak ja by som sa zase necudoval, keby do GTi naladili tu 1.4 TSI s E-Laderom a klasickym turbom na potrebne parametre... ;-)
tym ziska buduce "R" alebo dalsie "R400" - "R500" na svojej "vynimocnosti" >:-[]

Ale neviem kde, ci na nejakom Anglickom serveri alebo kde, som teraz niekedy cital to, ze koli US trhu, kde sa preferuju vacsie objemy sa chystaju uviest na trh GTi ale s viac nez 4 valcom !!! zaznelo tam R5 ( tomu ale ani ja ani ty urcite neveris ) a aj VR6...
Pre GTi - VR6 sa mi zda byt sice "cez ciaru", no ale nikdy nevies - ked tym amikom sa pacia take blbosti... >:-[]
27. 5. 2015 14:19
Re: Nová doba?
Také patřím k té skupině, pro kterou je ovládání klimatizace (v tom širším smyslu) už za hranou.
Avatar - woody-alien
27. 5. 2015 13:53
Re: Pantomima úplně mimo
Asi koupím nějakou ruinu, postavím trať....a nazdar bazar mýtné radaro-brány a alkohol-testery. ;-)
Avatar - woody-alien
27. 5. 2015 13:50
Re: Nová doba?
No dobře, ale zatím mě to ještě nes.ere, protože to hlavní mám po ruce. Ale ta hranice je tenká, zrovna s klimou docela často šachuju. Jsem možná konzerva, ale ovládání přes dotykáč mi nevyhovuje.