Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen opravdu chystá terénní auto konkurující Defenderu. Bude to elektromobil!

David Bureš
Diskuze (4)
Chystá elektrická řada I.D. Volkswagenu má zatím čítat kompaktní hatchback, SUV nebo minivan. V budoucnu by však mohla zahrnovat také offroad!

Volkswagen nadále zvažuje, jak rozšířit své již tak bohaté portfolio. Chystá nová SUV pro Čínu, kabriolet na bázi malého SUV T-Roc nebo celou záplavu elektromobilů. Jejich součástí by přitom mohl být také terénní automobil konkurující vozům typu Land Rover Defender nebo Jeep Wrangler.

Zvažování výroby terénního automobilu s elektrickým pohonem potvrdil šéf strategie Volkswagenu Michael Jost s tím, že takový vůz by na trhu byl unikátem. „V tomto segmentu zatím nejsou žádní výrobci, kteří by měli robustní elektrické auto milující oděrky a nesoucí je jako jizvy cti,“ říká Jost.

Ve světě sice existují firmy, které postaví elektromobil z Land Roveru Defender nebo třeba Toyoty Land Cruiser 70, které jsou vhodné pro využití v dolech nebo na safari, žádný výrobce se však zatím elektrickým offroadům nevěnuje detailně.

Volkswagen by tak rád zaplnil volné místo na trhu dříve, než tak učiní někdo jiný. Land Rover podle všeho nabídne elektrickou variantu od nového Defenderu, nová americká značka Rivian pak chystá krabicovité SUV, které by mělo být v terénu také hodně schopné.

Jost dokonce přiznal, že myšlenka silně rezonuje na ústředí Volkswagenu, a tak chce značka zjistit reakce veřejnosti, zda by o takový automobil měla zájem. Dokonce byly zveřejněny první nákresy, jak by potenciální offroad s elektrickým pohonem mohl vypadat. A musíme říct, že hranatý vůz se zvláštně pojatou přídí vypadá hodně zajímavě!

Cílem je přitom použít na konstrukci robustní materiály, interiér by pak měl být podle myšlenek stratégů snadno omyvatelný. Základem by byla platforma MEB, stejně jako u dalších, koncernem chystaných elektromobilů. Baterie by měly vystačit na ujetí asi 600 kilometrů. K dispozici by mohly být dvě verze, třídveřová, dlouhá asi 4,5 metru, a pětidveřová s délkou asi 4,85 metru.

Myšlenka terénního Volkswagenu je nicméně zatím v rané fázi, a tak pokud bude vůz přece jen schválen, dočkáme se ho nejdříve v roce 2021, spíše později. Do té doby už bude elektrická řada I.D. pěkně široká. Letos dorazí její první zástupce, kompaktní hatchback I.D., nahrazující E-Golf.

Dále je potvrzen příchod crossoveru vycházejícího z konceptu I.D. Crozz a velkoprostorového modelu na bázi konceptu I.D. Buzz. Počítá se také s elektrickým sedanem (I.D. Lounge) a elektrickým kombi (že by I.D. Aeroe?), které by ale měly být nabízeny jen v Číně a USA. Mimo to se mluví ještě o malém elektrickém crossoveru.

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Bazalt
14. 1. 2019 13:04
R.I.P Defender
Deferder konkurenci mít nemůže, protože je mrtvý, o to se postarali úředníci, nechápající, že něco co je více užitkový stroj než auto nemůže opravdu obstát v ochraně chodců. Cokoliv ponese stejné jméno už rozhodně nebude THE Defender, stejně jako poslední generace Discovery není to pravé Disco.
A elektromotor v čemkoliv, co by se mělo jen přiblížit klasickému off roadu je blbost, tam se ani spotřeba nebere na kilometry ale na pracovní hodiny.
13. 1. 2019 20:18
Re: Nechystá!
U offroadu TDI smysl má ;-)
Avatar - Ada je zase tady
13. 1. 2019 20:09
Re: Nechystá!
To je jasný. Bude to mít pod kapotou motor TDI. :-!
Avatar - Bubáq
13. 1. 2019 14:15
Nechystá!
:-O