Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat R36 končí, nový Passat přijde ještě letos

Diskuze (162)
Výroba Volkswagenu Passat R36 byla ukončena, zájemci o kombi Variant R36 mají poslední šanci objednat vůz z výroby. Blíží se také konec výroby aktuálního provedení šesté generace Passatu, její nástupce se objeví ještě letos.

Volkswagen Passat R36 se představil na podzim 2007 na frankfurtském autosalonu. Jedná se o nejrychlejší provedení řady Passat, pohání jej motor 3,6 FSI VR6, který výkonem 220 kW překonává i předchozí generaci s motorem 4,0 W8 (202 kW). Standardem je pohon všech kol 4Motion se spojkou Haldex 4. generace a šestistupňová převodovka DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá Passatu R36 jen 5,6 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Na českých silnicích je Passat R36 dobře znám díky flotile těchto vozů, která patří dálniční policii. Ve službách policie operuje od konce roku 2008 celkem 16 aut. Více se o nic dočtete v článku Policejní vozy VW Passat R36 vstupují do služby.

Výroba Passatu R36 byla ukončena, zájemci o tento model proto musí hledat ve skladových zásobách automobilky a jednotlivých dealerů. Případně mají poslední šanci objednat tento model z výroby s karoserií kombi. V průběhu několika týdnů bude také ukončena výroba celé aktuální řady Passat/Passat Variant.

Nástupce se představí na podzimním autosalonu v Paříži. Kolují o něm zatím jen neoficiální informace. Místo zcela nové generace zřejmě Passat podstoupí rozsáhlou modernizaci designu. Nový tvar karoserie se bude podobat nedávno představenému Phaetonuve faceliftovaném provedení. První fotografie zveřejnil německý AutoBild.

Hlavní novinkou mezi motory bude 2,0 BiTDI, zatím nabízený jen v řadě Transporter. V Passatu bude mít výkon 162 kW a nejvyšší točivý moment 450 Nm. Poprvé se do takto velkého auta dostane také motor 1,2 TSI (77 kW), dále budou na výběr známé motory 1,4 TSI (90 kW), 1,8 TSI (118 kW), 2,0 TSI (155 kW) a pravděpodobně nakonec i 3,6 FSI z Passatu R36. Kromě 2,0 BiTDI se budou nabízet i turbodiesely 1,6 TDI a 2,0 TDI v několika výkonových variantách.

Diskuze (162)
Avatar - white label
7. 6. 2010 10:18
Re: Jako vždy
Vím o čem psal, určitě by šla spousta věcí udělat lépe, ale i hůř..., tak jako vždy..., ale i tak to bylo relativně úspěšné období na to, co tu bylo 40 let před tím...
I ta devadesátá léta byla jasně poznamenaná "destiletkama",
o kterých jsem psal já...
7. 6. 2010 07:20
Re: Jako vždy
No ona stačí klidně i Fabie SDI 8-s Tam to chce buď 3x zlomenou ruku nebo rozebrat půl auta.
7. 6. 2010 07:18
Re: Jako vždy
On psal ale o 90tých letech. Takových lidí co by je vrátili by určitě bylo víc. Asi by šlo hodně věcí udělat jinak a líp
7. 6. 2010 07:13
Re: 1,2 tsi
white label a jeho koaliční vlezdořiťové. Provádějte tady tu svoji diskuzní onanii dál. Pokud Vám přijde normální vést diskuzi tak, že napadáte a bezdůvodně zesměšňujete příspěvky ostatních, a navíc to označujete jako "tradiční lehkost a elegantní styl psaní", čiňte tak už beze mě. Respektive si najděte nějakého jiného zamindrákovaného anonyma, kterého utvrdíte v jeho slabosti a nemohoucnosti. Já jsem se pod tíhou vašich "tradičně elegantních příspěvků" naprosto psychicky rozsypal a jdu se asi zastřelit. Ale nejdřív si musím dojít koupit nový auto s adaptivním podvozkem, DSG, ESP, XDS, DPF,3 lambda sondama a 4 EGR ventilama, abych byl aspoň trochu in jako vy. V tomhle verglu co jezdím je hanba jet i do kauflandu.
Avatar - white label
5. 6. 2010 21:11
Re: BiTDI
Jasně, bude snaha konkurence dotáhnout se v této dvoulitrové třídě motorů, otázka je, jak brzo to bude, ale hlavně 23d i 250CDI jsou prémiové motorizace, podstatnější pro VW bude, komu a kdy se to podaří dostat z dvoulitru v meinstreamu... ;-)