Volkswagen Passat R36 končí, nový Passat přijde ještě letos
Volkswagen Passat R36 se představil na podzim 2007 na frankfurtském autosalonu. Jedná se o nejrychlejší provedení řady Passat, pohání jej motor 3,6 FSI VR6, který výkonem 220 kW překonává i předchozí generaci s motorem 4,0 W8 (202 kW). Standardem je pohon všech kol 4Motion se spojkou Haldex 4. generace a šestistupňová převodovka DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá Passatu R36 jen 5,6 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
Na českých silnicích je Passat R36 dobře znám díky flotile těchto vozů, která patří dálniční policii. Ve službách policie operuje od konce roku 2008 celkem 16 aut. Více se o nic dočtete v článku Policejní vozy VW Passat R36 vstupují do služby.
Výroba Passatu R36 byla ukončena, zájemci o tento model proto musí hledat ve skladových zásobách automobilky a jednotlivých dealerů. Případně mají poslední šanci objednat tento model z výroby s karoserií kombi. V průběhu několika týdnů bude také ukončena výroba celé aktuální řady Passat/Passat Variant.
Nástupce se představí na podzimním autosalonu v Paříži. Kolují o něm zatím jen neoficiální informace. Místo zcela nové generace zřejmě Passat podstoupí rozsáhlou modernizaci designu. Nový tvar karoserie se bude podobat nedávno představenému Phaetonuve faceliftovaném provedení. První fotografie zveřejnil německý AutoBild.
Hlavní novinkou mezi motory bude 2,0 BiTDI, zatím nabízený jen v řadě Transporter. V Passatu bude mít výkon 162 kW a nejvyšší točivý moment 450 Nm. Poprvé se do takto velkého auta dostane také motor 1,2 TSI (77 kW), dále budou na výběr známé motory 1,4 TSI (90 kW), 1,8 TSI (118 kW), 2,0 TSI (155 kW) a pravděpodobně nakonec i 3,6 FSI z Passatu R36. Kromě 2,0 BiTDI se budou nabízet i turbodiesely 1,6 TDI a 2,0 TDI v několika výkonových variantách.