Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen připravuje karbonovou střechu pro ostré Golfy

Michal Fokt
Diskuze (51)
VW už brzy nabídne možnost o pár kilo odlehčit sportovní verze modelu Golf prostřednictvím střechy z uhlíkového kompozitu.

Patříte k pedantům, kteří na své auto vybírají co nejlehčí kola, používáte na ně kované hliníkové matice, sériová sedadla jste nahradili lehkými skořepinovými a vůbec se snažíte ušetřit každé deko? V tom případě určitě oceníte aktivity Volkswagenu, který podle informací serveru Edmunds už velmi blízko okamžiku, kdy si bude možné na sportovní verze modelu Golf, tedy patrně jak GTI, tak GTD i budoucí R, pořídit karbonovou střechu.

Ta by mohla odlehčit auto až o 9 kg, což se nezdá jako kdovíjaká úspora, ale hmotnost jde dolů na tom správném místě, tedy nahoře, takže dojde současně k vítanému snížení těžiště. Karbon zůstává i nadále dost drahým materiálem a automobilky zkoumají celou řadu řešení, jak odlehčit, aby to moc nestálo. V případě sportovních golfů by mělo jít o hybridní řešení, kdy je uhlíkový kompozit nalepený na tenkém ocelovém plechu, jenž plní nosnou funkci střechy.

Sportovní golfy s kompozitní střechou by měly být mezičlánkem mezi běžnými verzemi a již dříve avizovanou speciální verzí Golfu GTI, u něhož by měl být karbon použitý v mnohem větším množství, což by mělo přinést snížení váhy až o 290 kg. Kdoví, možná právě tento vůz bude tím, který se Volkswagen chystá představit koncem týdne na GTI Treffen Wörthersee.

Michal Fokt
Diskuze (51)
16. 5. 2013 20:52
Re: o deko lehčí
SZ
16. 5. 2013 18:46
o deko lehčí
@figurka: Na A380 bylo vtipné, že Němci a Španělé zůstali na CATIA 4 a Britové a Francouzi přešli na CATIA 5, jestli si dobře pamatuji. V důsledku toho trupové sekce z Německa nepasovaly na ty z Francie. >:D To byl ten slavný problém s kabeláží.

Zajímavá informace. Nicméně v leteckém průmyslu to není zase tak neobvyklé, že první kusy nejsou úplně dotažené. Vím, že číslo dva, tedy jedno z testovacích letadel, by mělo mít nadváhu kolem deseti tun. Co se dá dělat, na sešrotování jsou to až příliš drahé hračky.
16. 5. 2013 17:51
o deko lehčí
@figurka: Je to náhrada XDS, takže bude v zatáčkách aktivně zasahovat. Na kolik je sofistikovaný, to ti nepovím.

PS: Chlapi, vy používáte Internet Explorer, že můžete reagovat? Zkoušel jsem FF, Operu i Chrome a nic.
16. 5. 2013 16:09
Re: potěší
S AWD by mne to ani nenapadlo srovnávat. Spíš mi šlo o tu aktivní distribuci momentu. Každopádně to vypadá velmi zajímavě a v rámci předokolek by to mohlo být hodně zajímavé. S největší pravděpodobností ovladatelnější než "hloupý" samosvor, který dokáže (ne)pěkně překvapit ;-)
Avatar - white label
16. 5. 2013 13:40
Re: potěší
Určitě to může pracovat i aktivně ("preventivně"), ale je to jen FWD, takže podobnému systému s AWD se to v tomto ohledu nemůže zcela vyrovnat.