Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen rozšíří své kapacity o deset nových továren

Michal Fokt
Diskuze (6)
V Evropě se řada automobilek potýká s problémem malého vytížení svých výrobních kapacit, Volkswagen ale plánuje v příštích několika letech ve světě stavbu deseti nových továren.

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn minulý týden oznámil, že značka v příštích několika letech poměrně výrazně zvýší své výrobní kapacity. Ekonomickou krizí stižená Evropa zůstane prozatím bez větších změn, pokud tedy nepočítáme blíže neurčené investice ve výši 33 miliard eur, plánované v průběhu příštích tří let... Chystá se však zejména významná ofenziva na čínském trhu.

Tam patří Volkswagen k nejdůležitějším hráčům a tamní poptávku uspokojuje v současnosti dvanáct továren. Jejich počet se ale v blízké budoucnosti rozroste o sedm(!) dalších, což značí ambice dosavadní kapacitu takřka zdvojnásobit.

To je sice zásadní, ale nikoli jediný plán Volkswagenu pro několik málo příštích let. Plánuje se stavba dalších tří továren mimo Evropu a Čínu a ačkoli nebylo v tomto ohledu sděleno nic konkrétního, je téměř jisté, že minimálně jedna z nich vyroste v USA, ať už na novém místě nebo dojde k rozšíření fabriky Chattanooga v Tennessee, aby mohla uspokojit expanzivní plány VW v Severní Americe. Tam chce německá automobilka uvést v dohledné době pět nových modelů, určených speciálně pro tento region v čele s produkční verzí velkého sedmimístného SUV na bázi konceptu CrossBlue.

Michal Fokt
Diskuze (6)
Avatar - Ham.
18. 3. 2013 19:45
Re: Naivní představa
Komu prodávat samozřejmě je. Všechny regiony mimo Evropu rostou takže je potřeba roztáčet kola a prodávat. Pokles v Evropě je z celosvětového pohledu drobná patálie a globální hráče jako je Toyota, GM nebo VW ovlivňuje jen minimálně.
18. 3. 2013 16:10
Naivní představa
nekonečného zvyšování výroby se škaredě vymstí... už teď není komu prodávat a nepomůže ani výrazně hroší kvalita či nařízení govermentu. Ani Čína se tomuto vývoji nevyhne, trh se nasytí, konkurence zabere... Je pravda, že si zatím koncern nedělá VWrásky s propouštěním v čínských továrnách. Jen aby škaredě nenarazil... Na čínský odbory a pod...
Avatar - flyboyeda
18. 3. 2013 15:45
Někdo zavírá továrný
A někdo otevíra továrny
Avatar - PeterLuk
18. 3. 2013 14:43
Re: ?
Áno, väčšie a lacnejšie. ;-)
18. 3. 2013 13:03
Re: ?
Koupili Italdesign Giugiaro. A doma mají talentu dost. Například šéf designu skupiny Audi se podepsal pod Alfu Romeo 8C.

Když se podívám na tohle, tak prostě vidím "americké SUV". Ani nevím proč. A to byl asi cíl, když je určený pro Ameriku. Ale na Cherokeeho se to podobá (hlavně po faceliftu, kdy dostal užší světla). I když to možná klame, tohle by mělo být větší než Touareg, ne?