Volkswagen slaví s modely R nebývalý úspěch. Do každého volkswagenu technika R?
Skutečnost, že Volkswagen chce obsáhnout modely R už od samotných začátků vývoje každého modelu, prozradil britským novinářům Jost Capito, šéf divize Vokswagen R. Stalo se tak u příležitosti předání 200.000. auta s logem R zákazníkovi.
Od zapojení techniky R už do raného stádia vývoje každého modelu si VW slibuje nejen ještě lepší obchodní úspěch, ale také celkové zkvalitnění aut jako takových. Ta by tak měla jezdit ještě lépe, z čehož ve výsledku zákazník jen získá. Třeba současný model T-Roc R má oproti standardnímu vozu pouze několik změn.
V rámci výroby jubilejního dvousettisícího Vokswagenu s logem R padl také dotaz, zda se nepočítá do budoucna s tím, že by se z R stala samostatná značka. Tedy něco jako DS u Citroënu či přesněji Cupra u Seatu. Dle názoru Capita by však separování „R“ od Volkswagenu za účelem vytvoření nové značky spíše uškodilo. „R bude vždy spojeno s Volkswagenem,“ nechal se slyšet Jost Capito.
Vůbec poprvé se písmenko „R“ objevilo na Volkswagenech v roce 2003. A sice na exkluzivním Golfu IV R32, poháněném šestiválcem VR6 a vybaveném pohonem všech kol. Šlo zároveň o první produkční auto na světě se samočinnou dvouspojkovou převodovkou DSG. V daném případě šestistupňovou DQ 250 vyvinutou ve spolupráci s Borg Warner. V uvedeném roce tak poprvé „R“ převzalo pomyslné žezlo coby vrcholná verze vybraných modelů Volkswagenu od dosavadních slavných variant GTI.