Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen slaví s modely R nebývalý úspěch. Do každého volkswagenu technika R?

Tomáš Dusil
Diskuze (14)
Do současnosti Volkswagen prodal téměř 100.000 Golfů R. Tento nečekaný úspěch vyústil ve změnu strategie výroby a zejména přípravy nových Volkswagenů. Nově proto budou modely R součástí vývoje každého modelu už od jeho počátku.

Skutečnost, že Volkswagen chce obsáhnout modely R už od samotných začátků vývoje každého modelu, prozradil britským novinářům Jost Capito, šéf divize Vokswagen R. Stalo se tak u příležitosti předání 200.000. auta s logem R zákazníkovi.

Od zapojení techniky R už do raného stádia vývoje každého modelu si VW slibuje nejen ještě lepší obchodní úspěch, ale také celkové zkvalitnění aut jako takových. Ta by tak měla jezdit ještě lépe, z čehož ve výsledku zákazník jen získá. Třeba současný model T-Roc R má oproti standardnímu vozu pouze několik změn.

V rámci výroby jubilejního dvousettisícího Vokswagenu s logem R padl také dotaz, zda se nepočítá do budoucna s tím, že by se z R stala samostatná značka. Tedy něco jako DS u Citroënu či přesněji Cupra u Seatu. Dle názoru Capita by však separování „R“ od Volkswagenu za účelem vytvoření nové značky spíše uškodilo. „R bude vždy spojeno s Volkswagenem,“ nechal se slyšet Jost Capito.

Vůbec poprvé se písmenko „R“ objevilo na Volkswagenech v roce 2003. A sice na exkluzivním Golfu IV R32, poháněném šestiválcem VR6 a vybaveném pohonem všech kol. Šlo zároveň o první produkční auto na světě se samočinnou dvouspojkovou převodovkou DSG. V daném případě šestistupňovou DQ 250 vyvinutou ve spolupráci s Borg Warner. V uvedeném roce tak poprvé „R“ převzalo pomyslné žezlo coby vrcholná verze vybraných modelů Volkswagenu od dosavadních slavných variant GTI.

Tomáš Dusil
Diskuze (14)
31. 8. 2018 18:39
Re: Je řeč o
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - iudex
31. 8. 2018 16:02
Re: Je řeč o
Vieš dať na ten 2,5 VR6 nejaký link? Pozeral som stránku čínskeho VW, ale je to len v čínštine (a napr. pod označením Passat 280 TSI sa predáva 1,4TSI 110 kW a pod 330TSI je stará 1,8TSI 132 kW, V6T som tam nenašiel). Plus je otázka, aké normy spĺňajú čínske motory a či je ich možné jednoducho adaptovať na Euro 6d.
Ja sa teda nepriem o dôvody (tie sú jasné), iba tvrdím, že aktuálne - ak by i tá vôľa bola, čo nie je - ani niet motora väčšieho/silnejšieho ako 2,0TSI, ktorý by sa do európskych Volkswagenov bez veľkých úprav dal dať. Technicky je síce možné všeličo, ostatne VW už dal aj dvanásťvalec do Golfu: [odkaz] , ide ale o to, či niečo vhodné a okamžite použiteľné VW má na sklade, resp. či vyvinie niečo nové len pre potreby R. A tu tvrdím, že nie.
31. 8. 2018 15:22
Re: Je řeč o
Jak nemělo smysl? Ten 2,5 litr je turbobenzín zmenšený z objemu 3.0 kvůli daním v Číně. A v té samé Číně se prodává jako vrcholná motorizace vedle R4 2.0 TSI. Takže se nemusíš o nic vsázet, platforma MQB šestiválec umí, motor mají. Není to o technické nemožnosti (platforma, motor), ale o politickém nechtění.
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2018 15:19
Re: R-line
Dobrej příklad = a brzo je nebude už rozlišovat ani počet dveří. Připomenu i cenu R = s výbavou hravě přes 1,5 mega kč = to je fakt síla

Teď je ale aktuálnější [odkaz]
Avatar - iudex
31. 8. 2018 14:55
Re: Je řeč o
Ako píšeš 3,6 VR6 v Atlase (a rovnaký motor v Passate) je atmosféra (s rovnakým výkonom ako 2,0TSI v európskom Passate), takže to by - ak by aj vošlo do MQB - nemalo zmysel. Teda pre verziu R by bolo treba pridať turbo, čo by bol fakticky úplne odlišný motor. A vyvíjať nový motor pre jeden-dva okrajové modely nemá absolútne zmysel. O čínskom motore neviem nič, ale šesťvalec s objemom 2,5 l by v dobe turbobenzínov mal ešte menší zmysel ako 3,6. Takže opakujem, VW aktuálne ani nemá motor, ktorý by do eRkových modelov mohlo dať, aby mali zmysel (ako najvýkonnejšie športové verzie). Skrátka stavím fľašu tokajského výberu na to, že európske modely VW na MQB žiadne väčšie motory ako 2,0TSI nedostanú. Sám by som rád videl povedzme Golf 8 R s 2,5 R5 turbo (a to by som si vedel reálne predstaviť v garáži), reálnejšie však budúcnosť pre potentné Rká tipujem (žiaľ) v hybride, teda 2,0TSI s baterkami/elektromotorom.