Volkswagen T1 Race Taxi: Závodní expres s boxerem Porsche

 

První generace užitkového Volkswagenu Transporter byla hlavně pracovitým dříčem. Jenže své fanoušky má i po půlstoletí od ukončení výroby a ti dávají svou vášeň hlasitě najevo.

Původní Transporter, později retrospektivně přeznačený na T1, se v Německu vyráběl v letech 1950-1967 a poté ještě aktivně dožíval v Mexiku. Švýcar Fred Bernhard jeden takový doma měl, z roku 1962. Na první pohled vypadá šedobílý vůz s oranžovými prvky docela obyčejně, až neškodně, po lehkém zásahu tunera. Omyl! Při podrobnějším zkoumání zájemce zjistí, že úprav je na něm více než dost. Vyučený karosář svůj notně zrezivělý kus během dlouhých šesti let přestavěl k obrazu svému. Prakticky od základu. „Byla to pro mě profesionální výzva. Chtěl jsem zjistit, co je realizovatelné,“ řekl stručně a jasně...

Přijel s ním do rakouského Reifnitzu, tedy k jezeru Wörthersee na každoroční firemní, respektive dnes už koncernovou akci GTI Treffen. Klasický busík ovšem nemá vzadu zamontovaný bublající a poněkud dýchavičný boxer z Brouka, nýbrž jeho úplně poslední evoluci. Ale tou bylo přece Porsche 993 Turbo, v roce 1998 zazvonil vzduchem chlazenému hliníkovému motoru umíráček i v Zuffenhausenu. Jistě! Šílený Transporter je poháněn boxerem o objemu 3,6 l vyladěným na 390 kW. Turba má totiž dokonce dvě.

Šestistupňová manuální převodovka přenáší enormních 757 N.m určitě pouze dozadu, ta zase pochází z o něco mladší závodní verze 996 GT3 (vyhrála svou třídu v Le Mans). Extrémní „dodávka“ jezdí na osmnáctipalcových třídílných kolech BBS obutých do pneumatik rozměru 285/30. Bernhard použil i uhlíkové kompozity, což je zvenčí vidět třeba na předním lízátku. Auto váží pouze 1,5 tuny, což znamená výkonovou hmotnost 3,85 kg/kW.

Není divu, že takřka závodní skvost se stylovým startovním číslem 5 a jménem Race Taxi umí 230 km/h. Expresní přeprava spolucestujících na závodním okruhu je tak zaručena. Oficiálně zveřejněné fotografie pocházejí zcela jistě z Nordschleife... A hannoverská divize užitkových vozů VW se k němu hrdě hlásí! Má určitě proč!

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Transporter (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Zdroj: Volkswagen
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




VW Transporter T6 Van 2.0 TDI BMT: Na spotřebu VW Transporter T6 Van 2.0 TDI BMT: Na spotřebu

Už jsme informovali o extrémně úsporné jízdě Gerharda…

Video: Pekelný Volkswagen T1 se 7,7litrovým osmiválcem Chevrolet Video: Pekelný Volkswagen T1 se 7,7litrovým osmiválcem Chevrolet

Na první pohled působí tento Volkswagen T1 z roku 1963,…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…