Volkswagen 1,6 TDI: Modulární konstrukce nového turbodieselu bude základem dalších motorů

Volkswagen 1,6 TDI: Modulární konstrukce nového turbodieselu bude základem dalších motorů

 
 

Motor 1,6 TDI ve Volkswagenech a dalších značkách německého koncernu postupně nahradí slabší verze motoru 1,9 TDI. Varianty o výkonu 55, 66 a 77 kW se budou nabízet v novém Polu, ještě letos se ale také dostanou do Golfu a dalších modelů skupiny VW.

Konstrukce motoru 1,6 TDI je zcela nová a navržená podle modulárního principu. Na stejném základě tak v budoucnu vzniknou další motory s různými objemy – slovy Falka Rudolpha, ředitele vývoje dieselových motorů VW, je 1,6 TDI „tak univerzální jako Golf“.

Zatím byly oficiálně oznámeny tři výkonové varianty výchozího objemu – 55 kW, která zůstane u Volkswagenu vyhrazena pro Polo, 66 kW, která se bude nabízet jak ve standardní verzi, tak jako úspornější BlueMotion, a vrcholná 77 kW.

Základní konstrukční znaky jsou shodné s 2,0 TDI – nový vznětový čtyřválec má šestnáctiventilový rozvod, vstřikování common-rail, standardně filtr pevných částic a vyhovuje podmínkám emisní normy Euro 5. Vstřikování paliva pod tlakem 1600 bar řídí piezo-aktuátor, který zaručuje vysokou rychlost, přesnost dávkování a načasování. Při optimalizaci motoru s ohledem na vyšší účinnost se konstruktéři zaměřili na snížení tření, konkrétně u klikové hřídele, ventilů a olejového čerpadla. Vyšší efektivitě také napomáhá čtvercový poměr vrtání a zdvihu, který znamená nízkou úroveň tření na vložkách válců.

Výkon základní verze je 55 kW při 4000 min -1 a maximum točivého momentu 195 Nm mezi 1500 a 2000 min -1. Nové Polo s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 13,9 s a maximální rychlost je 170 km/h, kombinovaná spotřeba je 4,2 l/100 km. Tato varianta tedy bude konkurovat Renaultu Clio 1,5 dCi o výkonu 63 kW (200 Nm), které má 190 Nm a v kombinovaném cyklu spotřebuje 4,4 l/100 km, Opelu Corsa 1,3 CTDI s výkonem 55 kW, který při maximu točivého momentu 170 Nm spotřebuje v kombinovaném cyklu 4,1 l/100 km, nebo Fiatu Grande Punto se stejným motorem (55 kW, 170 Nm, 4,5 l/100 km). Všechny jmenované verze představují základní turbodiesely pro uvedené modely a mají pětistupňovou manuální převodovku.

Další dvě verze – 66 a 77 kW – mají v Polu udávanou kombinovanou spotřebu také 4,2 l/100 km. 66kilowattový 1,6 TDI má maximum točivého momentu 230 Nm při 1500 až 2500 -1, nejsilnější varianta pak 250 Nm ve stejném rozpětí otáček. Další technické údaje zatím Volkswagen nezveřejnil.

Volkwagen Polo - vznětové motory při uvedení na trh
Vznětové motory1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/400066/-77/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/1500-2000230/1500-2500250/1500-2500
Max. rychlost [km/h]170180189
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,9-10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,24,2

Ze standardního 1,6 TDI o výkonu 66 kW je odvozená také úspornější verze BlueMotion, která má vedle dalších úprav systém automatického vypínání motoru start-stop. Polo poháněné tímto motorem bude mít kombinovanou spotřebu jen 3,6 l/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tři scénáře vyhubení života na Zemi: výbuch supernovy, gama záblesk a dopad asteroidu Tři scénáře vyhubení života na Zemi: výbuch supernovy, gama záblesk a dopad asteroidu

Život na zemi je velmi křehký a platí to i pro člověka. V…

O2 navýšilo zisk, těží hlavně z mobilního internetu O2 navýšilo zisk, těží hlavně z mobilního internetu

Mobilní operátor O2 v letošním prvním pololetí zvýšil…

Sankce proti Rusku schváleny, teď už se čeká jen na Trumpa. Co KLDR a Írán? Sankce proti Rusku schváleny, teď už se čeká jen na Trumpa. Co KLDR a Írán?

Americký Senát podle očekávání velkou většinou hlasů…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen 1,6 TDI: Modulární konstrukce…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu skončil zakrvácený

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu…

Stáli při něm všichni svatí. Expřítel zpěvačky Dary Rolins (44) a frontman skupiny Wohnout Matěj Homola (44) se…

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Kokosové ostrovy: Kus panenské přírody uprostřed oceánu, kde se příliš nepracuje a všichni se mají dobře

Kokosové ostrovy: Kus panenské přírody uprostřed…

Na lepších mapách je to sotva znatelná tečka, na těch horších je nenajdete vůbec. Pár kilometrů čtverečních…

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…