Volkswagen 1,6 TDI: Modulární konstrukce nového turbodieselu bude základem dalších motorů

Volkswagen 1,6 TDI: Modulární konstrukce nového turbodieselu bude základem dalších motorů

 
 

Motor 1,6 TDI ve Volkswagenech a dalších značkách německého koncernu postupně nahradí slabší verze motoru 1,9 TDI. Varianty o výkonu 55, 66 a 77 kW se budou nabízet v novém Polu, ještě letos se ale také dostanou do Golfu a dalších modelů skupiny VW.

Konstrukce motoru 1,6 TDI je zcela nová a navržená podle modulárního principu. Na stejném základě tak v budoucnu vzniknou další motory s různými objemy – slovy Falka Rudolpha, ředitele vývoje dieselových motorů VW, je 1,6 TDI „tak univerzální jako Golf“.

Zatím byly oficiálně oznámeny tři výkonové varianty výchozího objemu – 55 kW, která zůstane u Volkswagenu vyhrazena pro Polo, 66 kW, která se bude nabízet jak ve standardní verzi, tak jako úspornější BlueMotion, a vrcholná 77 kW.

Základní konstrukční znaky jsou shodné s 2,0 TDI – nový vznětový čtyřválec má šestnáctiventilový rozvod, vstřikování common-rail, standardně filtr pevných částic a vyhovuje podmínkám emisní normy Euro 5. Vstřikování paliva pod tlakem 1600 bar řídí piezo-aktuátor, který zaručuje vysokou rychlost, přesnost dávkování a načasování. Při optimalizaci motoru s ohledem na vyšší účinnost se konstruktéři zaměřili na snížení tření, konkrétně u klikové hřídele, ventilů a olejového čerpadla. Vyšší efektivitě také napomáhá čtvercový poměr vrtání a zdvihu, který znamená nízkou úroveň tření na vložkách válců.

Výkon základní verze je 55 kW při 4000 min -1 a maximum točivého momentu 195 Nm mezi 1500 a 2000 min -1. Nové Polo s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 13,9 s a maximální rychlost je 170 km/h, kombinovaná spotřeba je 4,2 l/100 km. Tato varianta tedy bude konkurovat Renaultu Clio 1,5 dCi o výkonu 63 kW (200 Nm), které má 190 Nm a v kombinovaném cyklu spotřebuje 4,4 l/100 km, Opelu Corsa 1,3 CTDI s výkonem 55 kW, který při maximu točivého momentu 170 Nm spotřebuje v kombinovaném cyklu 4,1 l/100 km, nebo Fiatu Grande Punto se stejným motorem (55 kW, 170 Nm, 4,5 l/100 km). Všechny jmenované verze představují základní turbodiesely pro uvedené modely a mají pětistupňovou manuální převodovku.

Další dvě verze – 66 a 77 kW – mají v Polu udávanou kombinovanou spotřebu také 4,2 l/100 km. 66kilowattový 1,6 TDI má maximum točivého momentu 230 Nm při 1500 až 2500 -1, nejsilnější varianta pak 250 Nm ve stejném rozpětí otáček. Další technické údaje zatím Volkswagen nezveřejnil.

Volkwagen Polo - vznětové motory při uvedení na trh
Vznětové motory1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/400066/-77/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/1500-2000230/1500-2500250/1500-2500
Max. rychlost [km/h]170180189
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,9-10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,24,2

Ze standardního 1,6 TDI o výkonu 66 kW je odvozená také úspornější verze BlueMotion, která má vedle dalších úprav systém automatického vypínání motoru start-stop. Polo poháněné tímto motorem bude mít kombinovanou spotřebu jen 3,6 l/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen 1,6 TDI: Modulární konstrukce…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…