Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touran: Ceny nyní začínají na 439.900 Kč

David Bureš
Diskuze (145)
České ceny kompaktního MPV se základy minulého Golfu byly sníženy o 25.000 až 40.000 korun.

Nejlevnější Volkswagen Touran díky snížení cen nyní přijde na 439.900 korun. Kompaktní MPV je v tomto případě poháněno benzinovým 1,2 TSI o výkonu 77 kW, kombinovaným se šestistupňovým manuálem.

Automobil v základní výbavě Trendline disponuje manuální klimatizací, rádiem s CD/MP3 přehrávačem a osmi reproduktory, tempomatem, palubním počítačem, asistentem pro rozjezd do kopce, šesti airbagy, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky, černým střešním nosičem a 15palcovými ocelovými koly.

Vyšší stupeň Comfortline s 1,6 TDI (77 kW) přijde na 549.900 korun. V tomto případě je vůz navíc vybaven automatickou klimatizací, dešťovým senzorem, bederními opěrkami vpředu, sklopným sedadlem spolujezdce, plnohodnotným rezervním kolem a 16palcovými koly z lehkých slitin.

Vrcholnou verzí je Highline s multifunkčním volantem, hlavicí řadicí páky a madlem ruční brzdy v kůži, mlhovkami s funkcí přisvěcování do zatáček, předními sportovními sedačkami, parkovacími senzory vpředu i vzadu či stříbrným střešním nosičem.

Na výběr je ještě provedení Cross s upraveným vzhledem, zesíleným podvozkem a světlou výškou zvýšenou o 20 milimetrů. Výbava vychází ze stupně Comfortline, navíc jsou tu 17palcová kola z lehkých slitin a volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy z kůže.

Příplatek za sedmimístnou variantu činí 16.059 až 25.856 korun v závislosti na výbavě. K vybraným motorům je pak možné za 60.000 korun pořídit dvouspojkovou převodovku.

VW Touran – ceny benzinových motorů na českém trhu
Motor1,2 TSI1,4 TSI
Převodovka6M6M (7DS)
Zdvihový objem [cm3]11971390
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/5000103/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/1550-4100220/1500-4000
Max. rychlost [km/h]185202 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,99,5 (9,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,8 (6,6)
Cena Trendline [Kč]439.900-
Cena Comfortline [Kč]499.900541.900
Cena Highline [Kč]-586.900
Cena Cross [Kč]-571.900

VW Touran – ceny dieselových motorů na českém trhu
Motor1,6 TDI1,6 TDI BMT2,0 TDI2,0 TDI
Převodovka6M (7DS)6M6M (6DS)6DS
Zdvihový objem [cm3]1598159819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/440077/4400103/4200125/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]183 (183)186201 (199)213
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,8 (12,8)12,89,9 (9,9)8,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,1 (5,1)4,65,3 (5,7)5,7
Cena Trendline [Kč]489.900---
Cena Comfortline [Kč]549.900555.900591.900-
Cena Highline [Kč]594.900-636.900740.900
Cena Cross [Kč]579.900-621.900-

David Bureš
Diskuze (145)
2. 1. 2013 09:23
Re: Nedavno...
Na rozdíl od C-maxe má Touran 3 plnohodnotná sedadla, prostorem na zadních sedačkách se Touran může srovnávat s MPV o třídu výše.
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2013 18:08
Re: srovnání
jistě, kolejová doprava je pro města našeho formátu sebevražda. Ale BUSy na LPG, bioethaol, CNG... to by v dnešní době neměl být problém. Přitom ekonomika CNG musí být podle mě nepochybně lepší, když i u aut vychází CNG líp než diesel... Přitom pro městský provoz ideální - dojezd netřeba řešit.
1. 1. 2013 16:21
Re: Nedavno...
A po stranách už vedľa teba nevojdú ani tie deti... :-)
1. 1. 2013 15:20
Re: srovnání
V BA istý čas jazdil, a možno ešte aj jazdí duo-bus. Kĺbový trolejbus s naftovým motorom v zálohe. Na určité prípady dobré, ale vo väčšom meradle drahé a zbytočné riešenie.
Inak tých riešení zas až toľko nie je. Električky sú dosť drahá, a treba povedať že aj hlučná záležitosť. Dráha - či už podzemná alebo nadzemná je na dnešnú dobu enormne drahá, a vyplatí sa len najväčším mestám. Plyn v autobusoch je len čiastočné riešenie, ako najvhodnejší sa javí trolejbus - ktorý má ale svoje obmedzenia a vybudovanie infraštruktúry tiež niečo stojí, hoci podstatne menej ako pre električky.
Raz som videl niekde na nete nápad zrušiť trolejbusom horné zberače a presunúť ich pod vozidlo, na spodok rámu, čo je cca 25-30 cm nad cestou - zberače by ťahali energiu z indukčných dosák zabudovaných vo vozovke - ale neviem, nakoľko by to riešenie bolo funkčné a reálne.
Avatar - rohYpnol
1. 1. 2013 13:34
Re: JEMNOCITNÝ TOURAN
já nehovořil o tom, co je hezčí. I když podle mě je interiér Touranu jak na 15 let starém vehiklu... Zmiňoval jsem se o ergonomii.
Nesouhlasím s digi tacho, když je správně udělaný (velikost, umístění, čitelnost na slunci, citlivost zobrazování dat...), tak digi tacho je NAPROSTO špičkový, nic lepšího není. Koneckonců proč si myslíš, že do headup displayů se zobrazuje digitální číslo rychlosti a ne nějaká stupnička s rafičkou... :-!
Klasický budík samozřejmě zůstane klasikou, bez přehmatů, nekonfliktní a zažitý... Právě u MPV se ale nemusím bavit nad tím, jak krásný analogový budík mám a jak mi tam lítá rychle ručička... Navíc na tohle je otáčkoměr ;-)