Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kde bude Volkswagen vyrábět chystané elektromobily? I v Mladé Boleslavi

David Bureš
Diskuze (2)
Už za pár let chce německý koncern Volkswagen Group nabídnout více než 20 modelů s elektrickým pohonem. Kde je bude vyrábět?

Volkswagen Group v následujících letech nastoupí na elektrickou vlnu a postupně nabídne více než 20 modelů s elektrickým pohonem. Jedna věc je ale takové vozy nabídnout a druhá věc, kde je vyrábět. Z toho důvodu musí koncern přizpůsobit některé své závody pro jejich produkci. Celkem bude po celém světě hned devět takových továren, osm z nich bude vyrábět vozy s platformou MEB.

Mezi nimi bude i továrna Škody Auto v Mladé Boleslavi, která na rozdíl od jiných „elektrických“ závodů továrnu bude nadále produkovat i konvenční vozy se spalovacím motorem. To platí také pro americký závod Volkswagenu Chattanooga, kde v souvislosti s produkcí elektromobilů koncern investuje 800 milionů dolarů a vytvoří asi 1.000 nových pracovních míst. Po boku elektroaut se tam i nadále budou vyrábět model Atlas a Passat (americká verze).

Naopak taková německá továrna Emden bude v budoucnu vyrábět výhradně elektromobily, podobně jako závod ve Cvikově nebo v Drážďanech, kde Volkswagen vyrábí elektromobily už dnes. V Německu bude ještě čtvrtý závod Volkswagenu vyrábějící elektromobily, v Hannoveru, kde budou vznikat po boku užitkových vozidel.

Audi má pak v Bruselu přizpůsobený závod elektromobilům, kde už dnes vyrábí elektrické SUV e-tron, využívající ještě architekturu MLB evo, primárně vyvinutou pro konvenční automobily. Další dvě továrny pro elektromobily budou ležet v Číně, kde jsou dnes elektroauta hojně podporována, konkrétně ve městech Anting a Fo-šan.

Video se připravuje ...

Devět „elektrických“ závodů koncernu tak leží na třech kontinentech, na klíčových trzích, kde mají do budoucna elektromobily hrát důležitou roli. Plány VW Group ostatně počítají s prodejem minimálně milionu elektrovozů ročně do roku 2025.

A jaké konkrétní elektromodely budou jednotlivé závody Volkswagenu vyrábět? Začne se ve Cvikově, odkud už od konce letošního bude vyjíždět kompaktní hatchback ID., nástupce e-Golfu, později pak i další modely. Od roku 2021 tak má vyrábět šest modelů tří koncernových značek, a to až 330.000 kusů ročně, což z něj vytvoří největší závod Volkswagenu na elektromobily vůbec. Mladá Boleslav se připojí v roce 2020, výrobou elektrického SUV vycházejícího z konceptu Vision E.

V Číně začnou elektromobily vznikat též příští rok, zatímco americká Chattanooga bude elektroauta vyrábět až v roce 2022, začne se modelem vycházejícím z konceptu ID. Crozz. Ve stejném roce se přidá i závod Emden, který má mimo jiné vyrábět malé elektromobily a elektrické sedany několika značek koncernu, zatímco v Hannoveru bude vyráběn elektrický velkoprostorový model inspirovaný konceptem ID. Buzz.

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Emel
17. 1. 2019 11:40
Re: Kdeže lanské snehy sú...
Tobě to přijde nějak nerealistické? EV budou proto, že být musí... a vyrábět se taky někde musí.
17. 1. 2019 09:31
Kdeže lanské snehy sú...
VW už toho nasľuboval...