Volkswageny Gol Rallye a Track nejsou žádné závoďáky
V posledních letech bohužel platí, že dokud auto nevyzkoušíte, nevíte, co můžete čekat, podle jeho názvu se už dávno orientovat nelze. Z označení RS a GT se staly nezřídka výbavové specifikace, VTi vykrystalizovalo ve francouzském pojetí v poněkud „vydechlou“ zkratku a každé druhé kombi má teď v označení Sport. A z tohoto pohledu zajímá kuriozita se teď objevila v Brazílii.
Malý hatchback Volkswagen Gol, tedy jihoamerická obdoba Pola, přichází v rámci faceliftu s variantami Rallye a Track. A co že si brazilský VW představuje pod „Okruhem“? Zázrak, že se v Sao Paulu jezdí formule 1, protože Gol Track má světlost zvýšenou o 23 mm, 15“ kola, ochranné lemy kolem blatníků a nárazníků a je poháněn litrovým motorem s úpravou na etanol o výkonu 56 kW.
To Gol Rallye je větší drsňák, uznávám. Má také plastový paket pro špatné cesty, navíc ale v pozměněném předním nárazníku také obří závoďácké kulaté mlhovky. Vpřed ho žene benzinová flex-fuel šestnáctistovka s výkonem 76,5 kW a oproti běžnému modelu má podvozek světlost větší dokonce o 28 mm.
Obě verze dostaly ozdobné polepy, mají chromované rámečky přístrojů a standardní výbavu čítající dva airbagy, ABS, posilovač řízení a další drobnosti. Rallye přidává navíc i kovové pedály, parkovací senzory, klimatizaci a 16“ kola. Zdá se, že kvalitu tamních silnic Brazílii rozhodně závidět nemusíme.