Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswageny Gol Rallye a Track nejsou žádné závoďáky

Michal Fokt
Diskuze (3)
Stejně jako se dnes každý druhý kombík jmenuje Sport, aniž by k tomu měl nějaký důvod, v Brazílii se nové verze malého hatchbacku jmenují Rallye a Track. Závoďák to ale není ani jeden.

V posledních letech bohužel platí, že dokud auto nevyzkoušíte, nevíte, co můžete čekat, podle jeho názvu se už dávno orientovat nelze. Z označení RS a GT se staly nezřídka výbavové specifikace, VTi vykrystalizovalo ve francouzském pojetí v poněkud „vydechlou“ zkratku a každé druhé kombi má teď v označení Sport. A z tohoto pohledu zajímá kuriozita se teď objevila v Brazílii.

Malý hatchback Volkswagen Gol, tedy jihoamerická obdoba Pola, přichází v rámci faceliftu s variantami Rallye a Track. A co že si brazilský VW představuje pod „Okruhem“? Zázrak, že se v Sao Paulu jezdí formule 1, protože Gol Track má světlost zvýšenou o 23 mm, 15“ kola, ochranné lemy kolem blatníků a nárazníků a je poháněn litrovým motorem s úpravou na etanol o výkonu 56 kW.

To Gol Rallye je větší drsňák, uznávám. Má také plastový paket pro špatné cesty, navíc ale v pozměněném předním nárazníku také obří závoďácké kulaté mlhovky. Vpřed ho žene benzinová flex-fuel šestnáctistovka s výkonem 76,5 kW a oproti běžnému modelu má podvozek světlost větší dokonce o 28 mm.

Obě verze dostaly ozdobné polepy, mají chromované rámečky přístrojů a standardní výbavu čítající dva airbagy, ABS, posilovač řízení a další drobnosti. Rallye přidává navíc i kovové pedály, parkovací senzory, klimatizaci a 16“ kola. Zdá se, že kvalitu tamních silnic Brazílii rozhodně závidět nemusíme.



Michal Fokt
Diskuze (3)
19. 5. 2013 10:24
Co je na tom špatného?
Brazílie je rozvojový trh, kde prim hrají levná auta. Můžou tam nabízet Golf GTI za 700 tisíc, ale prodají jich pár kousků. Běžný člověk tam má na auto ale nepoměrně menší částku a chce aby i jeho fáro se tvářilo sportovněji. Proč mu tedy nevyjít vstříc a za rozumný doplatek mu ten pocit neumožnit??? Není to tak dávno, co Hyudai přišel s modelem Coupe a motory, které nabízel, také zrovna nepatřily mezi extra výkonné...
Avatar - shamal
18. 5. 2013 10:17
nechápu
Já nechápu tón článku... Proč se autor pohoršuje nad optickými pakety? V Brazílii jsou velmi populární zejména na jednoduchých a robustních autech a nabízejí je všichni místní výrobci. Ostatně Dacia Sandero Stepway má původ právě tam.
17. 5. 2013 23:44
To je ako...
Ked Skoda nabehla s Fabiou Monte Carlo...ako moze niest takyto vyznamny nazov tarbava 1,2ka...