Volvo Cars Safety Centre: Laboratoře crash testů slaví 10 let od založení

Volvo Cars Safety Centre: Laboratoře crash testů slaví 10 let od založení

 
 

Volvo se stalo za více než osm desítek let své existence proslulým v oblasti bezpečnosti svých vozů. K té přispívá i schopnost replikovat různé druhy dopravních nehod v laboratorních podmínkách.

Testovací centrum v Torslandě uplynulé desetiletí provedlo téměř 3.000 zkoušek. Můžeme zopakovat většinu incidentů, které se stávají na silnicích. Na základě jejich následné analýzy testujeme nové bezpečnostní prvky v laboratoři, poté můžeme zvýšit úroveň bezpečnosti našich aut v podmínkách reálného provozu, říká Thomas Broberg, poradce společnosti Volvo Cars v této oblasti.

Když bylo na počátku roku 2000 otevřeno, stalo se Volvo Cars Safety Centre jedním z nejvyspělejších zařízení svého druhu v automobilovém průmyslu. Jeho pozice je zachována dodnes díky neustálému zavádění nových zařízení a zkušebních metod. Například digitální vysokorychlostní kamery jsou schopny pořídit až 20.000 snímků za sekundu. Umožňují nám studovat srážky do nejmenších podrobností. Kromě nich máme řadu dalších miniaturních kamer instalovaných uvnitř aut. Ty zachycují to, co se stane s různými klíčovými komponenty ve vozidle, dodává Broberg.

Laboratoř má jednu pevnou a jednu pohyblivou zkušební dráhu. Pohyblivou lze nastavit v rozmezí od 0 do 90 stupňů. Díky tomu je možné provádět zkoušky bočních a čelních nárazů, ale i kolizí mezi dvěma jedoucími automobily, a to v různých úhlech a rychlostech. Za rok jich proběhne na 400. Jsou filmovány zespodu, kamery se nacházejí pod průhledným štítem z plexiskla. V roce 2003 se takto bočně srazil kompaktní sedan S40 s SUV XC90 v rychlosti 50 km/h. Stupeň přesnosti v testu, ve kterém se dvě jedoucí auta potkají při této rychlosti, je 2,5 cm. To odpovídá dvěma tisícinám sekundy. Pro srovnání, mrknutí lidského oka trvá asi 60 tisícin sekundy, říká Thomas Broberg.

Bariérové zkoušky na obou drahách mohou být také prováděny v opačném směru. Na konci pevné trati je betonová deska, která je používána například pro testy převrácení, nebo zabránění a zmírnění pádu. Okolí pohyblivé části pak slouží jako integrální součást testovací laboratoře, do vozidel mohou narážet objekty, se kterými se mohou setkat i při běžném provozu. Celé zařízení váží 850 tun a pohybuje se na vzduchových polštářích. Kromě toho existuje asi dvacítka dalších druhů překážek, které mohou být použity. Nemohli bychom opomenout ani figuríny, kterých je asi stovka: muži, ženy i děti různých velikostí a stáří.

Riziko zranění účastníků dopravních nehod kleslo u našich nejnovějších automobilů v porovnání se čtyřicet let starými na polovinu. Dalším plánem je celková eliminace smrtelných a vážných úrazů ve vozech Volvo do roku 2020, dodává na závěr Thomas Broberg.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina letos po dvouleté přestávce obnoví nákup plynu z Ruska Ukrajina letos po dvouleté přestávce obnoví nákup plynu z Ruska

Ukrajina letos v důsledku rozhodnutí švédského…

U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie

V právní kanceláři MSB Legal, která zastupuje…

Výdaje na moderní léčbu rostou, Vojtěch jí nastaví nová pravidla Výdaje na moderní léčbu rostou, Vojtěch jí nastaví nová pravidla

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch chystá nová pravidla…

 

Štítky Volvo Testy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 





 
Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Dnes 12:56

Americká značka Ford evropskému trhu nadále věří, přestože to v posledních letech mohlo vypadat jinak. Jednoho tradičního modelu se ale patrně zbaví.




Blesk.cz

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se proto s oběťmi

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se…

Papež František se v úterý v Chile setkal s oběťmi sexuálního zneužívání, kterého se v minulosti dopustili…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Maďar Kašpárek o Maďarech: Jsme pro ně no name tým, nikoho neznají!

Maďar Kašpárek o Maďarech: Jsme pro ně no name tým,…

PŘÍMO Z CHORVATSKA | V českém týmu reprezentuje na EURO maďarskou ligu. A nikoho jiného kromě Stanislava…

 

Reflex.cz

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země. Letos musí splatit obří dluh, hlavně kvůli Sobotkově vládě

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země.…

Stát musí letos od ledna do prosince vrátit věřitelům přes 300 miliard korun, tedy takřka o třetinu více peněz…

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí lháře a burany

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí…

Výsledek prvního kola prezidentských voleb jen potvrdil trend, jenž byl zjevný po volbách do sněmovny – velká…