Volvo Cars Safety Centre: Laboratoře crash testů slaví 10 let od založení

Volvo Cars Safety Centre: Laboratoře crash testů slaví 10 let od založení

 
 

Volvo se stalo za více než osm desítek let své existence proslulým v oblasti bezpečnosti svých vozů. K té přispívá i schopnost replikovat různé druhy dopravních nehod v laboratorních podmínkách.

Testovací centrum v Torslandě uplynulé desetiletí provedlo téměř 3.000 zkoušek. Můžeme zopakovat většinu incidentů, které se stávají na silnicích. Na základě jejich následné analýzy testujeme nové bezpečnostní prvky v laboratoři, poté můžeme zvýšit úroveň bezpečnosti našich aut v podmínkách reálného provozu, říká Thomas Broberg, poradce společnosti Volvo Cars v této oblasti.

Když bylo na počátku roku 2000 otevřeno, stalo se Volvo Cars Safety Centre jedním z nejvyspělejších zařízení svého druhu v automobilovém průmyslu. Jeho pozice je zachována dodnes díky neustálému zavádění nových zařízení a zkušebních metod. Například digitální vysokorychlostní kamery jsou schopny pořídit až 20.000 snímků za sekundu. Umožňují nám studovat srážky do nejmenších podrobností. Kromě nich máme řadu dalších miniaturních kamer instalovaných uvnitř aut. Ty zachycují to, co se stane s různými klíčovými komponenty ve vozidle, dodává Broberg.

Laboratoř má jednu pevnou a jednu pohyblivou zkušební dráhu. Pohyblivou lze nastavit v rozmezí od 0 do 90 stupňů. Díky tomu je možné provádět zkoušky bočních a čelních nárazů, ale i kolizí mezi dvěma jedoucími automobily, a to v různých úhlech a rychlostech. Za rok jich proběhne na 400. Jsou filmovány zespodu, kamery se nacházejí pod průhledným štítem z plexiskla. V roce 2003 se takto bočně srazil kompaktní sedan S40 s SUV XC90 v rychlosti 50 km/h. Stupeň přesnosti v testu, ve kterém se dvě jedoucí auta potkají při této rychlosti, je 2,5 cm. To odpovídá dvěma tisícinám sekundy. Pro srovnání, mrknutí lidského oka trvá asi 60 tisícin sekundy, říká Thomas Broberg.

Bariérové zkoušky na obou drahách mohou být také prováděny v opačném směru. Na konci pevné trati je betonová deska, která je používána například pro testy převrácení, nebo zabránění a zmírnění pádu. Okolí pohyblivé části pak slouží jako integrální součást testovací laboratoře, do vozidel mohou narážet objekty, se kterými se mohou setkat i při běžném provozu. Celé zařízení váží 850 tun a pohybuje se na vzduchových polštářích. Kromě toho existuje asi dvacítka dalších druhů překážek, které mohou být použity. Nemohli bychom opomenout ani figuríny, kterých je asi stovka: muži, ženy i děti různých velikostí a stáří.

Riziko zranění účastníků dopravních nehod kleslo u našich nejnovějších automobilů v porovnání se čtyřicet let starými na polovinu. Dalším plánem je celková eliminace smrtelných a vážných úrazů ve vozech Volvo do roku 2020, dodává na závěr Thomas Broberg.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 

Štítky Volvo Testy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…