Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Buses uvádí novou řadu motorů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Společnost Volvo Buses uvádí na trh novou řadu motorů, splňujících Euro 6 a určených pro městské, meziměstské i turistické autobusy.

Nová řada motorů společnosti Volvo Buses se skládá ze tří modelů s objemy pět, osm a jedenáct litrů. Všechny nové motory již nyní splňují evropskou emisní normu Euro 6 a ve srovnání se svými předchůdci mají nabídnout nižší provozní náklady.

První z trojice nových motorů D5 má objem 5,0 litru, výkon 177 kW (240 k) a točivý moment 900 Nm. Tento motor může být využit i v hybridních pohonných systémech společnosti Volvo Buses a bude jím vybaven i nový městský kloubový autobus Volvo s hybridním pohonem. Dalším vozidlem poháněným tímto novým motorem se stane dvoupatrový autobus Volvo B5TL, který bude ve Velké Británii uveden koncem letošního podzimu.

Za označením D8 se ukrývá nový osmilitrový motor, který nahradí dosavadní motory o objemu sedm a devět litrů, splňující emisní normu Euro 5. Ve srovnání s nimi má nová pohonná jednotka uvedená ve třech verzích nabídnout lepší dynamiku a oproti motorům o objemu 9,0 litru i nižší spotřebu paliva a hladinu hluku.

Motory řady D8 budou k dispozici ve třech výkonových verzích. První z nich nabídne 206 kW (280 k) a točivý moment 1050 Nm. Druhá verze disponuje výkonem 235 kW (320 k) a točivým momentem 1200 Nm. Vrchol nabídky má výkon 258 kW (350 k) a točivý moment 1400 Nm.

Nové motory řady D8 budou montovány do meziměstských autobusů Volvo 8900 a také do turistických autobusů Volvo 9500. Navíc budou dodávaný spolu s podvozky vybraným výrobcům nástaveb.

Motory řady D5 a D8 budou k dispozici i ve verzích spalujících bionaftu.

Poslední nová řada nese označení D11 a představuje jedenáctilitrové motory pro turistické autobusy, které mají nahradit dnešní třináctilitrové motory. Podobně jako u řady D6 jsou i zde k dispozici tři verze, které nabídnou výkony 280 kW (380 k), 316 kW (430 k) a 338 kW (460 k) a točivé momenty 1800 Nm, 2050 Nm a 2200 Nm. Na trhu mají být motory řady D11 ve druhé polovině roku 2013.

V zájmu nízkých emisí NOx jsou nové motory vybaveny systémem recirkulace nechlazených výfukových plynů (EGR). Tento systém zachovává provozní vlastnosti a současně optimalizuje teplotu spalin a koncentrace NOx pro účinné dočišťování výfukových plynů. Na splnění emisní normy Euro 6 se samozřejmě podílí i katalyzátor SCR a filtr pevných částic DPF.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
23. 10. 2012 18:19
Re: spotřeba
No jo ... ale vyspělá společnost, jako je Volvo, přece nebude kupovat licence motorů Daf, když mají své vlsatní zkušenosti atd. o tradici ani nemluvě ... Volva šíleně žrala vždycky, žerou a pokud se to má zlepšit, tak jen dobře ... :-)