Volvo chce prodávat přes milion aut ročně
Cílem automobilky Volvo je do roku 2020 prodávat 800.000 aut ročně. Plány Volvo odhalil v rozhovoru pro ekonomický deník Dagens Industri Li Shufu, předseda představenstva automobilky Geely, která vlastní švédského výrobce.
Dlouhodobé plány počítají s prodejem jednoho milionu aut ročně. Toto číslo má Volvo překonat někdy po roce 2020. Plány Volva ukazují, jak se jeho prodeje liší proti německé prémiové trojce. Audi, BMW i Mercedes-Benz chtějí v následujících letech prodávat přes dva miliony aut ročně.
Pokud by se plány švédského výrobce podařilo splnit, znamenalo by to asi zdvojnásobení jeho prodejů. Během loňského roku Volvo prodalo na celém světě 427.840, což byl mírný meziroční nárůst o 1,4 procenta.
Šéf Geely neupřesnil, jak chce Volvo svých cílů dosáhnout. Určitě ale pomůže druhá generace SUV XC90. Současná generace se vyrábí už od srpna 2002 a i díky tomu její prodeje poslední dva roky výrazně klesají.
Plánují se i další novinky. Nynější hatchback s tvary kombi, model V40, má nahradit tradičnější duo – hatchback a kombi. Hovoří se také o kompaktním crossoveru XC40 nebo velkém kupé C90 vycházejícím z konceptu Coupé.
Volvo se rovněž zaměří na čínský trh, domov mateřského Geely. V plánu je zvýšení lokální výroby, spolupráce s Geely zase zlevnění vývoj nových aut.
Volvo chce také zvýšit provozní marži na osm procent, loni jeho marže činila 1,6 procenta. V tomto ohledu má pomoci nová modulární platforma SPA (Scalable Product Architecture), která bude základem pro většinu nabízených modelů značky. Pracuje se i na platformě CMA (Compact Modular Architecture) určené pro menší vozy.