Volvo: Do roku 2020 budeme vyrábět auta v nichž nikdo nezemře

Volvo: Do roku 2020 budeme vyrábět auta v nichž nikdo nezemře

 
 

Švédská automobilka si dala za cíl v horizontu jedné dekády zcela eliminovat smrtelná a vážná zranění při dopravních nehodách.

Volvo a bezpečnost v automobilové branži jsou takřka synonyma. Vývojáři se vždy snažili o to, aby byl každý nový vůz značky bezpečnější než ten předchozí. Do roku 2020 by se mělo podařit radikálně snížit, případně zcela eliminovat smrtelná a vážná zranění při dopravních nehodách. Volvo toho chce dosáhnout pomocí moderních elektronických systémů.

Detekce chodců

Jedním z nich je upozornění na nebezpečí kolize s jiným vozidlem nebo překážkou, které je doplněno automatickým brzděním. Další vývoj směřuje ke správné detekci okamžiku, kdy má automobil začít brzdit. Bude se tak moci vyhnout srážce i v případě, pokud řidič nezareaguje. Pokud už k ní dojde, vozidlo samo přivolá elektronickým signálem potřebnou pomoc.

Volvo také pracuje na elektronickém systému zjišťování chodců. V mřížce chladiče je umístěn radar, který snímá objekty před sebou a spolupracuje s kamerou s poměrně vysokým rozlišením. Pokud chodec vstoupí do vozovky, řidič nereaguje a jede menší rychlostí než 25 km/h, elektronika nehodě zabrání. Nejdříve pochopitelně člověka za volantem varuje, jak akusticky, tak i blikajícím světlem na head-up displeji. Pokud jede automobil rychleji než zmíněných 25 km/h, systém se bude snažit zmírnit následky nehody na co nejnižší možnou míru. Podle Volva znamená zavedení tohoto systému snížení počtu úmrtí nejzranitelnějších účastníků silničního provozu při kolizi s automobilem o 85 %. Měl by být nabídnut zákazníkům již v příštím roce, chystá se pro novou generaci S60.

Automatické brzdění dokáže pomoci také při nárazech zezadu. Statistiky totiž říkají, že při těchto poměrně běžných nehodách polovina řidičů vůbec nebrzdí. Systém funguje podobně jako lidské oko, zatím má ale i jeho nevýhody. Špatně vidí ve tmě a v nepříznivém počasí.

Mluvící auta

Hudbou budoucnosti, byť relativně blízké, je komunikace mezi dvěma a více vozidly a také výměna informací s potřebnou infrastrukturou. To se ovšem netýká jen vozů Volvo, ale i jiných značek. Zatím není jasné, jak spolu budou automobily mluvit, jisté je jen to, že jazyk musí být společný. Levnější cestou je pochopitelně využití stávající architektury a komunikačních protokolů. Na infrastruktuře spolupracuje společnost Volvo Cars se Švédskou silniční správou.

Dalším objektem zájmu je chování řidičů, a to zejména těch starších, kteří hlavně na křižovatkách mohou ohrozit ostatní účastníky silničního provozu, neboť se chovají nevyzpytatelně. K testům tohoto druhu slouží zhruba stovka vozů typových řad V70 a XC70, která je vybavena kamerami. Ty snímají pohyby hlavy a očí, nechybí ani datová sběrnice, která zaznamenává údaje z bezpečnostních prvků v automobilu. Vše se ukládá na pevný disk, který poté výzkumní pracovníci podrobují analýze. Výsledkem pak jsou lepší asistenční systémy, které minimálně zasahují do činnosti řidiče při běžné jízdě a dokáží jednoznačně identifikovat krizové situace.

ACC a City Safety

Již v současné době patří Volvo mezi značky, které nabízí do vozů adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control). Ten funguje i při velmi nízkých rychlostech a i tehdy je schopen udržet bezpečnou vzdálenost od vozidel okolo. Předchozí verze do rychlosti 30 km/h nefungovala.

Dalším elektronickým souvisejícím pomocníkem je City Safety, který se montuje od konce loňského roku do menšího SUV XC60. Ten napomáhá deceleraci vozidla, když se vpředu jedoucí automobil zastaví, či prudce zabrzdí. Pokud je rozdíl rychlosti obou menší než 15 km/h, dokáže jej dokonce sám zastavit.

Výše popsaný nový systém v chystaném S60 bude účinnější, City Safety se netýká chodců.

Za tento přínos bezpečnosti cestujících získala švédská automobilka takřka dvě desítky ocenění, poslední jí udělil nizozemský časopis Auto Week. Mimochodem, statistiky ukazují, že za poslední půlstoletí se Volvu podařilo snížit počet vážných úrazů při dopravních nehodách o polovinu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Pojistěte se navzájem a s důvěrou Pojistěte se navzájem a s důvěrou

Mít sjednané pojištění je dnes nezbytností. Musí ale…

Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

 

Štítky Volvo Statistiky

 

Přidat názorDiskuse: Volvo: Do roku 2020 budeme vyrábět auta v…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Včera

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

Vánoční zázrak: Mamince (35) řekli, že jí zbývají 4 roky života. Rakovina jí teď zmizela

Vánoční zázrak: Mamince (35) řekli, že jí zbývají 4…

Když mamince dvou dětí v těhotenství řekli, že má rakovinu prsu, byla na dně. Navzdory doporučení lékařů se…

Surfař na pláži našel lidskou nohu! Je to již třináctá končetina, kterou na břeh vyplavilo moře

Surfař na pláži našel lidskou nohu! Je to již…

 Kanaďan Mike Johns (56) se procházel se svým psem na pláži, když najednou narazil na povalující se lidskou…

 

iSport.cz

Fanoušci AC Milán opět dohnali brankáře k slzám: Trpělivost vypršela!

Fanoušci AC Milán opět dohnali brankáře k slzám:…

Představte si tu situaci. Jste čerstvě plnoletý, přitom jednička jednoho z nejslavnějších klubů, měl byste si…

Slováci jsou lepší! Čeští tenisté poprvé v historii na Lacka a spol. nestačí

Slováci jsou lepší! Čeští tenisté poprvé v historii…

Slováci před Čechy? Vždyť v elitní stovce se v současné době objevují dvě česká jména, oproti minulosti je to…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…