Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo hledá partnera pro Severní Ameriku, bude jím Fiat?

David Bureš
Diskuze (5)
Spojené státy americké jsou pro švédskou automobilku Volvo největším trhem.

Volvo plánuje výrobu automobilů v Severní Americe, kvůli tomu nyní hledá partnera, který by mu s tímto plánem pomohl. Agentuře Bloomberg to sdělil generální ředitel Volva Stefan Jacoby.

„Ve střednědobém horizontu, v pěti až šesti letech, musíme najít vhodné řešení v Severní Americe,“ uvedl Jacoby. Podle jeho slov je méně pravděpodobné, že by Volvo továrnu v Severní Americe postavilo samo. „Hledám partnera, který by nám mohl pomoci využít severoamerický závod,“ říká šéf Volva.

Ideální partnerství by bylo s takovou automobilkou, která by souhlasila se sdílením nákladů na vývoj menších aut. Volvo jedná s několika automobilovými výrobci, Jacoby však nesdělil, o které se jedná, přiznal pouze, že jedním z nich je italský Fiat.

Výhodou Fiatu je to, že díky podílu v americkém Chrysleru provozuje v Severní Americe několik továren. Šéf Fiatu Sergio Marchionne navíc v květnu uvedl, že italská automobilka je otevřena dalším partnerstvím, které by snížily její náklady a rozšířily její modelovou nabídku. Naposledy Fiat začal spolupracovat s Mazdou.

Spojené státy jsou zemí, kde Volvo prodá nejvíce aut, přesto zde zaznamenalo ztrátu, v problémové Evropě je automobilka naopak zisková.

Volvo je v současné době vlastněno čínským Zhejiang Geely. V nejlidnatější zemi světa chce Volvo stavět levné vozidlo, kterým pravděpodobně bude malé SUV. První čínská továrna Volva – ve městě Čcheng-tu – má zahájit výrobu v druhé polovině roku 2013.

Švédský výrobce chce do roku 2020 zvýšit své prodeje na 800.000 aut ročně. V loňském roce Volvo prodalo 449.255 vozů.

David Bureš
Diskuze (5)
26. 6. 2012 13:40
Re: Vcelku logické
Souhlas. :yes:

Pokud by se v prodejní síti Chrysleru (typické ameriky + SUV + pick-upy a "trucks") vedle malých Fiatů prodávala i prémiová Volva, bylo by tím pokryté velmi široké spektrum, téměř každému by bylo co nabídnout. A ty nejnáročnější by bylo možno nasměrovat k Maserati / Ferrari.
Avatar - shamal
26. 6. 2012 12:35
Vcelku logické
Mě to přijde vcelku logické. Kooperace Fiatu bývají zpravidla méně násilné než jiných hráčů - Viz dlouholetá spolupráce s PSA, nebo se Suzuki. Jaké je to s Fordem si Volvo už vyzkoušelo, GM má svých starostí dost a Chrysler je poslední do party, který zbyl a teď je Chrysler prostě Fiat. A jestli má Volvo zájem o technologie na malá auta, tak podle mého klepe na správné dveře.
26. 6. 2012 12:02
Re: FIAT
Fiat operuje v USA a Kanadě, Pandy se ve velkém dělají v Polsku, hodně aktivit mají v Brazílii, Sedici má společnou nejen maďarskou platformu s SX4, teď snad něco uzavírají s Mazdou, takže to bude i s Japončíky, něco je v Číně a Indii, vypadá to na opětovnou snahu s Ruskem po opuštění výchozích pozic (Lada=Fiat 124) a co z toho plyne? Globalizace tady je, ale pokud plány nevyjdou, nastane asi Velký třesk a smradu bude všude dokola dost! Nicméně krok Volva se mi nezdá až tak mimo mísu, nechme se překvapit.
Avatar - MikeeC
26. 6. 2012 11:09
Re: FIAT
to je tím, že Fiat operuje v US.. nebýt toho, tak si dál dělá jen tu svou ukrutnou Pandičku a Volvo by s ním určitě nejednalo >:D
Avatar - autista
26. 6. 2012 10:51
FIAT
>:D >:D >:D Každý nadává na FIAT, ale jak má nějaká automobilka problémy, tak se hlásí o pomoc u FIATU, to je teda něco!!! >:D >:D >:D