Volvo má těhotnou figurínu pro crashtesty !

Volvo má těhotnou figurínu pro crashtesty !

 

Pravda, jde zatím jen o počítačový model, ale i tak mají Seveřané o pozornost postaráno. Používat pásy v těhotenství nebo ne? Čtěte!

V dnešní době jsou všichni cestující v automobilech chráněni komplexními bezpečnostními systémy – všichni, kromě dosud nenarozených dětí. Výzkumníci mají stále překvapivě málo informací o vlivu automobilových nehod na lidský plod. S cílem vnést více světla do této oblasti vyvinula společnost Volvo Car Corporation první počítačový model „těhotné“ zkušební figuríny na světě.

„Nyní můžeme sledovat skutečně celý životní cyklus člověka“, říká Camilla Palmertz, odbornice na biomechaniku ve Volvo Cars Safety Centre. „Největší výhodou je to, že můžeme libovolně měnit velikost matky i plodu podle toho, co právě hodláme studovat.” Virtuální zkušební figurína představuje ženu v pozdní fázi těhotenství, neboť v tomto období jsou nehody pro nenarozené děti nejvíce nebezpečné. Základní geometrické parametry byly dokončeny v lednu. Od té doby byla většina času věnována zpřesňování modelu. „Nyní je model dokončen a začali jsme na něm provádět simulace čelních nárazů.” Účelem těchto testů je zjistit, jaký vliv mají na těhotnou ženu a její plod bezpečnostní pásy a airbag při simulovaných automobilových nehodách.

Počítačový model umožňuje detailní studium pohybu pásu, vlivu pásu a airbagu na dělohu, placentu a na plod a také to, jak se plod pohybuje ve vztahu k matčině tělu. To však zdaleka není vše. Model současně umožňuje testování nových konstrukcí bezpečnostních pásů a dalších bezpečnostních systémů. „Jsem si jista, že existuje prostor pro další vývoj tříbodových bezpečnostních pásů tak, aby tyto pásy byly pohodlnější a aby nabízely ještě lepší ochranu,” prohlašuje Camilla Palmertz.

Dnes se mnohé těhotné ženy zajímají o to, zda bezpečnostní pás může při nehodě poškodit jejich nenarozené dítě. Všichni výzkumníci se však shodují na tom, že ženy by měly bezpečnostní pás vždy používat. „Velkou pozornost je však zapotřebí věnovat správnému použití pásu. Ten by měl procházet mezi prsy a co nejníže přes boky. Spodní část pásu se nikdy nesmí dostat do takové polohy, aby přecházela přes bříško maminky,” radí Camilla Palmertz. „V takovém případě by totiž mohlo dojít k poškození plodu.”

Při nehodě jsou jak hrudní koš, tak pánev těhotné ženy zachyceny bezpečnostními pásy, avšak její břicho se může volně pohybovat ve směru působení sil vzniklých při nárazu. Protože plod v těle matky volně plave, je možné jeho poranění rozdělit do dvou hlavních skupin. Častějším z obou druhů je případ, kdy se placenta buď částečně nebo zcela oddělí, což znamená, že dítě nedostává dostatek kyslíku. V menším počtu případů může dojít k poranění hlavy plodu v případě, že se dostane do kontaktu s jednou nebo s více kostmi matčina hrudního koše. „Domníváme se, že k oddělení placenty může dojít proto, že zatímco děloha je relativně pružná, a může proto měnit tvar, placenta není při zrychlení natolik elastická,” vysvětluje Camilla Palmertz. „Je to naše domněnka, která zatím není potvrzena. Proto přikládáme modelu takovou důležitost. Musíme zjistit více informací, abychom byli schopni zajistit co nejlepší možnou ochranu plodu.”

Podle průzkumů provedených ve Švédsku a USA používá pravidelně bezpečnostní pás velká většina těhotných žen (Švédsko 93 %, USA 87 %). Jako důvod nepoužívání pásu ženy uvedly, že je pás dře, že se obávají o nepříznivý účinek pásu na nenarozené dítě a že se pás obtížně zapíná. Ve Švédsku si však přibližně polovina dotazovaných žen stěžuje na nepohodlí způsobené používáním pásu, v USA pak téměř dvě třetiny. Jde především o situaci, kdy se bezpečnostní pás posouvá nahoru po břiše namísto toho, aby zůstal obepnutý kolem boků. Pás poté dře a tlačí na břicho. Poměrně časté byly i stížnosti na to, že pás je těsný kolem prsou a nemá dostatečnou délku.

Virtuální figurína GHIII50% v průřezu

G vychází ze švédského označení těhotenství, HIII označuje Hybrid 3 a 50% znamená padesátý percentil, jinými slovy průměrnou ženu. Model je založen na ženě v konečném stádiu těhotenství, neboť v této době riziko poškození plodu nejvyšší.

„Potřebujeme znát více o tom, jaký vliv má automobilová nehoda na nenarozené dítě,” uvádí Camilla Palmertz, odbornice na biomechaniku ve Volvo Cars Safety Centre. „Tímto způsobem pro něj můžeme zajistit nejlepší možnou ochranu. Již nyní je zcela zřejmé, že všichni cestující v automobilu – ať se jedná o těhotné či nikoliv, potřebují, aby spodní část bezpečnostního pásu procházela co nejníže přes jejich boky.”

Spolupracujeme s TipCars.com
Miliardový obchod na Smíchově. Skanska prodala vozovnu předělanou na kanceláře Miliardový obchod na Smíchově. Skanska prodala vozovnu předělanou na kanceláře

Developerské společnosti Skanska Property se krátce po…

Německo vyzrálo na protiústavní strany. Místo zákazu je odstřihne od peněz Německo vyzrálo na protiústavní strany. Místo zákazu je odstřihne od peněz

Německé politické strany, jejichž cíle jsou v rozporu s…

České poště má desetiletá smlouva s ČSOB vynést miliardy České poště má desetiletá smlouva s ČSOB vynést miliardy

Na České poště finišují přípravy k podpisu desetileté…

 

Štítky Volvo Hybrid

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc

Na velkém německém trhu jsou kompaktní sportovní vozy…

Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Prodeje automobilů s dieselovými motory v Evropě začaly…

 






 
Tesla Model S urazila 900 km na jedno nabití! Skvělý dojezd má ale háček…

Tesla Model S urazila 900 km na jedno nabití! Skvělý dojezd má ale háček…

Dnes 17:54

Při pokusu v Belgii se podařilo zaznamenat skutečně úctyhodný dojezd elektromobilu. Na ujetou vzdálenost však měla značný vliv hodně nízká rychlost.




Blesk.cz

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s budovatelskou strategií

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s…

Jen málokteré místo je tak nehostinné jako poušť. Vybudovat v něm oázu se zdá jako nadlidský úkol. V nové…

33 tipů na víkend: Václav IV. na stříbření, letecké dny i metání kaše

33 tipů na víkend: Václav IV. na stříbření, letecké…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Superpohár je tady! Slovan by u nás vlezl do TOP 5, tvrdí zlínský kouč Páník

Superpohár je tady! Slovan by u nás vlezl do TOP 5,…

Domácí MOL Cup se svým týmem v květnu ovládl. A co Superpohár se slovenským gigantem Slovanem Bratislava? O to…

Barošův návrat do Baníku? Majitel si dal panáka, agent měl modrou kravatu

Barošův návrat do Baníku? Majitel si dal panáka,…

Je to další manažerský úspěch, jehož Václav Brabec od chvíle, kdy se stal majitelem klubu, dosáhl. Přivedl zpět…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…