Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S60: První ženevské dojmy

Diskuze (19)
První generace Volva S60 přinesla do portfolia severské značky nezvykle sportovní proporce. Její nástupce vychází ze stejné filozofie, ale prezentuje zcela nové designové postupy.

Nová S60 vypadá jinak než dosavadní modely Volva, i tak ale zůstává na první pohled čistokrevným Volvem. Nový směr designu byl naznačen už u SUV XC60 a nejnovější sedan ze Švédska jej plně rozvíjí v proporcích předchozí S60.

Linii střechy ve stylu kupé dostal již předchůdce, novinka je navíc vyváženější a díky plastickým tvarům působí subtilně a dynamicky. Karoserii vizuálně odlehčují velké hladké plochy doplněné několika prolisy a relativně krátké převisy. Design exteriéru díky svému komplexnímu pojetí vypadá výrazně lépe na živo než na oficiálních fotografiích.

Interiér si zachoval orientaci na řidiče, zároveň ale přináší mnoho novinek. Tvar palubní desky je ucelený, což je příjemnou změnou proti předchůdci. Volvo šetřilo dekorem a tím S60 dodalo typicky severský střídmý charakter. Přístrojový štít je převzatý z XC60, stejně jako zapuštění obrazovky multimediálního systému do středu palubní desky.

Kontroverzní novinkou je umístění jediného výdechu nad ovládací panel klimatizace. Tento nezvyklý prvek poutá pozornost a vypadá nepřirozeně. Střed palubní desky má kvůli němu výraz kyklopa. Jde ale o první dojem, který se může po chvíli soužití změnit. Jinak působí Volvo vepředu veskrze pozitivním dojmem, tedy až na jeden nepříjemný detail.

Volvo S60 - Přehled zážehových motorů při uvedení na trh
Motor2,0 TT6 AWD
Převodovka6M/6A6A
Zdvihový objem [cm3]19992953
Válce/ventily4/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]149/6000224/5600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]300 (320)/1750-4000440/2100-4200
Max. rychlost [km/h]235 (230)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,7 (8,2)6,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,9 (8,0)9,9

Kupé-střecha obvykle u sedanu znamená omezený prostor na zadních sedadlech, u S60 ale omezuje zejména vpředu. Zvenku elegantní oblouk, kterým se napojuje A sloupek na střechu, znamená omezení prostoru nad hlavou. Takové, že při sedadle v nejnižší poloze lze s postavou vysokou 170 cm označit pohodlí ve svislém směru přinejlepším za dostatečné, ale vhodnější je výraz tak akorát. Na vině je zčásti i to, že posaz není ani v takovém případě hoden označení „nízký“.

Vzadu se podobně nepříjemné překvapení nekoná. Prostor je ve všech směrech bohatě dimenzovaný a sedí se v pohodlných, sportovně tvarovaných sedadlech. Protažení zadního okna nad hlavy cestujících naopak poněkud nelogicky místo přidává. Díky optimálně tvarované zadní lavici se lze vzadu dokonce pohodlně rozvalit. U sedanu střední třídy vcelku nečekané.

Volvo S60 - Přehled vznětových motorů při uvedení na trh
MotorD3D5D5 AWD
Převodovka6M/6A6M/6A6A
Zdvihový objem [cm3]198424002400
Válce/ventily5/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]120/3000151/4000151/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]400/1250420/1500-3250420/1500-3250
Max. rychlost [km/h]220 (215)235 (230)225
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,2 (9,2)7,8 (7,8)8,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,1 (5,8)5,4 (6,4)7,0

Diskuze (19)
13. 3. 2010 16:31
Re: cenik
Podívej se sem [odkaz] Jsou tam belgické ceny.
5. 3. 2010 20:15
Re: Exteriér super, interiér hnus
Kupte si jakékoliv americké auto z 90. let a najdete tam podobné tvary interiéru jako v nové S60 (s vyjímkou toho panelu, co trčí ve vzduchu, to je "novinka". Jde vidět, že Volvo předpokládá, že většinu aut vyveze do USA.
5. 3. 2010 17:28
cenik
nemate nekdo info o cenach pro dane motorizace? byt v eurech?
5. 3. 2010 08:17
Re: Exteriér super, interiér hnus
Já to tedy vidím přesně opačně. Venek je ňáký divný, zato interiér za 1*. Konečně interiér, který je pěkný a účelný zároveň. Asi by mi americký typ seděl více, nějak mi ti Evropani přijdou zbytečně extravagantní, na některé je pak za pár let hrůza pohledět.
Avatar - jazva
5. 3. 2010 08:07
Re: Exteriér super, interiér hnus
>:D Daj ešte nejaký vtip o Passate a Octavii, lebo tento bol dobrý!!! >:D