Volvo Trucks se v oblasti automatizace soustřeďuje na člověka a bezpečnost

 

Neustálé pokroky v oblasti automatizace vozidel nabízejí vzrušující možnosti pro odvětví dopravy i společnost jako takovou. Společnost Volvo Trucks patří v tomto vývoji ke špičce již více než dvě desetiletí.

Technologické možnosti zítřka nás inspirují a zajímají již po generace. Dnešní technologie se vyvíjejí rychleji než kdy předtím. Roboti ovládnou odvětví služeb. Automobily a nákladní vozidla se budou řídit samy. To může vyvolávat dojem budoucnosti jako něčeho odosobněného a ryze funkčního. Přitom již nyní hraje automatizace v našich životech významnou úlohu.

Pro společnost Volvo Trucks však člověk vždy byl a i nadále má být středem filozofie a úvah o budoucnosti. V současnosti se technologie dostávají do bodu, kdy se zdánlivě radikální nové koncepce objevují téměř na dosah. Společnost Volvo Trucks i nadále vyvíjí praktická řešení, která usnadňují život řidičům, zákazníkům i ostatním uživatelům silnic a poskytují jim více bezpečí.

Volvo Trucks v roce 2019 zahájí prodej elektrických nákladních vozidel

Videa společnosti Volvo Trucks „Automation - the Big Change“ (Automatizace - velká změna) a „Automation - Driving into the Future“ (Automatizace - jízda do budoucnosti) se zabývají tématy dneška z oblasti technologií nákladních vozidel budoucnosti.

Videa se zaměřují na život a práci dvou důležitých osob ze společnosti Volvo Trucks, kterými jsou Sasko Cuklev a Ann-Sofi Karlssonová. Ve snímku vystupuje také řidič nákladního vozidla Lukas Strohmeier z Rakouska a Rohini Teather z Londýna dojíždějící za prací. Videa ukazují vizi a účel, jež stojí za současnou prací společnosti Volvo Trucks v oblasti automatizace, stejně jako naděje a obavy těch, na jejichž každodenní život bude mít tato práce dopad.

Sasko Cuklev, ředitel pro autonomní řešení, má jasnou vizi a o možnostech, které vidí pro blízkou budoucnost, hovoří zcela otevřeně. „Není pochyb, že se nákladní vozidla Volvo, která se budou na silnicích řídit samy, stanou součástí našeho světa. Kdy se tak přesně stane, závisí na mnoha věcech, například na dopravních předpisech, silniční infrastruktuře a samozřejmě na bezpečnostních normách,“ pokračuje Cuklev.

Video

Zatímco přechod na využívání plně automatizovaných vozidel je součástí tohoto vývoje, práce se v současné době i nadále zaměřuje na postupnou implementaci automatizace s cílem přinést vylepšení řidičské profesi, směrem k vyšší bezpečnosti, produktivitě a pohodlí.

„Automatizace není v žádném případě o propouštění,“ říká Ann-Sofi Karlssonová, ředitelka pro lidské činitele v automatizaci. „Potřeba kvalifikovaných řidičů bude i v budoucnosti velká. Jak bude růst objem obchodu a světová populace, bude růst i přeprava zboží. Smyslem automatizace bude především přepravu zefektivňovat.“

Automatizace ve společnosti Volvo Trucks ovšem neřeší jen záležitosti globálního významu. Také se usilovně snaží usnadňovat každodenní život lidem, jako je například řidič Lukas Strohmeier.

Profesionál, který řídí v jižním Rakousku nákladní vozidlo pro přepravu sypkých nákladů a jehož pracovní den často zahrnuje nakládání v hustém a intenzivním provozu ve Štýrském Hradci. „Je velmi obtížné řídit velké vozidlo v husté dopravě. Musíte mít oči úplně všude. Hodilo by se mít tak sto očí.“

Lidé jsou stejně zranitelní, jako tomu bylo vždy, složitost dopravy neustále roste a problematice bezpečnosti se tak věnuje značná část práce týmů, které se ve společnosti Volvo Trucks zabývají automatizací.

Důležité pilotní projekty zaměřené na automatizaci nákladních vozidel v těžbě, odpadovém hospodářství a na plantážích s cukrovou třtinou ukázaly, že automatizační technologie nejen velmi výrazně zvyšují bezpečnost, ale zásadně přispívají k nárůstu produktivity. Navíc řazení nákladních vozidel do sestav na dálnicích nabízí možnost nižší spotřeby paliva a emisí CO2.

Spolupracujeme s TipCars.com
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu…

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

 
Zdroj: Volvo Trucks

Štítky Volvo Trucks Profi Video Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 





 
To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

Dnes 08:00

Jasně, slavíme stoleté výročí samostatného státu. Pojďme se na kulatiny podívat z automobilového pohledu.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele každoročně navštíví statisíce Židů

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele…

Chasidští Židé obvykle velmi těžce nesou jakýkoli zájem lidí zvnějšku o svůj svérázný svět. V jeruzalémské…

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které nemáte rádi

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které…

Zlobí vás Babiš? Zeman? Okamura? Filip? Klaus? Někdo další? Otevřete každý článek, který informuje o tom, co…