Volvo uvede v roce 2012 na trh svůj první plug-in hybrid
Pilně vyvíjí sériový plug-in hybrid, tedy vůz, jehož baterie bude možné dobíjet z běžné elektrické zásuvky. Již v lednu 2007 založila pro tento účel společný podnik s dodavatelem energie Vattenfall.
Do sériové produkce by chtěla automobil uvést nejpozději za dva roky. Primárním poháněcím ústrojím bude elektromotor, malý turbodiesel se uvede v činnost po vybití baterií. Výrobce slibuje dojezd až 1200 km a průměrnou spotřebu 1,9 l/100 km. Čistě na elektřinu by měl vůz ujet asi 50 km.
Volvo samozřejmě nijak nehodlá slevit z bezpečnosti, která jej proslavila po celém světě. Jen provozní náklady by měly být o dost nižší, než je tomu u konvenčních zážehových a vznětových motorů: zhruba třetinové. I větší auto s hybridním pohonem prý pokryje denní potřeby 75 procent evropských řidičů, tedy cesty do a ze zaměstnání. Elektrická energie je navíc levnější a její spotřeba je menší než tradičních fosilních paliv. Nemluvě o vysoké účinnosti elektromotoru, zejména při nízkých rychlostech.
Sériový plug-in hybrid bude využívat lithium-iontových baterií, které se budou dobíjet z běžné sítě po dobu pěti hodin. Pokud se spotřeba omezí na elektřinu z obnovitelných zdrojů, čisté emise CO2 se přiblíží nule. Samozřejmostí je i dnes obvyklá rekuperační funkce. Rovněž přeplňovaný vznětový agregát bude moci spalovat syntetickou naftu. Kromě již zmíněné náhrady elektromotoru po vybití akumulátorů jej může v činnosti podporovat například na dálnicích.
Překážkou většího rozšíření plug-in hybridů bude jejich vysoká pořizovací cena, nižší provozní náklady ji sice kompenzují, ale pouze částečně. Pak pomohou snad jen státní příspěvky, nebo daňové úlevy. Zatím také není jasné, z jaké řady bude novinka vycházet. Jen připomeňme, že loni Volvo představilo podobné demonstrační vozidlo na základě kombi V70.