Volvo V40 2,0 - Nenápadný luxus

Volvo V40 2,0 - Nenápadný luxus

 
 
18.6. 1999

Po vrcholných kouscích severské automobilky C70 a S80, jsme se tentokrát rozhodli otestovat kombi nejnižší "čtyřicítkové" řady. Zvláště po brněnském veletrhu začínají totiž někteří dealeři značky zaznamenávat zvýšený zájem právě o toto kombi - takže jsme chtěli posoudit, nakolik je zájem jen módní vlnou a nakolik rozumnou volbou.

Popravdě řečeno, na první pohled vám tohle auto značku VOLVO příliš připomínat nebude. Střízlivá firemní čelní maska a výrazně klínovitý profil karosérie ale říkají všímavým pohledům, že tady nemá místo výstřednost, ale spolehlivá nenápadnost. Ten, kdo hledá důstojný design i v "rodinné" kategorii kombi, tedy rozhodně zklamán nebude.

Nastupování je díky rozměrným dveřím vpředu i vzadu pohodlné. Po usednutí pak čeká řidiče několik drobných, ale příjemných překvapení. Už sedadla se sklopnými sedáky i opěradly nabízejí široké možnosti zaujetí optimální polohy. Se svými 196 centimetry jsem tak měl menší problém pouze s volantem, který se dá nastavit jen výškově. Všechny ovladače jsou na standardních místech, snad jen kónusové ovladače zpětných zrcátek objevíte překvapivě na střední konzole. Tlačítka na stahování oken (včetně blokování zadních) jsou naopak i na střední konzole, i na dveřích.... Ještě před vyjetím se také nenechejte znervóznit nepříjemným elektronickým klapáním - to vás jen auto upozorňuje, že nemáte zapnutý bezpečnostní pás. V námi testovaném autě chyběl palubní počítač, ovládaný poměrně nezvykle otočným knoflíkem pod ovladači topení.

Velké množství funkcí zvládají obě páčky pod volantem: Levá kromě směrovek a přepínání dálkových světel ovládá ještě tempomat. Kombinace kolébkového spínače pro plynulou změnu rychlosti a posuvného ovladače paměti se nám v provozu velmi osvědčila. Pravá páčka pak standardně ovládá stěrače. Kolébkový spínač a posuvný přepínač tady slouží k ovládání zadního stěrače - i s cyklovačem. Jako součást "zimního paketu dodává výrobce i stěrače s ostřikovači světlometů - ty zvládly při našich letních testovacích jízdách i drobný hmyz. Velmi užitečnou "severskou maličkostí je také možnost nechat ovladač vnějšího osvětlení potkávacími světly trvale zapnutý - při vypnutí motoru auto samo zhasne. Ke komfortní výbavě patří i kvalitní autorádio, nestandardních rozměrů, s přehrávačem kazet i CD a také automatická klimatizace.

Zavazadlový prostor nezmenšuje ani plnohodnotné nákladní kolo. Praktická je také pevná police za zadními sedadly, pod kterou se zasouvá roleta kryjící zavazadlový prostor.

Testovaný vůz byl jedním z reprezentantů modelového roku 99 a byl osazen řadovým čtyřválcem 2.0 o výkonu 103 kW s maximálním kroutícím momentem 183 Nm při 4500 ot./min. Při jízdě se dal vcelku ochotně vytáčet, ale dával znát, že výkon je u něj určen hlavně na spolehlivou rychlou jízdu na dlouhé tratě. Ale ani při pokusech o sportovnější jízdu výrazně neprotestoval - to se ovšem projevilo na spotřebě, která se přehoupla přes 11 litrů na 100 km. V běžném provozu se spotřeba pohybovala okolo 9 litrů/100 km. V rychlostech nad 110 km/h, jsme také zaznamenali mírně zvýšenou hladinu hluku motoru. Také od zrcátek se při této rychlosti ozývá nezvykle silné pískání způsobené proudícím vzduchem.

V zatáčkách sedí V40 výborně, ale pérování je nastaveno relativně měkce - řidič tak má pocit intenzivnější konfrontace se svým stylem jízdy. U rodinného kombi to ale nemusí být na škodu. Brzdy můžeme označit za spolehlivé - nejsou nijak ostré, ale při dlouhodobé zátěži neslábnou.

Velkou úlevou na delších tratích je tempomat. Řidič, neuvyklý na jeho používání ale bude ze začátku možná překvapen tím, jak mu po jeho aktivaci "ujíždí" pedál plynu pod nohou - jde ale o zvyk. Ocenili jsme také jednoduché ovládání paměti. Po průjezdu obcí nebo manévru na dálnici se auto samo rozjede na původně nastavenou rychlost.

VOLVO V40 nás celkově příjemně překvapilo. Pokud bude na trhu existovat skupina zákazníků, kteří dají přednost nenápadné spolehlivosti před okázalostí, má tahle modelová řada perspektivu. Přímá konkurence zde příliš není - ostatní vozy stejné kategorie dávají svou výjimečnost najevo hlasitěji - což nemusí vyhovovat každému.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 825 Kč Cena v testované výbavě: 1 126 700 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS, DSA, přední a boční airbagy, centrální zamykání s dálk. ovládáním, imobilizér, el. ovládání bočních skel a zrcátek, elektricky vyhřívaná přední sedadla a zrcátka, automatická klimatizace, litá kola, přední mlhovky, ostřikovače a stěrače předních světlometů, posilovač řízení, čalounění zav. prostoru, Audiosystém Cass+CD+6 repro, tempomat

Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1948
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 183 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 413 / 1421
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1370 / 400
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4483
b) šířka (mm): 1717
c) výška (mm): 1413
d) rozvor (mm): 2550
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Volvo S40/V40 (1996-2004) - Born in the Born Volvo S40/V40 (1996-2004) - Born in the Born

Jeho technika pochází od Mitsubishi, design prolomil…

Volvo: Nic menšího než řada 40 nebude Volvo: Nic menšího než řada 40 nebude

Švédská automobilka má jasno - kompaktní modely jsou…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román Mlékář: Vypráví o sexuálním obtěžování v 70. letech

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román…

Letošní Man Bookerovu cenu za anglicky psaný román získala severoirská spisovatelka Anna Burnsová za knihu…

 

iSport.cz

Budějovická Sparta! Kladrubský a Křížek o postupovém snu i politice

Budějovická Sparta! Kladrubský a Křížek o postupovém…

Už nemají moc času. Pestré kariéry dvou jihočeských patriotů se blíží ke konci a oba chodí každý den do práce s…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…