Volvo V40 2,0 - Nenápadný luxus

Volvo V40 2,0 - Nenápadný luxus

 
 

Po vrcholných kouscích severské automobilky C70 a S80, jsme se tentokrát rozhodli otestovat kombi nejnižší "čtyřicítkové" řady. Zvláště po brněnském veletrhu začínají totiž někteří dealeři značky zaznamenávat zvýšený zájem právě o toto kombi - takže jsme chtěli posoudit, nakolik je zájem jen módní vlnou a nakolik rozumnou volbou.

Popravdě řečeno, na první pohled vám tohle auto značku VOLVO příliš připomínat nebude. Střízlivá firemní čelní maska a výrazně klínovitý profil karosérie ale říkají všímavým pohledům, že tady nemá místo výstřednost, ale spolehlivá nenápadnost. Ten, kdo hledá důstojný design i v "rodinné" kategorii kombi, tedy rozhodně zklamán nebude.

Nastupování je díky rozměrným dveřím vpředu i vzadu pohodlné. Po usednutí pak čeká řidiče několik drobných, ale příjemných překvapení. Už sedadla se sklopnými sedáky i opěradly nabízejí široké možnosti zaujetí optimální polohy. Se svými 196 centimetry jsem tak měl menší problém pouze s volantem, který se dá nastavit jen výškově. Všechny ovladače jsou na standardních místech, snad jen kónusové ovladače zpětných zrcátek objevíte překvapivě na střední konzole. Tlačítka na stahování oken (včetně blokování zadních) jsou naopak i na střední konzole, i na dveřích.... Ještě před vyjetím se také nenechejte znervóznit nepříjemným elektronickým klapáním - to vás jen auto upozorňuje, že nemáte zapnutý bezpečnostní pás. V námi testovaném autě chyběl palubní počítač, ovládaný poměrně nezvykle otočným knoflíkem pod ovladači topení.

Velké množství funkcí zvládají obě páčky pod volantem: Levá kromě směrovek a přepínání dálkových světel ovládá ještě tempomat. Kombinace kolébkového spínače pro plynulou změnu rychlosti a posuvného ovladače paměti se nám v provozu velmi osvědčila. Pravá páčka pak standardně ovládá stěrače. Kolébkový spínač a posuvný přepínač tady slouží k ovládání zadního stěrače - i s cyklovačem. Jako součást "zimního paketu dodává výrobce i stěrače s ostřikovači světlometů - ty zvládly při našich letních testovacích jízdách i drobný hmyz. Velmi užitečnou "severskou maličkostí je také možnost nechat ovladač vnějšího osvětlení potkávacími světly trvale zapnutý - při vypnutí motoru auto samo zhasne. Ke komfortní výbavě patří i kvalitní autorádio, nestandardních rozměrů, s přehrávačem kazet i CD a také automatická klimatizace.

Zavazadlový prostor nezmenšuje ani plnohodnotné nákladní kolo. Praktická je také pevná police za zadními sedadly, pod kterou se zasouvá roleta kryjící zavazadlový prostor.

Testovaný vůz byl jedním z reprezentantů modelového roku 99 a byl osazen řadovým čtyřválcem 2.0 o výkonu 103 kW s maximálním kroutícím momentem 183 Nm při 4500 ot./min. Při jízdě se dal vcelku ochotně vytáčet, ale dával znát, že výkon je u něj určen hlavně na spolehlivou rychlou jízdu na dlouhé tratě. Ale ani při pokusech o sportovnější jízdu výrazně neprotestoval - to se ovšem projevilo na spotřebě, která se přehoupla přes 11 litrů na 100 km. V běžném provozu se spotřeba pohybovala okolo 9 litrů/100 km. V rychlostech nad 110 km/h, jsme také zaznamenali mírně zvýšenou hladinu hluku motoru. Také od zrcátek se při této rychlosti ozývá nezvykle silné pískání způsobené proudícím vzduchem.

V zatáčkách sedí V40 výborně, ale pérování je nastaveno relativně měkce - řidič tak má pocit intenzivnější konfrontace se svým stylem jízdy. U rodinného kombi to ale nemusí být na škodu. Brzdy můžeme označit za spolehlivé - nejsou nijak ostré, ale při dlouhodobé zátěži neslábnou.

Velkou úlevou na delších tratích je tempomat. Řidič, neuvyklý na jeho používání ale bude ze začátku možná překvapen tím, jak mu po jeho aktivaci "ujíždí" pedál plynu pod nohou - jde ale o zvyk. Ocenili jsme také jednoduché ovládání paměti. Po průjezdu obcí nebo manévru na dálnici se auto samo rozjede na původně nastavenou rychlost.

VOLVO V40 nás celkově příjemně překvapilo. Pokud bude na trhu existovat skupina zákazníků, kteří dají přednost nenápadné spolehlivosti před okázalostí, má tahle modelová řada perspektivu. Přímá konkurence zde příliš není - ostatní vozy stejné kategorie dávají svou výjimečnost najevo hlasitěji - což nemusí vyhovovat každému.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 825 Kč Cena v testované výbavě: 1 126 700 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS, DSA, přední a boční airbagy, centrální zamykání s dálk. ovládáním, imobilizér, el. ovládání bočních skel a zrcátek, elektricky vyhřívaná přední sedadla a zrcátka, automatická klimatizace, litá kola, přední mlhovky, ostřikovače a stěrače předních světlometů, posilovač řízení, čalounění zav. prostoru, Audiosystém Cass+CD+6 repro, tempomat

Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60…

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1948
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 183 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 413 / 1421
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1370 / 400
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4483
b) šířka (mm): 1717
c) výška (mm): 1413
d) rozvor (mm): 2550
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Volvo S40/V40 (1996-2004) - Born in the Born Volvo S40/V40 (1996-2004) - Born in the Born

Jeho technika pochází od Mitsubishi, design prolomil…

Volvo: Nic menšího než řada 40 nebude Volvo: Nic menšího než řada 40 nebude

Švédská automobilka má jasno - kompaktní modely jsou…

 



 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je nezajímá, chtějí peníze

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je…

Ministerstvo financí se chystá spustit účtenkovou loterii, od které si slibuje, že se více lidí bude dožadovat…

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý, říkají politici

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý,…

Přesně před rokem Britové v referendu rozhodli o odchodu z Evropské unie. Od té doby má za sebou Velká Británie…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci vyhráli skupinu B po vítězství 3:1 nad…

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v Birminghamu a slaví titul

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v…

Petra Kvitová při druhém turnajovém startu po zranění ruky získala titul na trávě v Birminghamu. Sedmá nasazená…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…